1. Ieși la plimbare. 40 de minute de câteva ori pe săptămână..25 de minute de alergat, ieși cu câinele la plimbare sau cu un prieten în parc.

2. Ieși la prânz cu un prieten. Pe bune, un prieten face bine la inimă. S-a dovedit că sentimentul de singurătate face la fel de mult rău inimii ca fumatul și tensiunea arterială crescută. Conectează-te frecvent cu oamenii dragi.

3. Mănâncă multe fructe și legume, ca să protejezi celulele de diabet și boli cardiovasculare. Să ai farfuria cât mai colorată!

4. Alege gustări precum nucile – bogate în omega 3, fibre și grăsimi nesaturate, reduc inflamația organismului și LDL-colesterol, așa numitul colesterol rău, care se depune pe vase. Nu exagera în cantități, cam 4 mâini de nuci pe săptămână ar trebui să fie suficiente.

5. Mișcă-te și în afara sălii de sport, nu e suficient doar să faci exercițiu o dată pe zi, ci să rămâi activ și în rest, nu să te tolănești doar pe canapea. Joacă-te cu copiii, fă curat, mergi pe jos, alege scările în loc de lift.

6. Fă yoga. Nu e bună doar la exercițiu, ci reduce stresul și calmează mintea, de aceea scade tensiunea arterială și anxietatea, super bine pentru inimă. Dacă nu, alege meditația, ascultă muzică sau fă ceva hobby-uri care îți plac.

7. Dormi cel puțin 7 ore pe noapte. Lipsa somnului crește inflamația și nivelul de zahăr din sânge și, dimpotrivă, în timpul somnului, frecvența cardiacă și tensiunea arterială scad puțin, ceea ce reprezintă o cheie pentru sănătatea inimii.

8. Ai grijă la factorii importanți de risc. Tratează diabetul. Renunță la fumat. Riscul de a face infarct scade chiar după 24 de ore după ce ai renunțat la fumat! Totodată, află dacă ai apnee în somn și trateaz-o. Menține o greutate optimă a corpului.

9. Activitatea sexuală – aparent, riscul bolilor de inimă scade atunci când faci sex de câteva ori pe săptămână, comparativ cu o dată pe lună. Oamenii de știință nu știu exact de ce. Sexul în sine poate ajuta la protejarea inimii. Sau poate că oamenii mai sănătoși fac sex mai mult…Oricum ar fi, ce ai de pierdut?

10. Fă anual vaccinul antigripal. Cercetările au descoperit că pare să protejeze împotriva bolilor de inimă, mai ales dacă fumezi sau ai tensiune arterială crescută, diabet sau colesterol ridicat. Nu este clar cum, dar oamenii de știință au câteva teorii. S-ar putea ca gripa să provoace inflamații care pot duce la infarct sau accident vascular cerebral, sau că virusul afectează în mod direct mușchiul inimii.

Sursa

Dacă tot ești aici...


Îți mulțumesc că citești articolele și sper că ai ce învăța din ele. Pentru a construi împreună o comunitate mare, empatică și sănătoasă, te rog să distribui materialele (mai jos sunt butoanele de SHARE).

Până pe 15 septembrie, dacă intri în comunitate, participa automat la o tragere la sorți, premiul fiind un pachet format din telefon Samsung Galaxy S21+ și ceas Samsung Watch3, în valoare totală de 8000 lei.

Doar dacă vrei să susții munca mea aici și să continuăm misiunea de a aduce informații de calitate, să știi că nu cer donații și nu pun publicitate pe site, dar îți recomand să arunci un ochi în SHOP și poate iei ceva de acolo. Am scris 7 cărți pentru adulți și 4 pentru copii, iar ele sunt grupate în niște pachete foarte atractive. Sprijini puțin proiectul, dar mai important este că te bucuri de cărți și ai ce învăța din ele.



Mulțumesc tuturor pentru susținere!

Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

CONCURS!

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit. În plus poți câștiga un pachet format din telefon Galaxy S21+ și Watch3 de la Samsung!

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.