2 fructe pe zi ar putea preveni diabetul?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Un nou studiu susține recomandarea de a consuma două porții de fructe pe zi pentru beneficii pentru sănătate – sau, în acest caz, un risc mai mic de diabet. Un studiu australian a constatat că adulții care au mâncat două porții de fructe pe zi au o șansă cu 36% mai mică de a dezvolta diabet în 5 ani, comparativ cu cei care au consumat mai puțin de jumătate de porție de fructe pe zi.

Descoperirile de Nicola P. Bondonno, dr. Și colegi, au fost publicate online pe 2 iunie în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Studiul a arătat, de asemenea, că un aport mai mare de fructe a fost asociat cu o sensibilitate mai mare la insulină, care ajută la scăderea glicemiei. Și consumul mai multor mere – dar nu citrice sau banane, celelalte două fructe studiate – a fost, de asemenea, asociat cu rezultate mai bune. „Acest lucru indică faptul că persoanele care au consumat mai multe fructe [în special mere] au fost nevoite să producă mai puțină insulină pentru a scădea nivelul glicemiei”, a declarat Bondonno, de la Institutul pentru Cercetări Nutritive de la Universitatea Edith Cowan din Perth, Australia.

„Acest lucru este important, deoarece nivelurile ridicate de insulină circulantă (hiperinsulinemie) pot deteriora vasele de sânge”, care este „legată nu numai de diabet, ci și de hipertensiune arterială, obezitate și boli de inimă”, a spus ea.

Sucul de fructe nu are același efect

Studiul susține recomandarea din Australian Food Guidelines – două porții de fructe pe zi, în care o porție este de 150 de grame, sau aproximativ un măr mediu, portocală sau banană. Cu toate acestea, sucul de fructe nu a fost asociat cu niveluri mai bune de zahăr din sânge sau insulină sau cu un risc mai scăzut de diabet, posibil din cauza încărcăturii sale relativ mari de zahăr și a numărului mai mic de fibre benefice, au spus cercetătorii. „Promovarea unei diete sănătoase și a unui stil de viață care include consumul de fructe populare precum mere, banane și portocale, cu disponibilitate geografică larg răspândită, poate reduce incidența diabetului de tip 2”, au concluzionat aceștia.

Nu este clar cum consumul de fructe poate ajuta la protejarea împotriva diabetului în curs de dezvoltare, au spus cercetătorii. Au urmărit să examineze modul în care fructele și sucurile de fructe sunt legate de zahărul din sânge, insulina și diabetul la 5 ani și 12 ani la participanții la studiu. Aceștia au identificat 7.675 adulți cu vârsta de 25 de ani și peste fără diabet, care au fost supuși unor analize de sânge și au completat un chestionar privind frecvența alimentelor în 1999-2000. Participanții au spus cât de des au mâncat 10 tipuri diferite de fructe, orice tip de suc de fructe și alte alimente, pe o scară de la 0 (niciodată) la 10 (de trei sau mai multe ori / zi). Cercetătorii au împărțit apoi participanții în grupuri pe baza răspunsurilor lor.

Cel mai frecvent consumat fructe au fost merele (23% din aportul total de fructe), urmate de banane (20%) și citrice (18%). Celelalte fructe au reprezentat fiecare mai puțin de 8% din totalul fructelor consumate, deci nu au fost studiate separat. În comparație cu participanții care au mâncat mai puține fructe, cei care au raportat că au consumat cantități moderate și mari de fructe au fost mai mai mult de sex feminin și au raportat că fac exercițiu fizic cel puțin 152 fru0 de minute pe săptămână. Au fost, de asemenea, mai puțini fumători în acest grup. În timp ce cei care au raportat un consum moderat până la mare de fructe au consumat și mai multe legume și mai puțină carne roșie și carne procesată, au consumat mai mult zahăr, potrivit studiului.

Din 4.674 de participanți care au fost urmăriți 5 ani, 179 de participanți au dezvoltat diabet. După ajustarea în funcție de vârstă, sex, activitate fizică, educație, status socioeconomic și alți factori, cercetătorii au descoperit că, comparativ cu participanții care au consumat mai puține fructe, cei care au consumat o cantitate moderată au avut cu 36% șanse mai mici de a dezvolta diabet în 5 ani. Dintre cei 3.518 participanți cu urmărire de 12 ani, 247 participanți au avut diabet, dar nu au existat asociații semnificative între consumul de fructe și acest risc pe termen lung de diabet, posibil din cauza numărului mic de participanți și evenimente.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend