Cum obţin un deficit caloric?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Modalități de a obține un deficit caloric
Poţi obține un deficit caloric consumând mai puține calorii sau crescând nivelul de activitate fizică – sau ambele.

Acestea fiind spuse, este posibil să fie mai ușor și mai durabil să creezi un deficit caloric prin dietă decât doar prin exerciții fizice, deoarece este posibil să nu ai timpul, energia sau motivația de a face exerciții fizice zilnic. În plus, exercițiile fizice nu ard atât de multe calorii pe cât cred mulți oameni.

Cu alte cuvinte, poate fi mai ușor să mănânci cu 500 de calorii mai puțin în fiecare zi decât să arzi acest număr de calorii prin exerciții fizice. Cu toate acestea, este totuși recomandat să faci exerciții de întărire musculară și aerobice pentru efectele lor benefice asupra sănătății generale.

Ghidul de activitate fizică al Departamentului de Sănătate și Servicii Umane recomandă ca adulții să facă 150-300 de minute de exerciții fizice de intensitate moderată sau 75-150 de minute de exerciții fizice de intensitate viguroasă, săptămânal.

Exercițiile fizice de intensitate moderată includ mersul pe jos în pas vioi și mersul ușor cu bicicletă, în timp ce exemple de exerciții fizice de intensitate viguroasă sunt joggingul și mersul rapid cu bicicleta.

De asemenea, ghidurile recomandă ca adulții să facă activități de întărire musculară care să implice principalele grupe de mușchi – inclusiv spatele, umerii, pieptul, brațele și picioarele – cel puțin două zile pe săptămână.

Angajarea în activități de întărire a mușchilor îţi va ajuta organismul să prioritizeze pierderea de grăsime corporală mai degrabă decât a masei musculare

Sfaturi pentru a mânca mai puține calorii
Reducerea caloriilor din dieta ta pentru a crea un deficit caloric nu necesită neapărat schimbări drastice.

De fapt, mai multe strategii te pot ajuta să reduci aportul de calorii pentru a pierde în greutate și a o menține – și nici măcar nu necesită numărarea caloriilor.

Nu îţi bea caloriile
Este posibil să poţi elimina câteva sute de calorii din dieta ta prin simplă reducere sau eliminare a consumului de băuturi cu zahăr, cum ar fi sucurile carbogazoase, sucurile de fructe și băuturile de cafea de specialitate.

Băuturile alcoolice pot conține, de asemenea, un număr semnificativ de calorii.

Caloriile din aceste băuturi nu oferă sațietate și, în exces, pot duce la creșterea în greutate, boli de inimă și diabet.

Limitează alimentele foarte procesate
Zahărul, grăsimile și sărea din alimentele foarte procesate, inclusiv băuturile zaharoase, alimentele de tip fast-food, deşerturile și cerealele pentru micul dejun, fac ca aceste alimente bogate în calorii să fie foarte gustoase și încurajează consumul în exces.

De fapt, un studiu a arătat că persoanele cărora li s-a permis să mănânce cât de mult sau cât de puțin doresc au consumat cu 500 de calorii în plus pe zi cu o dietă care conținea alimente foarte procesate, comparativ cu o dietă care le conținea pe cele cu procesare minimă.

Alimentele minim procesate sunt bogate în vitamine, minerale și fibre și includ alimente precum proteine slabe, fructe, legume, nuci și leguminoase. O dietă bogată în alimente minim procesate te va ajuta să nu mănânci în exces și să te asiguri că obții nutrienții de care organismul tău are nevoie.

Dacă dieta ta actuală constă în multe alimente foarte procesate, începe încet să înlocuieşti aceste articole cu unele minim procesate. De exemplu, schimbă cerealele cu mult zahăr cu fulgi de ovăz acoperiți cu fructe sau chipsurile cu migdale ușor sărate.

Consumă în principal mese gătite în casă
Pregătirea și consumarea meselor acasă îţi permite să controlezi ingredientele și mărimea porțiilor – și, prin urmare, aportul caloric.

Un studiu a arătat că persoanele care au gătit cina acasă de 6-7 ori pe săptămână au consumat cu 137 de calorii mai puțin pe zi, în medie, decât persoanele care au gătit cina acasă de 0-1 dată pe săptămână.

Consumul de mese gătite acasă este, de asemenea, asociat cu o mai bună calitate a dietei, un aport mai mare de fructe și legume, niveluri mai scăzute de grăsime corporală și riscuri reduse de boli de inimă și diabet.

În plus, gătitul frecvent acasă poate economisi bani.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend