Apasă LIKE pentru a primi sfaturi, articole, recomandări. Toate gratuit!


Pentru pasionații de fitness care își numără în mod constant pașii, un nou studiu are vești bune pentru cei care găsesc întotdeauna timp să mai facă câţiva în fiecare zi. Se pare că a face mai mulți pași pe zi te poate ajuta să trăieşti mai mult. Mai mult decât atât, cercetătorii spun că nu contează dacă îi faci pe toți dintr-o dată sau în mai multe plimbări, doar introducerea acestor pași poate reduce riscul de deces prematur.

Studiul, care a implicat peste 16.000 de femei cu vârsta peste 60 de ani, sugerează, de asemenea, că 4.500 de pași pe zi sunt suficienți pentru a contribui la extinderea duratei de viață a omului. În comparație cu faptul de a nu lua niciun fel de măsuri, cercetătorii consideră că fiecare 1.000 de pași suplimentari contribuie la o scădere cu 28% a decesului în rândul participanților la studiu.

Mai mulți pași zilnici pot duce la mai multe zile de naștere mai târziu.
Autorii studiului au cerut participanților să poarte un dispozitiv de numărare a pașilor pentru a măsura activitatea pe parcursul a patru până la șapte zile. Dispozitivele țineau evidența tuturor, de la plimbări lungi afară până la unele scurte în timp ce urcau scările. Femeile care au făcut mai mult de 2.000 de pași zilnic în plimbări neîntrerupte au prezentat o scădere cu 32% a riscului de deces. O analiză prealabilă a acelorași femei a descoperit, de asemenea, că cei care au făcut 4.500 de pași pe zi aveau un risc semnificativ mai mic de deces în comparație cu femeile mai puțin active.

„Progresele tehnologice realizate în ultimele decenii au permis cercetătorilor să măsoare scurte eforturi de activitate. În trecut, ne-am limitat doar la măsurarea activităților pe care oameniile puteau aminti într-un chestionar ”, spune liderul de studiu Christopher Moore, doctorand în epidemiologie la Universitatea din Carolina de Nord, într-un comunicat media. „Cu ajutorul dispozitivelor portabile, mai multe cercetări indică faptul că orice tip de mișcare este mai bun decât sedentarismul.


„Adulții mai în vârstă se confruntă cu multe bariere în calea participării la programe de exerciții structurate, astfel încât unora li se pare mai convenabil și mai plăcut să crească comportamentele zilnice de mers pe jos, cum ar fi parcarea ușor mai departe de destinație sau efectuarea unor treburi casnice sau lucrări de grădină suplimentare”, adaugă Moore.


Cercetătorii și-au prezentat concluziile la Conferința Epidemiologie, Prevenire, Stil de Viață și Sănătate Cardiometabolică a Asociației Americane a Inimii din 2021.

Sursa.

 

susținerea ta = ❤️


De peste 8 ani fac educație pentru sănătate, investind mii de ore și bani mulți pentru conceperea materialelor și păstrarea site-ului în condiții bune. Tot conținutul este accesibil oricând, gratuit, fără nicio reclamă. Scriu cu pasiune, blândețe și dragoste, dând mai departe toate cunoștințele mele acumulate în peste 15 ani de pregătire și practică medicală. Dacă vrei să mă susții, să știi că poți lua o carte din magazinul oficial al comunității. Am scris 7 de beletristică, dar și 5 pentru copii, cu ilustrații minunate. Doar o frântură din prețul lor îmi rămâne mie și mă ajută să continui munca la toate proiectele. Susținerea ta chiar poate face o diferență.



Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.