Despre suplimentele de calciu


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.


Un medic poate recomanda suplimente de calciu pentru persoanele care au o deficiență de calciu.
Persoanele care utilizează suplimente de calciu ar trebui:

  • să verifice mai întâi cu medicul lor dacă au nevoie de suplimente
  • să respecte doza pe care o recomandă medicul
  • să ia suplimentul cu alimente pentru o absorbție cât mai bună și pentru a minimiza posibilele efecte adverse
  • să consume suplimentele la intervale de timp, de obicei de două sau trei ori pe zi

Multe suplimente de calciu conțin, de asemenea, vitamina D. Vitamina D încurajează sinteza proteinelor din organism și ajută organismul să absoarbă calciul. Magneziul joacă, de asemenea, un rol în întărirea oaselor, iar suplimentele de calciu pot conține, de asemenea, magneziu.

Tipuri de suplimente
Există diferite tipuri de suplimente. Un medic vă poate recomanda cea mai bună opțiune. Aceasta va depinde de nevoile și preferințele individului, de orice afecțiuni medicale pe care le are și dacă ia sau nu medicamente.

Calciul elemental este mineralul pur, dar calciul în forma sa naturală există cu alți compuși.

Suplimentele pot conține proporții diferite de compuși de calciu și calciu elemental. De exemplu:

Carbonat de calciu: Acesta conține 40% calciu elemental. Acest tip este disponibil în mod obișnuit și este relativ ieftin și convenabil. O persoană ar trebui să îl ia cu alimente, deoarece acidul gastric ajută organismul să îl absoarbă.

Lactat de calciu: Acesta conține 13% calciu elementar.

Gluconat de calciu: Acesta conține 9% calciu elementar.

Citrat de calciu: Acesta conține 21% calciu elementar. O persoană îl poate lua cu sau fără alimente. Este util pentru persoanele cu boli inflamatorii intestinale, aclorhidrie și unele tulburări de absorbție.

Riscurile suplimentelor
Cercetările au găsit dovezi contradictorii în ceea ce privește beneficiile și dezavantajele utilizării suplimentelor.

Majoritatea experților sunt de acord că este mai bine să se obțină nutrienți din surse alimentare naturale, deși uneori nu este posibil să se obțină suficient în acest mod.

Unele studii au sugerat, totuși, că suplimentarea cu calciu ar putea fi periculoasă.

Efecte secundare
Unele persoane raportează simptome gastrointestinale, cum ar fi balonare, constipație, gaze sau o combinație a tuturor celor trei atunci când folosesc suplimente de calciu.

Citratul de calciu are, de obicei, efecte secundare mai puține și mai puțin pronunțate decât carbonatul de calciu. Administrarea suplimentelor cu alimente sau repartizarea aportului acestora pe parcursul zilei poate ajuta la reducerea apariției sau intensității efectelor secundare.

Complicații
Nivelurile foarte ridicate de calciu pot duce la:
probleme renale
calcifierea țesuturilor moi și a vaselor de sânge
pietre la rinichi
constipație
Deși nivelurile ridicate de calciu datorate administrării prea multor suplimente ar putea cauza aceste efecte secundare grave, ele sunt mai degrabă rezultatul cancerului și al problemelor tiroidiene.

Calciul poate interacționa cu unele medicamente. Experții fac următoarele recomandări:

Luați suplimentele de calciu separat de unele antibiotice.
Evitați utilizarea suplimentelor în timp ce luați blocante ale canalelor de calciu, care sunt un tip comun de medicamente pentru scăderea tensiunii arteriale.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend