Cum să mai reduci din zahărul pe care îl consumi


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.
  • Citiți eticheta cu informații nutriționale a alimentelor. Eticheta alimentelor enumeră acum “zaharuri adăugate” la rubrica de carbohidrați totali. Asigurați-vă că analizați numărul de grame pe porție pentru a determina cât zahăr adăugat consumați. Încercarea de a vă limita aportul de zahăr adăugat la recomandarea AHA este un punct de plecare.
  • Examinați lista de ingrediente de pe produsul alimentar. Există cel puțin 55 de denumiri pentru zahăr listate pe etichetele produselor alimentare. Acestea pot fi enumerate ca miere, zaharoză, dextroză, maltoză, sirop de trestie de zahăr, melasă, sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză, sirop de carob, sirop de porumb în stare solidă, zahăr de trestie de zahăr deshidratat, suc de fructe, zahăr invertit, zahăr din struguri, manitol, zahăr brut, sirop de orez, sorbitol, zahăr din sfeclă etc. Lista de ingrediente este o altă sursă de informații care ajută la identificarea produsului puternic zaharat.
  • Dacă sunteți un utilizator obișnuit de zahăr adăugat în cafea sau ceai, încercați să reduceți la jumătate din cantitate. Nu trebuie să renunțați de tot. Obișnuirea treptată cu băuturi și alimente mai puțin dulci reprezintă o ajustare. Nu uitați că o linguriță de zahăr este egală cu 4 grame de zahăr adăugat, așa că acesta trebuie inclus în limita zilnică.
  • Dacă aveți o poftă serioasă de dulciuri, țineți evidența numărului de dulciuri sau alimente cu cantități mari de zahăr adăugat pe care le consumați într-o zi sau săptămână. De exemplu, dacă mâncați un dulce de două ori pe zi – un baton de granola după-amiaza și o înghețată seara – începeți prin a încerca să vă limitați la un singur dulce pe zi. Peste două săptămâni, ați putea lua în considerare reducerea dulciurilor la cinci zile pe săptămână față de șapte zile, și așa mai departe. Reducerea treptată în acest fel poate sprijini să nu vă simțiți total privați de dulciurile dvs. și să nu vă simțiți vinovați atunci când mâncați un dulce, deoarece acesta face parte din planul dvs.
  • Dacă beți băuturi îndulcite cu zahăr, ați putea începe prin a reduce dimensiunea porției: de exemplu, scăzând de la 500 ml la 330 ml. O altă strategie este să înlocuiți aceste tipuri de băuturi cu ceai, apa cu lămâie sau un strop de suc de fructe.

Impactul zahărului adăugat asupra sănătății noastre și a costurilor asistenței medicale este uluitor. La nivel individual, există câteva strategii pentru a începe călătoria de reducere a zahărului adăugat în propria noastră dietă. La nivel social, sprijinirea unei reduceri a zahărului adăugat sponsorizate de guvern poate contribui la salvarea de vieți și la reducerea semnificativă a costurilor de sănătate.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend