Ce este un deficit de caloric și cât de mult este sănătos?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.


Dacă ai încercat vreodată să slăbeşti, ai auzit probabil că este necesar un deficit caloric.

Cu toate acestea, s-ar putea să te întrebi ce anume implică acesta sau de ce este necesar pentru pierderea în greutate.

Ce este și de ce este important pentru pierderea în greutate
Caloriile sunt unitățile de energie pe care le obții din alimente și băuturi, iar atunci când consumimai puține calorii decât arzi, obții un deficit caloric.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Caloriile pe care le arzi sau le cheltui în fiecare zi – cunoscute și sub numele de cheltuieli calorice – includ următoarele trei componente:

Cheltuieli energetice în repaus. Acestea se referă la caloriile pe care corpul tău le utilizează în repaus pentru funcțiile care te mențin în viață, cum ar fi respirația și circulația sângelui.
Efectul termic al alimentelor. Acesta implică caloriile pe care corpul tău le cheltuiește digerând, absorbind și metabolizând alimentele.
Cheltuieli energetice în timpul activității. Aceasta se referă la caloriile pe care le cheltui în timpul sportului, cum ar fi exercițiile fizice și activitățile care nu sunt legate de exerciții fizice, inclusiv agitația și efectuarea treburilor casnice.
Dacă îi furnizezi organismului tău mai puține calorii decât are nevoie pentru a susține aceste trei componente ale cheltuielilor calorice, îţi supui corpul unui deficit caloric. Făcând acest lucru în mod constant și pentru perioade lungi de timp rezultă o pierdere în greutate.

Invers, vei lua în greutate dacă îi furnizezi în mod regulat organismului tău mai multe calorii decât are nevoie pentru a susține aceste funcții. Acest lucru se numește surplus caloric.

Calcularea necesarului de calorii
Pentru majoritatea oamenilor, un deficit caloric de 500 de calorii pe zi este suficient pentru pierderea în greutate și este puțin probabil să îţi afecteze în mod semnificativ foamea sau nivelul de energie.

Pentru a crea acest deficit caloric, trebuie să știi care sunt caloriile tale de întreținere. Caloriile de întreținere sunt exact numărul de calorii de care are nevoie organismul tău pentru a susține cheltuielile energetice.

Poţi utiliza calculatoare de calorii, cum ar fi Body Weight Planner de la Institutul Național de Sănătate. Astfel de calculatoare estimează caloriile de întreținere pe baza greutății, sexului, vârstei, înălțimii și nivelului de activitate fizică.

Deși calculatoarele de calorii oferă o idee bună despre necesarul de calorii de întreținere, poţi obține o cifră mai precisă prin urmărirea aportului caloric și a greutății timp de 10 zile.

În timp ce menţii același nivel de activitate zilnică, utilizează o aplicație de urmărire a caloriilor pentru a-ţi urmări caloriile și cântăreşte-te zilnic. Pentru un rezultat precis, foloseşte același cântar, la aceeași oră din zi și purtând aceleași haine (sau deloc).

Greutatea ta poate fluctua de la o zi la alta, dar dacă în rest greutatea ta a rămas stabilă pe parcursul celor 10 zile, numărul mediu de calorii pe care le-ai consumat pe zi este o reprezentare mai bună a caloriilor tale de întreținere.
Împarte numărul total de calorii pe care le-ai consumat timp de 10 zile la 10 pentru a afla aportul caloric mediu zilnic. Apoi, scade 500 de calorii din acest număr pentru a determina noul tău obiectiv de aport zilnic pentru pierderea în greutate.

De exemplu, dacă aportul caloric de întreținere este de 2.000 de calorii pe zi, noul obiectiv zilnic de calorii ar fi de 1.500 de calorii.

Pe măsură ce pierzi în greutate, caloriile de întreținere vor scădea în timp și va trebui să îţi ajustezi aportul caloric în funcție de obiectivele tale de pierdere în greutate.

Totuși, pentru a asigura o pierdere în greutate sănătoasă și un aport adecvat de nutrienți, femeile nu ar trebui să consume mai puțin de 1.200 de calorii pe zi, iar bărbații nu mai puțin de 1.500 de calorii.

Sursa.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend