De ce sunt alimentele prăjite rele pentru tine?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Prăjirea este o metodă de gătit folosită în mod obișnuit pe tot globul. Este adesea folosită de restaurante și lanțuri de fast-food ca o modalitate rapidă și ieftină de a pregăti alimentele.

Alimentele prăjite populare includ peștele, cartofii prăjiți, și batoanele de brânză, deși puteți prăji aproape orice.

Multor oameni le place gustul alimentelor prăjite. Cu toate acestea, aceste alimente tind să fie bogate în calorii și grăsimi trans, astfel încât consumul lor în cantități mari poate avea efecte negative asupra sănătății tale.

Acest articol explică de ce alimentele prăjite din comerț sunt rele pentru tine și oferă câteva alternative mai sănătoase pe care să le iei în considerare.

Alimentele prăjite sunt bogate în calorii
În comparație cu alte metode de gătit, prăjirea adaugă o mulțime de calorii.

Pentru început, alimentele prăjite sunt de obicei acoperite cu aluat sau făină înainte de a fi prăjite. În plus, atunci când alimentele sunt prăjite în ulei, acestea pierd apă și absorb grăsime, ceea ce le crește și mai mult conținutul caloric.

În general, alimentele prăjite sunt semnificativ mai bogate în grăsimi și calorii decât omologii lor neprăjiți.

De exemplu, un cartof mic la cuptor (100 de grame) conține 93 de calorii și 0 grame de grăsime, în timp ce aceeași cantitate (100 de grame) de cartofi prăjiți conține 319 calorii și 17 grame de grăsime.

Ca un alt exemplu, un file de cod copt de 100 de grame conține 105 calorii și 1 gram de grăsime, în timp ce aceeași cantitate de pește prăjit conține 232 de calorii și 12 grame de grăsime.

După cum poţi vedea, caloriile se adună rapid atunci când mănânci alimente prăjite.

Alimentele prăjite sunt de obicei bogate în grăsimi trans
Grăsimile trans se formează atunci când grăsimile nesaturate sunt supuse unui proces numit hidrogenare.

Producătorii de alimente hidrogenează adesea grăsimile folosind presiune ridicată și hidrogen gazos pentru a le crește durata de depozitare și stabilitatea, dar hidrogenarea are loc, de asemenea, atunci când uleiurile sunt încălzite la temperaturi foarte ridicate în timpul gătitului.

Procesul modifică structură chimică a grăsimilor, făcându-le greu de descompus de către organismul tău, ceea ce poate duce în cele din urmă la efecte negative asupra sănătății.

De fapt, grăsimile trans sunt asociate cu un risc crescut de apariție a multor boli, inclusiv boli de inimă, cancer, diabet și obezitate.

Deoarece alimentele prăjite sunt gătite în ulei la temperaturi extrem de ridicate, este probabil că acestea să conțină grăsimi trans.

Mai mult, alimentele prăjite sunt adesea gătite în uleiuri vegetale sau de semințe procesate, care pot conține grăsimi trans înainte de încălzire.

Un studiu american privind uleiurile de soia și canola a constatat că 0,6-4,2% din conținutul lor de acizi grași era format din grăsimi trans.

Atunci când aceste uleiuri sunt încălzite la temperaturi ridicate, cum ar fi în timpul prăjirii, conținutul lor de grăsimi trans poate crește.

De fapt, un studiu a constatat că, de fiecare dată când un ulei este reutilizat pentru prăjire, conținutul său de grăsimi trans crește.

Cu toate acestea, este important să se facă distincția între aceste grăsimi trans artificiale și grăsimile trans care apar în mod natural în alimente precum carnea și produsele lactate.

Nu s-a demonstrat că acestea din urmă au aceleași efecte negative asupra sănătății ca și cele găsite în alimentele prăjite și procesate.

Continuă să citeşti aici de problemele pe care le pot cauza prăjelile.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend