8 motive pentru care dormitul pe spate îți poate rezolva problemele de somn


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Poate reduce durerile de spate și de gât


Dormitul pe spate ajută la reducerea presiunii asupra coloanei vertebrale. Această poziție imită statul în picioare.

Dormitul pe burtă cu capul într-o parte seamănă cu a avea capul întors într-o singură direcție timp de ore în șezut sau în picioare, provocând dureri. De asemenea, comprimă coloana vertebrală, deoarece gâtul este înclinat pe spate.

Este mult mai ușor să vă odihniți coloana vertebrală stând pe spate, folosind perne pentru confort și menținând curbura naturală a coloanei vertebrale.

Un studiu din 2017 a menționat că dormitul pe spate, cu ambele mâini în lateral sau pe piept, este cel mai bun mod de a preveni durerea.

Poate îmbunătăți respirația


Dacă stai întins pe burtă sau pe o parte, este posibil să îți restrângi spațiul de respirație.

Diafragma este mușchiul responsabil cu respirația, iar comprimarea acesteia face ca respirația să fie mai superficială.

Mai multe studii au legat respirația diafragmatică profundă în timpul trezirii cu:

  • reducerea stresului
  • îmbunătățirea stării de spirit
  • îmbunătățirea capacității de atenție


Un studiu din 2018 a remarcat că respirația lentă și profundă are ca rezultat producerea de melatonină, un hormon care promovează relaxarea, induce somnul și crește activitatea sistemului nervos parasimpatic.

Poate reduce erupțiile cutanate


Spălarea feței, ținerea mâinilor departe de față și reducerea consumului de zahăr sunt soluții frecvent discutate pentru o piele curată. Dar ce se întâmplă în timp ce dormiți?

Fețele de pernă absorb sebumul de pe piele și păr, precum și reziduurile de produse. Acestea sunt ușor de transferat pe față în timpul somnului.

Acest lucru poate contribui la apariția unor probleme ale pielii, cum ar fi:

  • puncte negre
  • puncte albe
  • roșeață și iritație


În timp ce fețele de pernă din satin, mătase sau cupru pot fi de ajutor, de ce să nu evitați cu totul contactul dintre pernă și piele?

Dormitul pe spate ține fața departe de fața de pernă și, prin extensie, de murdăria și uleiurile care o pot irita.

Poate preveni ridurile și liniile de expresie


Dormitul pe față vă poate ciupi, trage și irita pielea, ducând la apariția ridurilor. Atunci când fața este direct pe pernă, frecarea rezultată poate provoca riduri și linii.

Același lucru este valabil și pentru gât, care poate fi scrântit și răsucit atunci când dormiți pe burtă.

Dormitul pe spate ajută, de asemenea, la menținerea produselor de îngrijire a pielii pe față și nu pe fața de pernă.

Dormind pe spate, evitați contactul dintre față și pernă și mențineți gâtul drept, prevenind dezvoltarea prematură sau adâncirea ridurilor și liniilor.

Poate reduce cearcănele


Atunci când vă culcați pe orice parte a feței, lichidul se adună în zona respectivă.

Acumularea de lichid cauzează umflături în jurul ochilor și umflături la nivelul feței. Întinzându-vă pe spate, descurajați această acumulare și reduceți umflăturile.

Asigurați-vă că vă ridicați puțin capul pentru a ajuta la controlul unde se duce lichidul. Acest lucru vă poate ajuta să evitați pungile și cearcănele, astfel încât să vă puteți trezi cu un aspect la fel de odihnit precum vă simțiți.

Poate ameliora acumularea de sinusuri


Dormitul cu capul ridicat deasupra inimii ajută la ameliorarea congestiei și la prevenirea înfundării căilor nazale. Atunci când capul este în jos, mucusul se adună în sinusuri.

Dacă vă sprijiniți capul, gravitația își va face partea sa pentru a ajuta la drenarea mucusului și pentru a vă menține căile respiratorii libere.

Potrivit unei recenzii din 2016, această poziție ajută și la refluxul acid, cunoscut și sub numele de boala de reflux gastroesofagian (GERD).

Poate preveni durerile de cap cauzate de tensiune


Similar cu efectul său asupra gâtului și a coloanei vertebrale, dormitul pe spate ia presiunea de pe cap.

Durerile de cap cervicogene, sau durerile de cap cu rădăcini în coloana cervicală, încep în gât și sunt adesea confundate cu migrenele. Simptomele pot include:

  • durere pulsatilă pe o parte a capului sau a feței
  • gât înțepenit
  • durere în apropierea ochilor
  • durere atunci când tușești sau strănuți
  • sensibilitate la lumină și la zgomot
  • vedere încețoșată
  • stomac deranjat
  • nervi înțepeniți


Păstrând capul, gâtul și coloana vertebrală într-o poziție neutră, atenuați presiunea și evitați durerea.

Sfat pro: Chiar și atunci când dormiți pe spate, poate fi un obicei să vă întoarceți capul. Folosiți perne pentru a oferi suport pentru gât și pentru a împiedica corpul dumneavoastră să cedeze tentației.

Trezirea odată cu soarele


Când sunteți cu fața în sus, observați mai ușor schimbările de lumină.

Pe măsură ce lumina soarelui pătrunde în dormitor, puteți primi mai bine semnalul de la soare că este timpul să vă treziți.

S-ar putea ca acest mod de trezire să vi se pară mai plăcut decât sunetul unui ceas deșteptător. În plus, lumina vă ajută să vă reglați ritmul circadian, astfel încât să puteți dormi și să vă treziți la ore optime.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend