Cofeina versus hidratarea, somnul și exercițiile


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Ce zici de alimentele cu cofeină?


Cofeina este cel mai consumat stimulent din lume. Deși are multe beneficii și utilizări, este căutată în primul rând pentru a ajuta la combaterea oboselii și a somnolenței.

Alimentele și băuturile care conțin cafeină, cum ar fi cafeaua, ceaiul, sucurile cu cofeină, băuturile energizante, matcha, ciocolata, guarana și yerba mate pot ajuta, de asemenea, la reducerea simptomelor de oboseală și la îmbunătățirea vigilenței și a vigilenței.

Acest efect se datorează în primul rând efectului cofeinei asupra creierului dumneavoastră, care acționează prin blocarea receptorilor de adenozină, ceea ce duce la eliberarea crescută de dopamină și noradrenalină.

Adenozina este un compus cu efecte de promovare a somnului, în timp ce dopamina și noradrenalina sunt două substanțe chimice care îți stimulează inima și sistemul nervos central, crescând astfel vigilența și concentrarea.

Cu toate acestea, fiți atenți la tipul de produse cu cofeină pe care le alegeți. Unele dintre ele, cum ar fi băuturile energizante și sucurile cu cofeină, tind să fie bogate în zaharuri adăugate, ceea ce poate crește riscul de obezitate, diabet de tip 2 și boli de inimă.

În plus, în timp ce consumul de cofeină este în general recunoscut ca fiind sigur, unele persoane pot avea efecte secundare la consumul de cofeină, simptomele variind de la ușoare la severe. Simptomele pot include anxietate, neliniște, insomnie, ritm cardiac neregulat și tremurături.

REZUMAT
Alimentele și băuturile care conțin cafeină pot contribui, de asemenea, la reducerea oboselii și la îmbunătățirea vigilenței. Cu toate acestea, deși cofeina este în general recunoscută ca fiind sigură, unele persoane pot prezenta efecte secundare ușoare până la severe.

Nu uitați de exerciții fizice, hidratare și somn


Exercițiile fizice, hidratarea și somnul suficient sunt, de asemenea, esențiale pentru a vă crește nivelul de energie.

Încercați să respectați recomandările privind activitatea fizică
Cercetările arată că respectarea recomandărilor de activitate fizică este asociată cu îmbunătățirea energiei și reducerea oboselii, chiar și atunci când se duce un stil de viață altfel sedentar.

De fapt, exercițiile fizice sunt adesea recomandate ca parte a tratamentului pentru sindromul oboselii cronice – o afecțiune caracterizată prin oboseală de lungă durată, dureri articulare, dureri de cap, probleme de somn, concentrare slabă și probleme de memorie pe termen scurt.

Actualele Ghiduri de activitate fizică pentru americani recomandă ca adulții să facă 150-500 de minute (2,5-5 ore) de activitate fizică aerobică de intensitate moderată pe săptămână, cum ar fi joggingul, dansul, înotul și mersul pe bicicletă.

Dacă în prezent sunteți inactiv din punct de vedere fizic, luați în considerare posibilitatea de a începe cu activități de intensitate mai mică și de a crește treptat frecvența și durata antrenamentelor.

Străduiți-vă să vă hidratați corespunzător
Hidratarea corespunzătoare în timpul zilei ar putea să vă dea un impuls de energie și să vă ajute să combateți senzația de oboseală.

Faptul că nu beți suficientă apă poate duce la deshidratare. Deshidratarea ușoară până la moderată poate duce la dificultăți de concentrare, dureri de cap, iritabilitate, letargie și somnolență.

Potrivit Institutului de Medicină, bărbații au nevoie de aproximativ 15,5 căni (3,7 litri) de apă pe zi, în timp ce femeile au nevoie de 11,5 căni (2,7 litri) pe zi. Cu toate acestea, nevoile dumneavoastră se pot schimba în funcție de climă și de nivelul de activitate fizică.

O modalitate ușoară de a vă supraveghea starea de hidratare este monitorizarea culorii urinei. O culoare clară sau palidă este un bun indicator al unei hidratări optime.

Dormiți suficient de mult
Sănătatea somnului merită același nivel de atenție ca și exercițiile fizice și dieta atunci când vine vorba de nivelurile de energie și de sănătatea generală.

Corpul dumneavoastră are nevoie de somn pentru refacerea și conservarea energiei. Astfel, privarea de somn cauzată de un somn inadecvat duce la scăderea vigilenței, a performanțelor și la o deteriorare generală a sănătății.

Din păcate, sănătatea slabă a somnului este un numitor comun în societatea actuală suprasolicitată și suprastimulată, aproximativ o treime dintre americani dormind mai puțin de cele 7 ore recomandate pentru adulții cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.

Un somn adecvat nu numai că vă va îmbunătăți nivelul de energie, ci și, potențial, sănătatea dumneavoastră generală și calitatea vieții.

REZUMAT
Menținerea nivelului de activitate fizică, a hidratării și a somnului vă va ajuta, de asemenea, să reduceți oboseala și să vă simțiți plin de energie în timpul zilei.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 50.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

🔥 ULTIMA ȘANSĂ! 🔥

Suntem la ultimul tiraj în care această carte este oferită la 0 lei în loc de 55. Profită de ocazie și ia cea mai populară carte care te învață cum să-ți menții sănătatea! Peste 100.000 de oameni au luat-o deja Gratis!


Send this to a friend