E posibil să slăbeşti doar în anumite zone ale corpului?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Aproape toată lumea și-ar dori să schimbe anumite părți ale corpului lor.

Talia, coapsele, fundul și brațele sunt zone comune în care oamenii tind să stocheze excesul de grăsime corporală. Realizarea unei schimbări prin dietă și exerciții fizice necesită timp și efort, lăsându-i pe cei care doresc o rezolvare rapidă să caute o soluție mai rapidă.

Pierderea de grăsime țintită este un tip de exercițiu la care mulți oameni apelează atunci când încearcă să slăbească în anumite zone specifice.

Cu toate acestea, există destul de multe controverse în jurul acestei metode.

Teoria reducerii punctuale a fost promovată de ceva timp în lumea sănătății și a fitness-ului. Cu toate acestea, nu există prea multe dovezi care să o susțină.

Un exemplu de reducere punctuală este exersarea tricepsului pentru a scăpa de excesul de grăsime de pe spatele brațelor.

Această teorie a direcționării către anumite părți ale corpului este populară, ceea ce îi determină pe mulți oameni să se concentreze doar pe zonele problematice, mai degrabă decât să își exerseze întregul corp.

Arderea grăsimilor folosind această metodă poate fi deosebit de atrăgătoare pentru cei cărora le-a fost greu să slăbească în trecut sau care nu au reușit să obțină rezultatele pe care și le doreau folosind alte metode.

De ce unii oameni pot dori să reducă grăsimea în anumite zone
Există nenumărate motive pentru care oamenii doresc să piardă în greutate, inclusiv îmbunătățirea sănătății și reducerea riscului de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă și diabetul.

Unele persoane tind să aibă un exces de greutate în mod proporțional, în timp ce altele își păstrează greutatea în anumite zone, cum ar fi fundul, coapsele sau burta.

Sexul, vârsta, genetică și stilul de viață, toate joacă un rol în creșterea în greutate și în acumularea de zone încăpățânate de grăsime corporală.

De exemplu, femeile au un procentaj mai mare de grăsime corporală decât bărbații și tind să stocheze excesul de grăsime în coapse și în fund, în special în timpul anilor în care sunt însărcinate.

Cu toate acestea, în timpul perimenopauzei și al menopauzei, schimbările hormonale pot face ca greutatea să se deplaseze în regiunea burții.

Pe de altă parte, bărbații sunt mai predispuși să pună kilograme în zona mijlocie de-a lungul întregii vieți.

Creșterea în greutate poate fi foarte frustrantă și îi determină pe mulți oameni să caute alternative mai ușoare decât să urmeze o dietă sau să își crească nivelul de activitate.

Reducerea punctiformă este promovată ca o modalitate de a reduce rapid grăsimea din zonele problematice.

Această metodă face apel la convingerea că lucrul mușchilor din zonele cu probleme este cea mai bună modalitate de a arde grăsimea din acel loc specific.

Cu toate acestea, pierderea de grăsime nu funcționează în acest mod și există puține dovezi științifice care să susțină această afirmație.

Este posibilă slăbirea punctuală?
Deși ar fi ideal să se urmărească pierderea de grăsime în anumite zone ale corpului, teoria reducerii punctuale nu a fost dovedită ca fiind eficientă prin studii științifice.

Cum funcționează pierderea de grăsime
Pentru a înțelege de ce reducerea punctiformă ar putea să nu fie eficientă, este important să înțelegem cum arde organismul grăsimile.

Grăsimea din celulele tale se găsește sub formă de trigliceride, care sunt grăsimi stocate pe care organismul le poate folosi pentru energie.

Înainte de a putea fi arse pentru energie, trigliceridele trebuie să fie descompuse în secțiuni mai mici, numite acizi grași liberi și glicerol, care pot intra în fluxul sanguin.

În timpul exercițiilor fizice, acizii grași liberi și glicerolul folosiți drept combustibil pot proveni de oriunde din organism, nu în mod specific din zonă care face exerciții fizice.

Majoritatea studiilor au dezmințit reducerea punctuală
În afară de faptul că nu se corelează cu modul în care organismul arde grăsimile, o serie de studii au arătat că reducerea punctiformă este ineficientă.

De exemplu, un studiu efectuat pe 24 de persoane care au efectuat doar exerciții care vizau abdomenul timp de șase săptămâni nu a constatat nicio reducere a grăsimii de pe burtă.

Un alt studiu care a urmărit 40 de femei supraponderale și obeze timp de 12 săptămâni a constatat că antrenamentul de rezistență al abdomenului nu a avut niciun efect asupra pierderii grăsimii de pe burtă, în comparație cu intervenția dietetică singură.

Un studiu axat pe eficiența antrenamentului de rezistență a părții superioare a corpului a avut rezultate similare. Acest studiu de 12 săptămâni a inclus 104 participanți care au urmat un program de antrenament care a antrenat doar brațele lor non-dominante. Cercetătorii au constatat că, deși a avut loc o anumită pierdere de grăsime, aceasta a fost generalizată la nivelul întregului corp, nu la nivelul brațului antrenat.

Mai multe alte studii au avut rezultate similare, concluzionând că reducerea punctuală nu este eficientă pentru arderea grăsimilor în anumite zone ale corpului.

Cu toate acestea, un număr mic de studii au avut rezultate contradictorii.

Un studiu efectuat pe 10 persoane a constatat că pierderea de grăsime a fost mai mare în zonele din apropierea mușchilor care se contractă. Un alt studiu recent, care a inclus 16 femei, a constatat că antrenamentul de rezistență localizat, urmat de 30 de minute de ciclism, a dus la o pierdere mai mare de grăsime în anumite zone ale corpului.

Deși concluziile acestor studii justifică cercetări suplimentare, ambele au avut motive potențiale pentru rezultate contradictorii, inclusiv tehnici de măsurare și un număr mic de participanți.

În pofida acestor studii aberante, majoritatea dovezilor științifice arată că nu este posibil să se piardă grăsime într-o anumită zonă specifică doar prin antrenarea acelei părți a corpului.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend