Cum calculezi de câte ore de somn ai nevoie?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Cât de mult ai dormit aseară? Dar în noaptea de dinainte? Cât de mult ai nevoie de somn?

Ținerea evidenței programului de somn poate să nu fie o prioritate, dar să dormi suficient este esențial pentru sănătatea ta în multe feluri. Este posibil să nu îți dai seama, dar cantitatea de somn pe care o ai poate afecta orice, de la greutatea și metabolismul tău la funcția creierului și starea de spirit. Pentru mulți oameni, timpul de trezire este o constantă. Cu toate acestea, la ce oră te culci tinde să varieze în funcție de viața ta socială, de programul de lucru, de obligațiile familiale, de cel mai nou spectacol în streaming pe Netflix sau pur și simplu când începi să te simți obosit.

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

Dar dacă știi la ce oră trebuie să te trezești și știi că ai nevoie de o anumită cantitate de somn pentru a funcționa cel mai bine, trebuie doar să îți dai seama la ce oră să te culci. În acest articol, vă vom ajuta să înțelegeți cum să calculați cel mai bun timp pentru a merge la culcare pe baza timpului de trezire și a ciclurilor naturale de somn. De asemenea, vom analiza mai atent modul în care funcționează ciclurile de somn și modul în care somnul poate afecta sănătatea.

De cât somn ai nevoie?

Durata somnului cunoaște o serie de modificări pe tot parcursul vieții. Un bebeluș poate avea nevoie de până la 17 ore de somn în fiecare zi, în timp ce un adult mai în vârstă necesită doar 7 ore de somn pe noapte. Însă un ghid bazat pe vârstă este strict o sugestie bazată pe cercetarea cantității de somn de care ai putea avea nevoie pentru o sănătate optimă pe măsură ce nevoile corpului tău se schimbă.

Potrivit Academiei Americane de Pediatrie și CDC, acestea sunt ghidurile generale de somn pentru diferite grupe de vârstă:

-Nevoile de somn ale tuturor sunt diferite, chiar și în cadrul aceleiași grupe de vârstă.

-Unii oameni ar putea avea nevoie de cel puțin 9 ore de somn pe noapte pentru a se simți bine odihniți, în timp ce alții din aceeași grupă de vârstă pot găsi că 7 ore de somn sunt potrivite pentru ei.

-Cea mai mare întrebare este cum te simți când dormi perioade diferite. Iată ce trebuie să ai în vedere atunci când îți evaluezi propriile nevoi de somn:

  • Te simți odihnit după 7 ore de somn sau ai nevoie de cel puțin 8 sau 9?
  • Ai vreo somnolență în timpul zilei?
  • Te bazezi pe cofeină pentru a te menține atent pe tot parcursul zilei?
  • Dacă dormi cu altcineva, a observat că ai probleme cu somnul?

Calculator de somn

Orele de culcare se bazează pe:

timpul tău de trezire

parcurgerea a cinci sau șase cicluri de somn de 90 de minute

aduaugă un timp de adormire de aproximativ 15 minute

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend