Copiii care mănâncă mai multe fructe și legume raportează o sănătate mintală mai bună


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Noile cercetări arată că o dietă bogată în fructe și legume proaspete poate fi bună și pentru minte, mai ales dacă ești un copil în creștere.

Cercetările publicate în BMJ Nutrition, Prevention & Health arată că un consum mai mare de fructe și legume este strâns legat de o sănătate mintală mai bună la elevii de liceu. Mai mult, cercetarea arată că un mic dejun și un prânz nutritiv sunt asociate cu bunăstarea emoțională, indiferent de vârstă.

“Este plăcut să vedem cercetări care se concentrează pe copii, pe o alimentație bună și pe efectele acesteia asupra sănătății mintale. Se pare că există mai mult stres și anxietate la copii acum, mai ales cu pandemia și cu faptul că stau acasă atât de mult timp departe de colegii și familia lor”, a declarat Audrey Koltun, RDN, CDCES, CDN, specializată în endocrinologie pediatrică la Cohen Children’s Medical Center of NY.

Ce a descoperit studiul


Pentru a explora dacă alegerile alimentare pot fi legate de sănătatea mintală, cercetătorii au folosit sondaje din peste 50 de școli din Regatul Unit. În total, aproape 11.000 de elevi au completat sondajul (cu 8.823 de sondaje valide), iar dovezile au arătat că scorul mediu de sănătate mintală a fost de 46,6 din 70 pentru copiii din școlile secundare și de 46 din 60 pentru copiii din școlile primare.

Dintre aceștia, doar 25% dintre elevii de gimnaziu și 28,5% dintre elevii de școală primară au declarat că mănâncă cele cinci porții recomandate de fructe și legume pe zi. Zece la sută și, respectiv, nouă la sută nu au mâncat niciun fruct și nicio legumă. Aproximativ 21 la sută dintre copiii din școlile secundare și 12 la sută dintre elevii din școlile primare au mâncat doar o băutură neenergizantă sau nu au mâncat nimic la micul dejun, în timp ce 11 la sută nu au mâncat la prânz.

Cercetarea a constatat că elevii care au mâncat una sau două porții zilnice de fructe și legume au obținut un punctaj mai mare cu 1,42 unități, în timp ce consumul a trei sau patru porții a înregistrat o creștere de 2,34 unități. Cei care au mâncat cinci sau mai multe porții au avut un scor cu 3,73 unități mai mare.

“La un nivel fundamental, o nutriție suficientă este necesară pentru a furniza elementele de bază pentru dezvoltarea și funcționarea organismului, atât la copii, cât și la adulți, inclusiv creșterea și replicarea celulelor, sinteza ADN-ului, metabolismul neurotransmițătorilor și al hormonilor și, în mod deosebit critic pentru copii, o nutriție optimă este importantă pentru dezvoltarea creierului”, au scris autorii studiului.

Autorii studiului recunosc că cercetarea lor a avut limitări, inclusiv faptul că răspunsurile la sondaj pot fi inexacte.

De ce fructele și legumele sunt legate de sănătatea mintală


“Fructele și legumele sunt bogate în vitamine, minerale și fibre. Mulți dintre copiii și familiile cu care lucrez nu mănâncă suficient din aceste alimente. Atunci când școlile au teste standardizate, ele trimit adesea o notă acasă pentru a se asigura că copiii mănâncă un mic dejun sănătos în ziua respectivă”, a adăugat Koltun. “De ce să nu recomandăm acest lucru în fiecare zi?”

Fructele și legumele aduc un set puternic de beneficii fizice. Legătura dintre sănătatea fizică și sănătatea mintală este cunoscută de mult timp, inclusiv legătura dintre o dietă sănătoasă și starea de spirit în rândul adulților. Extinderea conceptului pentru copii pare firesc, potrivit experților.

“De obicei, sugerez un stil alimentar care include o varietate de alimente, inclusiv alimente pe bază de plante, limitarea carbohidraților rafinați și procesați și a zahărului, precum și consumul de mai multă apă și de puține sau deloc băuturi îndulcite cu zahăr”, a declarat Koltun.

Consumul de proteine slabe și sănătoase poate ajuta, de asemenea, oamenii să evite senzația de “criză de zahăr” după ce glicemia crește și apoi scade.

“Știm că o nutriție bună poate ajuta la dezvoltarea creierului, dar acum faptul că are un impact asupra bunăstării mentale este monumental. Putem adăuga acest lucru la lista noastră de motive pentru care o bună nutriție și bunele obiceiuri alimentare îi pot ajuta pe clienții noștri pediatri”, a declarat Koltun.

Autorii studiului au scris că speră ca cercetarea lor să încurajeze oficialii să adopte politici care să-i ajute pe copii să aibă mai mult acces la alimente nutritive și proaspete atât în mediul școlar, cât și în afara acestuia. În timp ce acest studiu a fost realizat în Marea Britanie, în SUA înseamnă că mulți copii au puțin acces zilnic la fructe și legume proaspete la prețuri accesibile.

“Strategiile de sănătate publică și politicile școlare ar trebui să fie dezvoltate pentru a se asigura că o nutriție de bună calitate este disponibilă pentru toți copiii atât înainte, cât și în timpul școlii, pentru a optimiza bunăstarea mentală și pentru a le permite copiilor să își realizeze întregul potențial”, au scris ei.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend