Apasă LIKE pentru a primi sfaturi, articole, recomandări. Toate gratuit!
  1. Mâncatul la ore târzii te face să te îngrași

    Probabil că ți s-a spus în mod constant că dacă mănânci seara târziu te vei îngrășa mai mult, dar există puține dovezi care să susțină acest lucru. De fapt, cercetătorii de la Dunn Nutrition Center și Oregon Health & Science University au sugerat că acest punct de vedere este un mit complet. Ei au ajuns la concluzia că, deși dacă sari peste mesele din timpul zilei, acest lucru te poate face să mănânci foarte mult seara, nu momentul efectiv al zilei în care mănânci face diferența, ci mai degrabă ce și în ce cantitate. Atâta timp cât caloriile consumate sunt arse, nu contează la ce oră din zi le consumi.

    2. Dacă citești la lumină slabă îți „strici ochii”/ alterezi vederea

    Dacă ai petrecut ani de zile citind la lumina lumânărilor sau a altor lumini slabe, nu fii supărat. Cercetătorii de la Școala de Medicină a Universității Indiana din Indianapolis au ajuns la concluzia că citirea într-un mediu slab luminat nu provoacă vătămări permanente ale vederii. Deși poate provoca uscăciunea ochilor sau tulburări de vedere în acel moment, efectele sunt temporare. Vești bune și pentru aceia dintre voi care tind să stea lipiți de ecranul televizorului – nu vă va strica vederea, în ciuda a ceea ce v-a spus mama, indiferent de distanța față de tv.

    3. Poți „recupera” nopțile nedormite din timpul săptămânii prin a dormi excesiv în weekend

    Să crezi că este în regulă să-ți privezi corpul de somnul de care are nevoie în timpul săptămânii- că apoi recuperezi tu dormind continuu în weekend, este o minciună populară, dar complet greșită. Un studiu efectuat la Școala de Medicină a Universității din Pennsylvania, a restricționat participanții la doar patru ore de somn timp de cinci nopți și apoi le-a oferit un somn mai lung de 10 ore în weekend. După acest somn de recuperare îndelungat, s-au măsurat o serie de factori, cum ar fi timpul de reacție, durata de atenție și oboseala, dar rezultatele au fost la fel de proaste ca în timpul săptămânii, în zilele cu somn puțin. Concluzia a fost că un somn prelungit în weekend nu va fi suficient pentru a compensa lipsa lui în zilele lucrătoare.

    Sursa

 

susținerea ta = ❤️


De peste 8 ani fac educație pentru sănătate, investind mii de ore și bani mulți pentru conceperea materialelor și păstrarea site-ului în condiții bune. Tot conținutul este accesibil oricând, gratuit, fără nicio reclamă. Scriu cu pasiune, blândețe și dragoste, dând mai departe toate cunoștințele mele acumulate în peste 15 ani de pregătire și practică medicală. Dacă vrei să mă susții, să știi că poți lua o carte din magazinul oficial al comunității. Am scris 7 de beletristică, dar și 5 pentru copii, cu ilustrații minunate. Doar o frântură din prețul lor îmi rămâne mie și mă ajută să continui munca la toate proiectele. Susținerea ta chiar poate face o diferență.



Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.