Cum să îți păcălești hormonii pentru o stare mai bună


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Hormonii sunt substanțe chimice produse de diferite glande din corp. Ei călătoresc prin fluxul sanguin, acționând ca mesageri și jucând un rol în multe procese corporale. Una dintre aceste funcții importante? Ajutându-vă să vă reglați starea de spirit. Se știe că anumiți hormoni contribuie la promovarea sentimentelor pozitive, inclusiv fericirea și plăcerea. Acești „hormoni fericiți” includ:

Dopamina. De asemenea, cunoscut sub numele de hormon al fericirii, dopamina este un hormon și neurotransmițător care este o parte importantă a sistemului de recompense al creierului tău. Dopamina este asociată cu senzații plăcute, împreună cu învățarea, memoria, funcția sistemului motor și multe altele.

Serotonina. Acest hormon (și neurotransmițător) vă ajută să vă reglați starea de spirit, precum și somnul, apetitul, digestia, capacitatea de învățare și memoria.

Oxitocina. Adesea numit „hormonul iubirii”, oxitocina este esențială pentru naștere, alăptare și legături puternice părinte-copil. Acest hormon poate ajuta, de asemenea, la promovarea încrederii, empatiei și legăturii în relații, iar nivelurile de oxitocină cresc în general odată cu afecțiunea fizică, cum ar fi sărutul, alintarea și sexul.

Endorfine. Endorfinele sunt calmantul natural al organismului, pe care corpul îl produce ca răspuns la stres sau disconfort. Nivelurile de endorfină tind, de asemenea, să crească atunci când vă angajați în activități de recompensă, cum ar fi să mâncați, să vă antrenați sau activitatea sexuală.

Iată cum să profitați la maximum de aceste stimulatoare naturale ale dispoziției.

Ieși afară

Doriți să vă creșteți nivelul de endorfine și serotonină? Petrecerea timpului în aer liber, în lumina soarelui, este o modalitate excelentă de a face acest lucru. Potrivit cercetării din 2008, expunerea la lumina soarelui poate crește producția atât de serotonină, cât și de endorfine. Începeți cu cel puțin 10 până la 15 minute afară în fiecare zi. Dacă te-ai săturat de aceleași obiective vechi, încearcă să explorezi un cartier sau un parc nou. (Nu uitați de protecția solară!)

Fa-ti timp pentru exercitii

Exercițiile fizice au multiple beneficii pentru sănătatea fizică. De asemenea, poate avea un impact pozitiv asupra bunăstării emoționale. Dacă ați auzit de un „euforia alergătorului”, este posibil să știți deja despre legătura dintre exercițiu și eliberarea endorfinei. Dar exercițiul nu funcționează doar pe endorfine. Activitatea fizică regulată vă poate crește, de asemenea, nivelul de dopamină și serotonină, făcându-l o opțiune excelentă pentru a vă stimula hormonii fericiți.

Fă-ți timp să râzi

Cine nu a auzit vechea zicală: „Râsul este cel mai bun medicament”? Desigur, râsul nu va trata problemele de sănătate în curs. Dar poate ajuta la ameliorarea sentimentelor de anxietate sau stres și poate îmbunătăți starea de spirit scăzută prin creșterea nivelului de dopamină și endorfină. Potrivit unui mic studiu din 2017, efectuat pe 12 tineri, râsul a declanșat eliberarea de endorfină. Cercetarea din 2011 susține această constatare. Deci, împărtășiți videoclipul amuzant, cartea de glume sau urmăriți o comedie specială cu un prieten sau partener. Un bonus suplimentar? Legătura cu o persoană dragă ar putea chiar declanșa eliberarea de oxitocină.

Gătește (și bucură-te) o masă preferată alături de cineva drag

Acest sfat ar putea – în teorie – să vă stimuleze toți cei 4 hormoni fericiți. Plăcerea pe care o primești mâncând ceva delicios poate declanșa eliberarea de dopamină împreună cu endorfine. Împărtășirea mesei cu cineva pe care o iubești și legătura cu pregătirea mesei poate crește nivelul de oxitocină. Anumite alimente pot avea, de asemenea, un impact asupra nivelului de hormoni, deci rețineți următoarele atunci când planificați masa pentru un stimul hormonal fericit: alimente picante, care pot declanșa eliberarea de endorfină iaurt, fasole, ouă, carne cu conținut scăzut de grăsimi și migdale, care sunt doar câteva alimente legate de eliberarea de dopamină alimente bogate în triptofan, care au fost legate de creșterea nivelului de serotonină alimente care conțin probiotice, precum iaurt, kimchi și varză murată, care pot influența eliberarea hormonilor

Încercați suplimente

Există mai multe suplimente care pot ajuta la creșterea nivelului de hormoni ai fericirii. Iată doar câteva de luat în considerare: tirozină (legată de producția de dopamină), ceai verde și extract de ceai verde (dopamină și serotonină), probiotice (pot stimula producția de serotonină și dopamină), triptofan (serotonină).Experții care studiază efectele suplimentelor au găsit rezultate variate. Multe studii au implicat numai animale, deci sunt necesare mai multe cercetări pentru a sprijini beneficiile suplimentelor pentru oameni.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend