Ce să faci dacă îți simți mintea epuizată


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Am avut un articol despre toate semnele pe care le poți avea dacă ești epuizat mental. Hai să îți dau câteva soluții simple:

S-ar putea să te simți mai puțin epuizat dacă faci pauze scurte în perioadele lungi de muncă.

Nu există o anumita perioadă exactă care să funcționeze pentru toate persoanele, dar este posibil să te ajute foarte mult o pauză de câteva minute la fiecare 1-2 ore de muncă, în care să de deconectezi și să schimbi puțin mediul și, totodată, să îți odihnești ochii. Unora le place să folosească tehnica Pomodoro. Iată cum funcționează: setezi un cronometru pentru 25 de minute/ 50 de minute, în care îți propui să duci la bun sfârșit o sarcină. După această perioadă, ia o pauză de 5-10 minute. După câteva cicluri de acest gen, ia o pauză mai lungă, de 15-30 de minute. Repetă asta pe tot parcursul zilei, s-ar putea să fii mult mai eficient și concentrat atunci când lucrezi, iar pauzele te vor ajuta să te încarci cu energie. Găsești pe net o grămadă de site-uri predefinite cu temporizator, doar trebuie să cauți tehnica Pomodoro.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Fii activ

Încearcă să faci câteva exerciții atunci când iei pauze, este mult mai eficient decât să pierzi timpul pe telefon, dând scroll pe facebook. În funcție de cum îți permite locul de muncă, poți să faci câteva exerciții de întindere sau să faci o plimbare scurtă.

Găsește metode de relaxare care funcționează pentru tine

Este greu să eviți complet oboseala mentală, dar poți învăța să activezi răspunsul natural de relaxare al corpului. Alege un masaj de relaxare, sau poți încerca să înveți să meditezi (dacă nu o faci deja), să faci yoga sau… ceva și mai simplu, uită-te la un film amuzant. Sună-ți prietenii, familia, ieșiți împreună, conectarea socială e extrem de importantă pentru o minte sănătoasă. Poți apela la un profesionist din domeniul psihoterapiei dacă ai nevoie de ajutor mai serios.

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend