De ce nu pot să adorm?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Insomnia poate fi principala problemă sau poate fi asociată cu alte afecțiuni.

Insomnia cronică este de obicei rezultatul stresului, al evenimentelor din viață sau al obiceiurilor care perturbă somnul. Tratarea cauzei de bază poate rezolva insomnia, dar uneori poate dura ani de zile.

Cauzele frecvente ale insomniei cronice includ:

Stres. Preocupările legate de muncă, școală, sănătate, bani sau familie îţi pot menține mintea activă noaptea, ceea ce face dificil adormitul. Evenimentele stresante din viață sau traumele – cum ar fi moartea sau boala cuiva drag, divorțul sau pierderea locului de muncă – pot duce, de asemenea, la insomnie.

Programul de călătorie sau de lucru. Ritmurile tale circadiene acționează ca un ceas intern, ghidând lucruri precum ciclul somn-veghe, metabolismul și temperatura corpului. Perturbarea ritmurilor circadiene ale corpului poate duce la insomnie. Cauzele includ călătoriile în alte fusuri orare, lucrul într-o tură de după-amiază sau de noapte, sau schimbarea frecventă a turelor.

Obiceiuri proaste de somn. Obiceiurile proaste de somn includ un program neregulat de culcare, activități de stimulare înainte de culcare, un mediu inconfortabil de somn și utilizarea patului pentru muncă, mâncare sau vizionarea televizorului. Calculatoarele, televizoarele, jocurile video, smartphone-urile sau alte ecrane chiar înainte de culcare pot interfera cu ciclul de somn.

Mâncatul excesiv seara târziu. A lua o gustare ușoară înainte de culcare este în regulă, dar a mânca prea mult te poate face să te simţi inconfortabil din punct de vedere fizic. Mulți oameni se confruntă, de asemenea, cu arsuri la stomac, o revărsare de acid și alimente din stomac în esofag după ce au mâncat.

Insomnia cronică poate fi, de asemenea, asociată cu afecțiuni medicale sau cu utilizarea anumitor medicamente. Tratarea stării medicale poate ajuta la îmbunătățirea somnului, dar insomnia poate persista după ce starea medicală se îmbunătățește.

Alte cauze frecvente ale insomniei includ:

Tulburări de sănătate mintală. Tulburările de anxietate, cum ar fi tulburarea de stres posttraumatic, îţi pot perturba somnul. Trezitul prea devreme poate fi un semn de depresie. Insomnia apare adesea și în cazul altor tulburări de sănătate mintală.

Medicamente. Multe medicamente eliberate pe bază de rețetă pot interfera cu somnul, cum ar fi anumite antidepresive și medicamente pentru astm sau tensiune arterială. Multe medicamente fără prescripție medicală – cum ar fi unele medicamente pentru durere, medicamente pentru alergii și răceală și produse pentru slăbit – conțin cofeină și alți stimulanți care pot perturba somnul.

Anumite boli. Exemple de afecțiuni legate de insomnie includ dureri cronice, cancer, diabet, boli de inimă, astm, boală de reflux gastroesofagian, boala Parkinson și boala Alzheimer.

Tulburări legate de somn. Apneea de somn poate să întrerupă somnul. Sindromul picioarelor neliniștite provoacă senzații neplăcute în picioare și o dorință aproape irezistibilă de a le mișca, ceea ce te poate împiedica să adormi.

Cofeină, nicotina şi alcoolul. Cafeaua, ceaiul, cola și alte băuturi cu cofeină sunt stimulente. Consumul lor după-amiaza târziu sau seara te poate împiedica să adormi noaptea. Nicotina din produsele din tutun este un alt stimulent care poate interfera cu somnul. Alcoolul te poate ajuta să adormi, dar previne stadiile mai adânci ale somnului și cauzează adesea trezirea în mijlocul nopții.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend