Cafeaua și energizantele îți consumă energia, în loc să ți-o sporească


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

1. Băuturi energizante

Nu se poate nega faptul că băuturile energizante vă pot oferi un impuls energetic pe termen scurt. De fapt, mai multe studii arată că băuturile energizante pot crește concentrația și memoria cu aproximativ 24%, pe lângă reducerea somnolenței.

Producătorii de băuturi energizante includ în formulările lor un cocktail de ingrediente stimulante. Cu toate acestea, cercetătorii atribuie cele mai multe efecte de stimulare a energiei zahărului și cofeinei pe care le conțin aceste băuturi .

Când vine vorba de zahăr, multe băuturi energizante conțin cantități ridicol de mari – uneori chiar și 10 lingurițe (52 grame) per recipient. Consumul de cantități mari de zaharuri adăugate poate provoca creșterea energiei, apoi scăderea bruscă, ceea ce vă poate face să vă simțiți mai obosiți decât înainte de a consuma băutura.

Mai mult, la fel ca în cazul cafelei, cei care consumă în mod regulat băuturi energizante pot crește o toleranță la cofeina pe care o conțin. Aceasta înseamnă că băutorul trebuie să consume cantități din ce în ce mai mari pentru a experimenta aceleași efecte de stimulare a energiei. În plus, unele cercetări arată că băuturile energizante pot reduce durata și calitatea somnului. Dacă acest lucru se întâmplă prea frecvent, așteptați-vă să vă reducă nivelul de energie.

De asemenea, merită menționat faptul că băuturile energizante conțin uneori mult mai multă cofeină decât aceeași cantitate de cafea. Acest lucru poate determina unii consumatori de băuturi energizante să depășească limita zilnică recomandată de 400 mg de cofeină, ceea ce poate provoca nervozitate, anxietate și palpitații cardiace. De asemenea, poate agrava atacurile de panică.

4. Cafea

Atunci când este consumată moderat, cafeaua poate avea efecte fizice și mentale pozitive. De exemplu, studiile arată că aceasta poate contribui la reducerea riscului de a dezvolta boli neurodegenerative precum Alzheimer și Parkinson cu 26-34% .

O revizuire a 18 studii a raportat în continuare că fiecare ceașcă de cafea pe care o persoană o consumă pe zi poate reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2 cu până la 7% . De asemenea, s-a raportat că și cofeina, stimulentul cafelei, creează o creștere pe termen scurt a energiei și a funcției creierului, pe care mulți oameni se bazează atunci când se simt obosiți.

Acestea fiind spuse, consumul regulat de cafea va determina corpul să acumuleze o toleranță, ceea ce va reduce puterea efectelor sale. Mai important, să te bazezi în mod regulat pe cafea în loc să primești o nutriție adecvată sau să dormi îți poate scurge energia în timp. Prea multă cofeină poate afecta negativ și calitatea somnului, ceea ce vă poate reduce nivelul de energie pe termen lung. Cei care consumă cafea ar trebui să-și limiteze aportul la aproximativ patru cești pe zi.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend