3 obiceiuri ce îți provoacă foame


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Beți prea mult alcool


Alcoolul este binecunoscut pentru efectele sale de stimulare a apetitului.

Studiile au arătat că alcoolul poate inhiba hormonii care reduc pofta de mâncare, cum ar fi leptina, mai ales atunci când este consumat înainte sau la mese. Din acest motiv, este posibil să vă simțiți adesea înfometat dacă beți prea mult alcool.

Într-un studiu, 12 bărbați care au băut 1,5 uncii (40 ml) de alcool înainte de prânz au ajuns să consume cu 300 de calorii în plus la masă față de un grup care a băut doar 0,3 uncii (10 ml).

În plus, cei care au băut mai mult alcool au consumat cu 10% mai multe calorii pe parcursul întregii zile, în comparație cu grupul care a băut mai puțin. De asemenea, aceștia au fost mai predispuși să consume cantități mari de alimente bogate în grăsimi și sărate.

Un alt studiu a constatat că 26 de persoane care au băut 1 uncie (30 ml) de alcool la o masă au consumat cu 30% mai multe calorii, în comparație cu un grup care a evitat alcoolul.

Alcoolul nu numai că vă poate face să vă fie mai foame, dar afectează și partea creierului care controlează judecata și autocontrolul. Acest lucru vă poate determina să mâncați mai mult, indiferent de cât de foame vă este.

Pentru a reduce efectele de inducere a foamei ale alcoolului, cel mai bine este să îl consumați moderat sau să îl evitați complet .

REZUMAT
Consumul prea mare de alcool vă poate face să vă simțiți frecvent înfometat, datorită rolului său în diminuarea producției de hormoni care promovează starea de sațietate.

Îți bei caloriile


Alimentele lichide și cele solide îți afectează apetitul în moduri diferite.

Dacă consumați multe alimente lichide, cum ar fi smoothie-urile, shake-urile de înlocuire a mesei și supele, este posibil să vă fie foame mai des decât dacă ați mânca mai multe alimente solide.

Un motiv important pentru acest lucru este faptul că lichidele trec prin stomac mai repede decât o fac alimentele solide.

Mai mult, unele studii sugerează că alimentele lichide nu au un impact la fel de mare asupra suprimării hormonilor care favorizează foamea, în comparație cu alimentele solide.

De asemenea, consumul de alimente lichide tinde să dureze mai puțin timp decât consumul de alimente solide. Acest lucru vă poate determina să doriți să mâncați mai mult, doar pentru că creierul dvs. nu a avut suficient timp să proceseze semnalele de sațietate.

Într-un studiu, persoanele care au consumat o gustare lichidă au raportat mai puțină sațietate și mai multe senzații de foame decât cele care au consumat o gustare solidă. De asemenea, aceștia au consumat cu 400 de calorii mai mult pe parcursul zilei decât grupul de persoane care au consumat gustări solide.

Pentru a preveni foamea frecventă, ar putea fi de ajutor să vă concentrați pe încorporarea mai multor alimente solide și integrale în dietă.

REZUMAT
Alimentele lichide nu au aceleași efecte de a vă menține sătul și satisfăcut ca și alimentele solide. Din acest motiv, este posibil să vă simțiți frecvent foame dacă lichidele reprezintă o parte importantă a dietei.

Sunteți excesiv de stresat


Se știe că stresul în exces crește pofta de mâncare.

Acest lucru se datorează în principal efectelor sale asupra creșterii nivelului de cortizol, un hormon care s-a demonstrat că promovează foamea și pofta de mâncare. Din acest motiv, s-ar putea să constatați că vă este mereu foame dacă vă confruntați frecvent cu stresul.

Într-un studiu, 59 de femei care au fost expuse la stres au consumat mai multe calorii pe parcursul zilei și au mâncat alimente semnificativ mai dulci decât femeile care nu au fost stresate.

Un alt studiu a comparat obiceiurile alimentare a 350 de fete tinere. Cele cu niveluri mai ridicate de stres aveau mai multe șanse să mănânce în exces decât cele cu niveluri mai scăzute de stres. Fetele cu niveluri ridicate de stres au raportat, de asemenea, un consum mai mare de gustări cu conținut scăzut de nutrienți, cum ar fi chipsurile și prăjiturile.

Multe strategii vă pot ajuta să vă reduceți nivelul de stres. Unele opțiuni includ exercițiile fizice și respirația profundă.

REZUMAT
Stresul excesiv este un motiv pentru care este posibil să vă fie foame frecvent, având în vedere capacitatea sa de a crește nivelul de cortizol din organism.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 50.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

🔥 ULTIMA ȘANSĂ! 🔥

Suntem la ultimul tiraj în care această carte este oferită la 0 lei în loc de 55. Profită de ocazie și ia cea mai populară carte care te învață cum să-ți menții sănătatea! Peste 100.000 de oameni au luat-o deja Gratis!


Send this to a friend