De ce pâinea albă, pastele, orezul, cerealele îți reduc energia


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

1. Pâine albă, paste și orez

Tărâțele sunt bogate în carbohidrați, care oferă organismului o sursă bună de energie. Cu toate acestea, cele procesate, cum ar fi cele găsite în pâinea albă, pastele albe și orezul alb, pot provoca de fapt mai mult rău decât bine atunci când vine vorba de nivelul dvs. de energie. Acest lucru se datorează în parte faptului că stratul exterior al grăuntelui care conține fibre, cunoscut sub numele de tărâțe, este îndepărtat în timpul procesării. Din această cauză, boabele procesate conțin niveluri mai scăzute de fibre și tind să fie digerate și absorbite mai repede decât cerealele integrale.

Din acest motiv, o masă sau gustare bogată în cereale procesate creează, în general, o creștere rapidă a nivelului de zahăr din sânge și insulină, urmată de o scădere a energiei. În schimb, cerealele integrale vă ajută să vă reglați nivelul zahărului din sânge și vă mențineți energia constantă pe tot parcursul zilei. Tărâțelor procesate le lipsește, de asemenea, o altă parte importantă a boabelor: germenul. Germenul conține numeroși nutrienți importanți care pot juca, de asemenea, un rol în menținerea nivelului de energie. De exemplu, germenul este bogat în special în vitamine B, pe care corpul dumneavoastră le poate folosi pentru a crea energie. Prin urmare, evitarea cerelalelor prelucrate sau înlocuirea acestora cu alternative pentru cerealele integrale poate oferi corpului dvs. mai mulți nutrienți și poate preveni vârfurile de energie și scăderile masive ulterioare.

2. Cereale pentru micul dejun, iaurturi și alte alimente cu zaharuri adăugate

Multe alimente de pe piață sunt încărcate cu zaharuri adăugate, care, atunci când sunt consumate prea frecvent, pot afecta nivelul energiei. De exemplu, mulți oameni consideră cerealele pentru micul dejun o parte importantă a unei rutine sănătoase și energizante pentru micul dejun. Cu toate acestea, multe soiuri nu reușesc să ofere începutul zilei așteptat de susținere a energiei. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea cerealelor pentru micul dejun conțin foarte puține fibre, dar cantități semnificative de zaharuri adăugate. De fapt, zaharurile reprezintă până la 50% din totalul carbohidraților găsiți în multe cereale populare pentru micul dejun.

Această combinație de zahăr ridicat și conținut scăzut de fibre poate crește nivelul zahărului din sânge și al insulinei, ducând la o creștere a energiei, urmată de o scădere bruscă. Mai mult decât atât, unele cercetări sugerează că a consuma alimente bogate în zaharuri adăugate poate crește probabilitatea de a avea pofte de alte alimente cu zahăr, creând potențial un ciclu de epuizare a energiei. Pentru a evita efectul de epuizare energetică al cerealelor umplute cu zahăr, optați pentru soiuri fără adaos de zahăr care conțin cel puțin 4-5 grame de fibre pe porție. Alte alimente populare pentru micul dejun care tind să conțină niveluri ridicate de zaharuri adăugate includ iaurturi aromate, sucuri, brioșe, tablete de granola și chiar unele tipuri de pâine. Dacă doriți să vă mențineți nivelul de energie ridicat, probabil veți beneficia de evitarea acestora sau de găsirea unor alternative mai puțin zaharate.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend