Cum să ai mai multe vise lucide


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Un vis lucid este un tip de vis în care cel care visează este conștient că visează. Estimările spun că aproximativ jumătate dintre noi vor experimenta acest lucru la un moment dat în viață. O mică minoritate dintre noi, în jur de 1 la sută, poate chiar să aibă mai multe astfel de experiențe în fiecare săptămână.

Uneori, persoanele aflate în stare de luciditate pot începe chiar să aleagă ce se întâmplă în visul lor, ca și cum ar fi regizorul propriului film.

Dacă asta sună ca fiind ideea ta de distracție, există trei tehnici principale pe care cercetătorii în domeniul viselor le recomandă pentru a-ți crește șansele de a experimenta un vis lucid, care pot fi folosite fie singure, fie în combinație.

Timpii de testare
Prima tehnică este “testarea realității”, care presupune să vă faceți un obicei regulat, în timpul stării de veghe, de a testa dacă sunteți adormit sau treaz. De exemplu, de mai multe ori pe zi ați putea verifica dacă puteți apăsa degetele unei mâini prin palma mâinii opuse (o performanță care este de obicei posibilă în lumea viselor, dar, evident, nu și în stare de veghe). Poate părea ciudat, dar ideea este că, dacă vă obișnuiți să faceți acest lucru în timp ce sunteți treaz, veți fi mai predispus să încercați să faceți acest lucru în timp ce visați, iar dacă o veți face vreodată, vă veți da seama că visați și veți deveni lucid.

“Wake me up before you go go”
O altă tehnică se numește “Wake Back To Bed” (WBTB) și presupune setarea unei alarme cu aproximativ două-trei ore înainte de a vă trezi de obicei. La trezire, vă permiteți apoi să vă lăsați dus de val înapoi în somn, dar cu intenția reînnoită de a visa lucid. Raționamentul este că visul lucid are loc în timpul somnului REM (stadiul de somn în care visarea narativă este cea mai frecventă) și, prin urmare, vă treziți la momentul potrivit al nopții, când este probabil să vă aflați în mijlocul somnului REM, și apoi vă scufundați înapoi în el cu planul activ de a visa lucid.

MILD
Tehnica finală se numește Inducerea mnemotehnică a viselor lucide (sau MILD -Mnemonic Induction of Lucid Dreams, pe scurt), care implică repetarea unei mantre pentru tine însuți de mai multe ori înainte de a adormi, de genul “data viitoare când voi visa, îmi voi aminti că visez”. Puteți încerca acest lucru fie atunci când vă culcați prima dată noaptea, fie îl puteți combina cu WBTB la primele ore ale dimineții.

Dave Green, comediantul devenit artist al viselor lucide, recomandă tehnica MILD: “Pur și simplu repet la nesfârșit “În seara asta voi avea un vis lucid și voi crea un desen””, spune el.

Sursa

 

CONCURS: Poți câștiga un eBook reader Kindle Oasis + Gift Card de 100$!



🔥 Intră în concurs și poți câștiga un premiu în valoare de 2.000 de lei! Vezi detaliile în pagina dedicată a concursului.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Tags: vise

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend