Cât de sănătoase sunt noile variante de “carne vegetariană” făcută din plante


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Din ce în ce mai mulți americani caută alternative mai sănătoase, mai verzi și mai etice la carne, dar sunt oare alternativele pe bază de plante cu adevărat înlocuitori nutritivi? Răspunsul este da, potrivit noilor cercetări finanțate de Institutul Național de Sănătate al SUA. S-a constatat că imitația cărnii este o sursă bună de fibre, folat și fier, în timp ce conține mai puține grăsimi saturate decât carnea de vită tocată.

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

Dar cercetătorii au spus că au și mai puține proteine, zinc și vitamina B12 – și multă sare. „Trecerea de la carnea de vită tocată la un produs alternativ de carne pe bază de plante poate fi o alegere sănătoasă în anumite privințe”, a declarat cercetătorul principal Lisa Harnack, de la Școala de Sănătate Publică a Universității din Minnesota. Sfatul ei: Citiți eticheta, declarația nutrițională și alegeți un produs care se potrivește cel mai bine obiectivelor dvs. de sănătate și nutriție.

De exemplu, dacă limitezi sodiul pentru a controla tensiunea arterială ridicată, evită produsele bogate în sare, a spus Harnack. „Dacă urmărești aportul de grăsimi saturate pentru sănătatea inimii, citește eticheta pentru a te asigura că alegi un produs cu un conținut scăzut de grăsimi saturate”, a spus ea. “Câteva produse conțin aproape la fel de multe grăsimi saturate ca și carnea de vită.”

Pentru studiu, echipa lui Harnack a folosit o bază de date de alimente și nutrienți a Universității din Minnesota, care include 37 de produse alternative din carne de vită pe bază de plante fabricate de nouă companii alimentare. PDeși aceste produse pe bază de plante pot fi alternative sănătoase la carnea de vită, Harnack speră că producătorii lor le vor face și mai sănătoase, menținând sarea la minimum. “Companiile de produse alimentare ar trebui să lucreze pentru a optimiza calitatea nutrițională a produselor lor, în special în ceea ce privește cantitatea de sare și alte ingrediente care conțin sodiu utilizate în formularea burgerilor vegetarieni și a altor produse alternative de carne de vită macinată pe bază de plante”, a spus Harnack. Samantha Heller, nutriționist clinic senior la NYU Langone Health din New York, a analizat concluziile.

Ea a menționat că Organizația Mondială a Sănătății a clasificat carnea procesată (carne, șuncă și cârnați)  și carnea roșie (vițel, miel, carne de vită și porc) ca fiind probabile să cauzeze cancer, datorită procesării. „Limitarea consumului de carne roșie și procesată reduce semnificativ aportul de grăsimi saturate”, a spus Heller. Sodiul din unele imitații pe bază de plante poate fi moderat până la mare, dar dacă majoritatea alimentelor consumate de oameni sunt mai puțin procesate, nu ar trebui să fie o problemă, a adăugat ea. „Una peste alta, consumul de mai multe plante și mai puține animale este bun pentru sănătatea ta și pentru sănătatea planetei”, a spus Heller. Dar „alternativă la carne” nu este un termen ideal, a adăugat ea, deoarece stabilește așteptări de gust. „În timp ce unele„ produse de carne ”pe bază de plante se apropie de gustul și textura cărnii reale, ideea este că aceste alimente oferă o alegere diferită pentru proteine, nu o schimbare individuală pentru carne sau alte alimente de origine animală”, a explicat Heller.

Există multe opțiuni pentru cei care caută o dietă mai bazată pe plante, a spus ea. “Alimentele întregi sunt cele mai bune, dar există o mulțime de alternative pe bază de plante, produse lactate, păsări de curte și ouă”, a recomandat Heller. „În fiecare zi, dacă mâncăm o dietă echilibrată, mai bogată în plante, ar trebui să ne putem satisface nevoile de nutrienți”. Constatările au fost publicate pe 15 iunie în Jurnalul Academiei de Nutriție și Dietetică.

Sursa

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″]

[/vc_column][/vc_row]

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend