Care sunt etapele somnului?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Există două tipuri de bază de somn: somnul cu mișcări rapide ale ochilor (REM) și somnul non-REM (care are trei etape diferite).  Fiecare este legat de unde cerebrale specifice și de activitatea neuronală.  Treceți prin toate etapele de somn non-REM și REM de mai multe ori în timpul unei nopți obișnuite, cu perioade REM din ce în ce mai lungi și mai profunde care apar spre dimineață.

Stadiul 1 al somnului non-REM este trecerea de la starea de veghe la somn.  În timpul acestei perioade scurte (care durează câteva minute) de somn relativ ușor, bătăile inimii, respirația și mișcările ochilor încetinesc, iar mușchii se relaxează cu contracții ocazionale.  Undele creierului încep să încetinească față de tiparele lor de veghe din timpul zilei.

Stadiul 2 al somnului non-REM este o perioadă de somn ușor înainte de a intra într-un somn mai profund.  Bătăile inimii și respirația încetinesc, iar mușchii se relaxează și mai mult.  Temperatura corpului scade și mișcările ochilor se opresc.  Activitatea undelor cerebrale încetinește, dar este marcată de scurte explozii de activitate electrică.  Petreceți mai mult din ciclurile repetate de somn în stadiul 2 de somn decât în alte stadii de somn.

Stadiul 3 de somn non-REM este perioada de somn profund de care aveți nevoie pentru a vă simți odihnit dimineața.  Acesta apare în perioade mai lungi în prima jumătate a nopții.  Bătăile inimii și respirația încetinesc la cele mai scăzute niveluri în timpul somnului.  Mușchii sunt relaxați și poate fi dificil să vă treziți.  Undele cerebrale devin și mai lente.

Somnul REM apare pentru prima dată la aproximativ 90 de minute după ce ați adormit.  Ochii se mișcă rapid dintr-o parte în alta în spatele pleoapelor închise.  Activitatea undelor cerebrale de frecvență mixtă devine mai apropiată de cea observată în stare de veghe.  Respirația devine mai rapidă și neregulată, iar ritmul cardiac și tensiunea arterială cresc până aproape de nivelul de veghe.  Cea mai mare parte a viselor are loc în timpul somnului REM, deși unele pot apărea și în somnul non-REM.  Mușchii brațelor și ai picioarelor devin temporar paralizați, ceea ce vă împiedică să vă puneți în practică visele.  Pe măsură ce îmbătrâniți, dormiți mai puțin timp în somnul REM.  Consolidarea memoriei necesită, cel mai probabil, atât somnul non-REM, cât și REM.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend