8 obiceiuri care te ajută să ai un somn bun


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Nu este nimic mai frustrant decât un somn prost, iar ziua care îi urmează sigur va fi înecată în cofeină și o dispoziție proastă. Ar putea fi și mai rău, te-ai putea regăsi la birou lângă o persoană super activă dimineața, strălucitoare și plină de viață, fără cearcăne, efectiv ireal de bine dispusă pentru 9 dimineața – care este secretul ei?

Aruncă o privire la aceste 8 obiceiuri care îți pot face și ție un somn de 7-8 ore eficient.

  1. Fii proactiv. Fă modificări reale pentru îmbunătățirea somnului tău. Aparent, una din 5 persoane se simte neobișnuit de obosită, ca efect al micilor situații stresante de zi cu zi, care le provoacă epuizare psihică, iar seara ajung să își amintească toate problemele. Nu toți suntem norocoși să adormim imediat ce punem capul pe pernă, e nevoie de o rutină corectă și o bună igienă a somnului. Modifică-ți stilul de viață înainte să te diagnostichezi singur cu insomnii incurabile. Investește într-o saltea de calitate, ține televizorul, laptopul și distracțiile în altă cameră, mergi la culcare la ore rezonabile.
  2. Menține un ritm circadian eficient, tu te cunoști cel mai bine. În general, durata unui somn trebuie să fie de 7-9 ore, tu alegi cât ai nevoie. Un ciclu complet de somn are 90 de minute, iar pentru a fi odihnit, ai nevoie cam de 5 cicluri pe noapte, deci 7 ore și jumătate. Încearcă să te ții de un astfel de program regulat, chiar și în weekend, ca să îți formezi un ritm circadian corect. Programul constant de somn este esențial – promovează un echilibru hormonal sănătos, crește nivelul de energie pe timpul zilei,  permite timpul necesar pentru recuperare.
  3. Nu mai folosi telefonul înainte de culcare. Ca și în cazul televizorului, lumina albastră pe care o emite îți afectează somnul, fiindcă păcălește creierul că este dimineață și încetinește producția de melatonină, hormonul care te ajută să adormi. Ține telefonul departe când vine seara.
  4. Mănâncă sănătos și corect: Uită de batoanele de ciocolată de pe tot parcursul zilei (care crește nivelul de insulină și te vei simți somnoros ulterior),fiindcă o să simți nevoia să dormi pe timpul zilei, ceea ce duce la perturbarea somnului de noapte. Renunță la cafeaua de după-amiază și la alimentele bogate în grăsimi și în zahăr – acestea nu induc somnul. Același lucru este valabil și pentru alcool, mâncăruri picante și cofeină. În schimb, aprovizionează-ți bucătăria cu alimente potrivite pentru somn. Conținutul de triptofan din carbohidrații integrali și alimente precum curcanul și brânza de vaci ajută la reducerea senzațiilor de foame noaptea târziu, stimulând crearea de serotonină / melatonină, care reglează tiparele de somn / trezire. Dacă e neapărat necesar, ia o porție mică de pâine sau biscuiți cu o oră înainte de a dormi. Ceaiul de mușețel, mierea, migdalele și fructele de kiwi ajută de asemenea.
  5. Citește în fiecare seară înainte de culcare, îți induce starea de relaxare și te pregătește pentru somn.
  6. Bucură-te de lumina soarelui. Dacă te închizi toată ziua în birou, nu obții o cantitate suficientă de lumină, ceea ce duce la confuzia ceasului tău biologic. Ia-ți masa de prânz afară, așează-te lână geam, fii mai activ pe timpul zilei.
  7. Meditează, concentrează-te pe fiecare experiență de moment, clarifică-ți mintea, te va ajuta să reduci stresul și momentele în care îți amintești toate problemele înainte de culcare. Realizează exerciții de respirație înainte de somn ca să îți calmezi mintea și corpul (poți încerca 7-8 cicluri de 4 secunde inspir-4 secunde ții respirația-8 secunde expir)
  8. Cere sfatul medicului. Dacă suferi de dureri de cap persistente, somn agitat, lipsă de energie sau sforăit, ia legătura cu un medic care te poate ajuta. Poate e vorba de o problemă strict medicală.

 

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


 

 

 

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend