Dieta poate ajuta la ameliorarea unor simptome ale tulburării bipolare


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Un studiu publicat în revista Bipolar Disorders sugerează că persoanele cu tulburare bipolară care își ajustează aportul de acizi grași specifici pot avea o variabilitate mai mică a stărilor de spirit.

Aproape 3% dintre persoanele din Statele Unite au un diagnostic de tulburare bipolară, potrivit National Alliance on Mental Illness. Persoanele cu această afecțiune pot experimenta schimbări dramatice ale stărilor de spirit, ale nivelului de energie și ale tiparelor de somn. Aceste schimbări de dispoziție pot include episoade maniacale sau hipomaniacale, în timpul cărora persoana simte o euforie sau o iritabilitate extremă. În timpul episoadelor de depresie bipolară, aceștia pot experimenta sentimente de tristețe și deznădejde.

Mai multe studii au sugerat că ar putea exista o relație între consumul de fructe de mare bogate în acizi grași omega-3 și o prevalență mai mică a tulburărilor bipolare. Cu toate acestea, studiile care au analizat efectele suplimentelor de ulei de pește asupra acestei afecțiuni nu au găsit o astfel de legătură.

Dr. Erika Saunders, unul dintre autorii studiului și profesor și președinte al Departamentului de Psihiatrie și Sănătate Comportamentală de la Penn State Health Milton S. Hershey Medical Center, a explicat pentru Medical News Today modul în care a fost conceput studiul. Ea a spus că cercetătorii au vrut să vadă dacă efectuarea unei schimbări alimentare “dintr-un motiv biologic foarte specific ar putea modifica stabilitatea dispoziției sau îmbunătăți variabilitatea dispoziției” la persoanele cu tulburare bipolară.

Folosirea dietei pentru a îmbunătăți starea de spirit


Research a arătat că medicamentele pe care medicii le folosesc în mod obișnuit pentru tratarea tulburării bipolare pot schimba modul în care organismul descompune acizii grași.

Cercetătorii de la Penn State College of Medicine au emis ipoteza că, prin modificarea tipului și numărului de acizi grași din alimentație, organismul ar genera metaboliți cu scopuri specifice, cum ar fi reducerea inflamației sau a durerii.

În mod specific, aceștia au vrut să analizeze dacă reducerea aportului de acid linoleic – un acid gras omega-6 – la o persoană, în timp ce îi crește aportul de acizi grași omega-3 din alimentație, acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA), ar putea fi o abordare terapeutică eficientă pentru tulburarea bipolară.

“Așadar, medicamentele modifică acizii grași într-un anumit mod”, a declarat Dr. Saunders pentru MNT. “Am spus: “Grozav, putem adăuga la asta prin schimbarea dietei în același mod, din punct de vedere biochimic, și să vedem dacă asta ajută”.”

Cercetătorii au repartizat 82 de participanți cu tulburare bipolară într-unul dintre cele două grupuri: de control sau experimental.

Cei din grupul experimental și-au diminuat consumul de acid linoleic prin limitarea consumului de carne roșie, ouă și anumite uleiuri. De asemenea, aceștia și-au crescut consumul de acizi grași omega-3 prin adăugarea în dieta lor a semințelor de in și a peștelui gras, cum ar fi tonul și somonul. Cercetătorii au specificat, de asemenea, dieta pentru grupul de control, astfel încât participanții să nu știe din ce grup făceau parte.

Toți participanții au primit alimente, planuri de masă specifice și instrucțiuni de preparare timp de 12 săptămâni. Echipa i-a instruit să urmeze dieta în timp ce își continuau îngrijirea normală, inclusiv să ia orice medicamente prescrise pentru stabilizarea dispoziției.

Cercetătorii le-au dat participanților smartphone-uri și le-au cerut să folosească dispozitivele pentru a completa de două ori pe zi sondaje despre starea lor de spirit, durere și alte simptome. În plus, tehnicienii au prelevat în mod regulat probe de sânge pentru a măsura nivelurile de acizi grași ale participanților și pentru a se asigura că aceștia au respectat dieta suficient de mult pentru a-și modifica nivelurile biochimice.

În cele din urmă, cercetătorii au constatat că dieta experimentală a îmbunătățit variabilitatea dispoziției la persoanele cu tulburări bipolare.

Reflectarea demografică a tulburărilor bipolare


Autorii studiului remarcă faptul că majoritatea participanților au fost femei. “Știm că femeile sunt mai înclinate să participe la cercetare decât bărbații”, a declarat Dr. Saunders pentru MNT.

Dr. Gabrielle Marzani, psihiatru și profesor asociat în cadrul Departamentului de Psihiatrie și Științe Neurocomportamentale de la Universitatea Virginia din Charlottesville, a remarcat, de asemenea, că majoritatea participanților la studiu erau de culoare albă. “Acest grup a avut tendința de a fi un grup destul de omogen de femei care nu reflectă neapărat datele demografice ale tuturor persoanelor cu tulburare bipolară”, a declarat ea pentru MNT.

Dr. Marzani nu a fost implicată în studiu, dar a considerat cercetarea “intrigantă”.

În plus, Dr. Marzani a subliniat că este posibil ca participantele la studiu să nu fi experimentat toate aceeași severitate a simptomelor tulburării bipolare. De exemplu, în rândul participanților din grupul de intervenție al studiului, numărul mediu de episoade depresive de-a lungul vieții a fost de 30. În grupul de control, numărul median a fost de 11.

În mod similar, în timp ce numărul mediu de episoade maniacale a fost de cinci în rândul participanților din grupul de intervenție al studiului, în grupul de control, acesta a fost dublu. “Nu a fost ca merele și merele”, a declarat Marzani pentru MNT.

Este nevoie de mai multă muncă

În lucrare, cercetătorii notează că doresc ca acest studiu să fie reprodus la o scară mai mare. Dr. Saunders a declarat, de asemenea, pentru MNT că o cale de cercetare viitoare ar putea implica căutarea unor modalități de a face mai ușoară urmarea acestei diete.

“Deși nu toată lumea cu tulburare bipolară va dori să își schimbe dieta sau va fi capabilă să își schimbe dieta”, a spus Dr. Saunders, “cred că este foarte important să avem cunoștințe științifice despre ce ar fi benefic pentru cei care doresc să își schimbe dieta și care pot.”

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend