10 Metode fără pastile de a reduce riscul de îmbolnăvire a inimii


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

1. Ieși la plimbare. 40 de minute de câteva ori pe săptămână..25 de minute de alergat, ieși cu câinele la plimbare sau cu un prieten în parc.

2. Ieși la prânz cu un prieten. Pe bune, un prieten face bine la inimă. S-a dovedit că sentimentul de singurătate face la fel de mult rău inimii ca fumatul și tensiunea arterială crescută. Conectează-te frecvent cu oamenii dragi.

3. Mănâncă multe fructe și legume, ca să protejezi celulele de diabet și boli cardiovasculare. Să ai farfuria cât mai colorată!

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


4. Alege gustări precum nucile – bogate în omega 3, fibre și grăsimi nesaturate, reduc inflamația organismului și LDL-colesterol, așa numitul colesterol rău, care se depune pe vase. Nu exagera în cantități, cam 4 mâini de nuci pe săptămână ar trebui să fie suficiente.

5. Mișcă-te și în afara sălii de sport, nu e suficient doar să faci exercițiu o dată pe zi, ci să rămâi activ și în rest, nu să te tolănești doar pe canapea. Joacă-te cu copiii, fă curat, mergi pe jos, alege scările în loc de lift.

6. Fă yoga. Nu e bună doar la exercițiu, ci reduce stresul și calmează mintea, de aceea scade tensiunea arterială și anxietatea, super bine pentru inimă. Dacă nu, alege meditația, ascultă muzică sau fă ceva hobby-uri care îți plac.

7. Dormi cel puțin 7 ore pe noapte. Lipsa somnului crește inflamația și nivelul de zahăr din sânge și, dimpotrivă, în timpul somnului, frecvența cardiacă și tensiunea arterială scad puțin, ceea ce reprezintă o cheie pentru sănătatea inimii.

8. Ai grijă la factorii importanți de risc. Tratează diabetul. Renunță la fumat. Riscul de a face infarct scade chiar după 24 de ore după ce ai renunțat la fumat! Totodată, află dacă ai apnee în somn și trateaz-o. Menține o greutate optimă a corpului.

9. Activitatea sexuală – aparent, riscul bolilor de inimă scade atunci când faci sex de câteva ori pe săptămână, comparativ cu o dată pe lună. Oamenii de știință nu știu exact de ce. Sexul în sine poate ajuta la protejarea inimii. Sau poate că oamenii mai sănătoși fac sex mai mult…Oricum ar fi, ce ai de pierdut?

10. Fă anual vaccinul antigripal. Cercetările au descoperit că pare să protejeze împotriva bolilor de inimă, mai ales dacă fumezi sau ai tensiune arterială crescută, diabet sau colesterol ridicat. Nu este clar cum, dar oamenii de știință au câteva teorii. S-ar putea ca gripa să provoace inflamații care pot duce la infarct sau accident vascular cerebral, sau că virusul afectează în mod direct mușchiul inimii.

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend