3 Mituri despre Poliartrita Reumatoidă


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Mitul 1: Numai adulții mai în vârstă pot face poliartrită reumatoidă

Adulții și copiii deopotrivă pot dezvolta poliartrită reumatoidă (PAR), spune Max Konig, MD, reumatolog la Școala de Medicină a Universității Johns Hopkins din Baltimore. El spune că această concepție greșită ar putea să plutească, deoarece copiii sunt adesea diagnosticați cu un subtip de artrită idiopatică juvenilă (JIA), mai degrabă decât cu PAR. Copiii cu acest tip de JIA – cunoscuți sub denumirea de artrită poliarticulară, cu factor reumatoid pozitiv – au o proteină numită factor reumatoid (RF) sau anticorpi andi peptid ciclic citrulinat (anticorpi anti-CCP) care apare în sângele lor, la fel ca majoritatea oamenilor cu PAR. PAR devine de fapt mai rar pe măsură ce îmbătrânești, notează medicul Nilanjana Bose, reumatolog la Centrul de Reumatologie din Houston. Este mai probabil să aveți osteoartrita decât RA pe măsură ce îmbătrâniți, spune ea. Majoritatea oamenilor sunt diagnosticați cu RA între 30 și 50 de ani, potrivit Konig. El spune că problemele sistemului imunitar – cum ar fi RF și anticorpii anti-CCP – pot apărea de fapt cu peste un deceniu înainte de apariția simptomelor, indicând faptul că RA poate începe mult mai devreme decât este diagnosticată.

Mitul 2: Nu trebuie să faceți mișcare atunci când aveți PAR.

Acesta poate părea credibil pentru că nu doriți să vă uzați mai mult articulațiile. Dar singura dată când poate fi adevărat este dacă aveți o acutizare severă, când ar trebui să reduceți activitatea. „Nu vrem să stresăm articulațiile, deci nu recomandăm exerciții fizice viguroase în acel moment”, spune Bose. În caz contrar, exercițiul este o parte importantă a gestionării RA. Poate diminua oboseala și depresia, vă poate face mai puternic și mai flexibil și chiar vă poate ajuta să preveniți dizabilitățile. Un motiv important pentru care exercițiul este crucial este că atunci când aveți PAR, aveți un risc mai mare de boli de inimă, notează Konig. Exercitarea regulată vă poate reduce riscul. American Heart Association recomandă cel puțin 150 de minute de intensitate moderată sau 75 de minute de activitate aerobă de intensitate ridicată în fiecare săptămână. Asigurați-vă că faceți exercițiile corecte, astfel încât să nu fiți prea duri cu articulațiile, spune Bose, mai ales dacă vă sunt afectate șoldurile sau genunchii. Ea recomandă exerciții aerobice cu impact redus, cum ar fi înotul, mersul ușor sau utilizarea unei mașini eliptice sau a unei biciclete staționare. Reumatologul sau kinetoterapeutul vă pot ajuta să proiectați un plan de exerciții care funcționează pentru dvs.

Mitul 3: Odată ce vă simțiți mai bine, puteți opri administrarea medicamentelor.

„Motivul pentru care te simți mai bine este că folosești medicamentul, deci atunci când îl oprești, boala ta va reveni”, explică Bose. RA este o afecțiune cronică. Unii oameni intră în remisie, dar pentru majoritatea, „boala rămâne la nivelul inițial, mocnit, cu un tratament bun”, spune ea. Reumatologul dvs. dorește să vă ofere cât mai puține medicamente. Dacă boala dumneavoastră este în remisie de mult timp, vor încerca să reducă sau să oprească încet tratamentul, spune Konig. Acest proces îi ajută pe unii oameni să identifice cantitatea minimă de medicamente de care au nevoie pentru a-și controla RA. Alții sunt capabili să oprească tratamentul cu totul, cel puțin pentru un timp, spune el. Este important să rețineți că nu trebuie să vă opriți niciodată medicamentele fără să discutați mai întâi cu medicul dumneavoastră. În primul rând, aceste medicamente funcționează prin slăbirea sistemului imunitar de răspunsul său neobișnuit, explică Konig. Dacă încetați să le luați dintr-o dată, există un risc ridicat ca sistemul imunitar să decidă să acționeze din nou. Uneori, oamenii încetează să mai ia medicamentele pentru că au efecte secundare sau nu le place cum îi face să se simtă, notează Bose. Dacă acesta este cazul dvs., este important să informați reumatologul dvs. că aveți probleme, mai degrabă decât să le schimbați sau să le opriți singuri, recomandă ea. 

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend