De ce avem nevoie de calciu


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Pentru sănătatea oaselor
Aproximativ 99% din calciul din corpul uman se află în oase și dinți. Calciul este esențial pentru dezvoltarea, creșterea și menținerea oaselor.
Pe măsură ce copiii cresc, calciul contribuie la dezvoltarea oaselor lor. După ce o persoană încetează să mai crească, calciul continuă să contribuie la menținerea oaselor și la încetinirea pierderii densității osoase, care este o parte naturală a procesului de îmbătrânire.
Femeile care au trecut deja prin menopauză pot pierde densitatea osoasă într-un ritm mai mare decât bărbații sau persoanele mai tinere. Acestea au un risc mai mare de a dezvolta osteoporoză, iar medicul le poate recomanda suplimente de calciu.

Contracția musculară
Calciul ajută la reglarea contracției musculare. Atunci când un nerv stimulează un mușchi, organismul eliberează calciu. Calciul ajută proteinele din mușchi să efectueze munca de contracție.
Când organismul pompează calciul din mușchi, mușchiul se relaxează.

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

Sistemul cardiovascular
Calciul joacă un rol cheie în coagularea sângelui. Procesul de coagulare este complex și are mai multe etape. Acestea implică o serie de substanțe chimice, inclusiv calciu.
Rolul calciului în funcția musculară include menținerea acțiunii mușchiului cardiac. Calciul relaxează mușchiul neted care înconjoară vasele de sânge. Diverse studii au indicat o posibilă legătură între un consum ridicat de calciu și scăderea tensiunii arteriale.
Vitamina D este, de asemenea, esențială pentru sănătatea oaselor și ajută organismul să absoarbă calciul.

Alte roluri
Calciul este un cofactor pentru multe enzime. Fără calciu, unele enzime cheie nu pot funcționa eficient.


Studiile au sugerat, de asemenea, că un consum suficient de calciu poate duce la:

  • un risc mai mic de a dezvolta afecțiuni care implică tensiune arterială ridicată în timpul sarcinii
  • scăderea tensiunii arteriale la tineri
  • o tensiune arterială mai scăzută la cei ale căror mame au consumat suficient calciu în timpul sarcinii
  • îmbunătățirea valorilor colesterolului
  • un risc mai mic de apariție a adenoamelor colorectale, un tip de tumoare necanceroasă

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Tags: oase

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend