Ar putea infecția COVID-19 să fie responsabilă pentru starea ta de depresie sau anxietate?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Medicii v-au spus că infecția cu virusul COVID-19 a dispărut în urmă cu câteva luni. Cu toate acestea, chiar dacă nu vă mai chinuiți să respirați, iar nivelul de oxigen a revenit la normal, ceva nu este în regulă. Pe lângă durerile de cap constante, vă găsiți în dificultate la sarcini aparent ușoare. Oboseala pe care o resimțiți face ca deplasarea din pat până în bucătărie să pară o realizare. Dar cel mai îngrijorător pentru dumneavoastră este un sentiment de teamă, o nervozitate atât de puternică încât vă simțiți inima bătând cu putere. Grijile constante vă împiedică acum să dormiți noaptea.

Care sunt efectele COVID-19 asupra sănătății mintale?

Încă aflăm despre efectele pe termen lung ale COVID-19 asupra creierului. Datele de la Wuhan sugerează că virusul poate invada creierul, mai mult de o treime dintre pacienții infectați dezvoltând simptome neurologice. Pe lângă infecția cerebrală, știm că pandemia a dus la înrăutățirea rezultatelor în ceea ce privește sănătatea mintală din cauza efectelor psihologice ale izolării, singurătății, șomajului, stresului financiar și pierderii celor dragi. Prescrierea de antidepresive a crescut vertiginos, violența partenerului intim a crescut, iar gândurile suicidare sunt în creștere, în special la adulții tineri.

Infecția cu COVID-19 crește riscul de tulburări psihiatrice?

Până de curând, nu se cunoșteau efectele asupra sănătății mintale ca urmare a infecției cu COVID-19. Un nou studiu privind dosarele electronice de sănătate a 69 de milioane de persoane a constatat că infecția cu COVID-19 a crescut riscul de a dezvolta o tulburare psihiatrică, demență sau insomnie. Mai mult, persoanele cu tulburări psihiatrice au avut cu 65% mai multe șanse de a fi diagnosticate cu COVID-19, ceea ce poate fi legat de factori comportamentali, factori de stil de viață (cum ar fi fumatul), inflamație sau medicație psihiatrică. Acesta este primul studiu de amploare care arată că infecția cu COVID-19 crește într-adevăr riscul de a dezvolta tulburări psihiatrice.

Rămâne de văzut care sunt efectele pe termen lung ale infecției cu COVID-19 asupra sănătății mintale. În urma pandemiei de gripă din 1918-19, s-a constatat că descendenții mamelor infectate în timpul sarcinii aveau rate mai mari de schizofrenie. Se crede că infecția cu virusul în timpul sarcinii poate fi un factor de risc pentru dezvoltarea bolilor mintale legate de răspunsul imunitar al organismului. În cazul în care infecția cu COVID-19 crește, chiar și ușor, riscul de boli mintale la urmași, acest lucru ar putea avea un efect important la nivelul populației, având în vedere numărul mare de infecții la nivel mondial.

Aveți o tulburare psihiatrică în urma COVID-19?

Este posibil să vă simțiți obosit, stresat sau trist din cauza efectelor COVID-19 asupra organismului dumneavoastră sau din cauza circumstanțelor de viață. Cu toate acestea, chiar dacă la vizita medicului dvs. ați avut un rezultat pozitiv la depresie sau anxietate, rețineți că instrumentele de screening nu sunt diagnostice. Persoanele cu simptome fizice ale infecției cu COVID-19 prezintă adesea un screening pozitiv pentru depresie, deoarece simptomele infecției se suprapun adesea cu simptomele depresiei. De exemplu, somnul slab, concentrarea deficitară și apetitul redus se pot datora mai degrabă unei boli medicale decât depresiei.

Pentru ca un medic să facă un diagnostic precis, este posibil să fie nevoie să așteptați o perioadă de timp pentru a monitoriza evoluția simptomelor. Deși antidepresivele sunt adesea prescrise pentru tulburările de dispoziție și de anxietate, rețineți că simptomele ușoare sau moderate dispar adesea de la sine atunci când circumstanțele de viață se îmbunătățesc. Dacă acesta este primul dvs. episod de depresie sau prima experiență de anxietate, este posibil să nu aveți nevoie de tratament de specialitate dacă simptomele dvs. sunt ușoare. Dacă începeți un tratament medicamentos, asigurați-vă că vă revizuiți periodic tratamentul cu medicul dumneavoastră și că faceți modificările necesare.

Ce măsuri puteți lua pentru a minimiza consecințele infecției cu COVID-19 asupra sănătății mintale?

  • Vaccinați-vă. Acest lucru este deosebit de important pentru persoanele cu tulburări psihiatrice, care sunt factori de risc independenți pentru infecția cu COVID-19.
  • Continuați să purtați o mască și să vă distanțați fizic. Cu toate acestea, urmăriți să mențineți legăturile sociale.
  • Utilizați resursele. Terapiile online, manualele de lucru și aplicațiile mobile (COVID coach, CBT-I coach) pot oferi beneficii fără a risca expunerea în timpul tratamentului.
  • Militați pentru ceilalți. Este posibil ca cei care fac transporturi lungi COVID-19 să nu fie în măsură să pledeze pentru modificări la locul de muncă, asigurare de viață sau acoperire pentru sănătate mintală, mai ales dacă suferă de oboseală și ceață cerebrală.
  • Desfășurați activitate fizică. pe lângă faptul că este la fel de eficientă ca și medicamentele asupra stării de spirit și a anxietății, activitatea fizică ajută, de asemenea, memoria și sănătatea inimii.
  • Faceți uz de ritualuri de relaxare. Atunci când lumea pare scăpată de sub control, încercați să stabiliți un ritual. Faptul că aveți control chiar și asupra unei singure părți a zilei vă poate ajuta să vă simțiți ancorat în prezent.
  • Fiți prudenți cu somniferele și medicamentele de nevoie. Utilizarea pe termen scurt se poate transforma rapid în utilizare pe termen lung, ceea ce duce la toleranță la medicamente, dependență și anxietate de revenire.
  • Limitați consumul de alcool și alte substanțe. Stresul prelungit cauzat de îngrijirea celor dragi bolnavi, șomajul, creșterea timpului petrecut acasă și factorii de stres din relații pot duce la un consum crescut și problematic de substanțe.
  • Fiți atenți la cofeină. Dacă oboseala post-COVID este severă, discutați cu medicul dumneavoastră alte opțiuni, deoarece excesul de cofeină poate exacerba anxietatea și problemele de somn.
  • Verificați și întrebați cum îi puteți ajuta pe cei dragi, prietenii, colegii și vecinii dumneavoastră. Adesea este mult mai ușor să refuzați ajutorul decât să cereți ajutor. Dacă cineva se luptă în particular cu gânduri de sinucidere, un simplu apel de check-in sau un gest de bunăvoință poate fi salvator de vieți. Linia națională de prevenire a sinuciderilor (800-273-8255) este disponibilă pentru oricine se află în situații de suferință gravă.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend