Eliberarea de endorfine diferă în funcție de intensitatea exercițiilor fizice


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.


Studiile au sugerat de mult timp că exercițiile fizice declanșează eliberarea de “hormoni ai stării de bine”, sau endorfine, în creier. Cu toate acestea, noi cercetări sugerează că acest efect depinde în mare măsură de intensitatea exercițiilor fizice.

Cercetătorii au descoperit că adulții care s-au angajat într-o oră de antrenament în intervale de înaltă intensitate (HIIT) au înregistrat o creștere semnificativă a eliberării de endorfine în comparație cu cei care s-au angajat într-o oră de activitate fizică mai puțin solicitantă.

Coautorul studiului, Tiina Saanijoki și colegii săi au raportat recent rezultatele în revista Neuropsychopharmacology.

Orientările actuale sugerează că adulții ar trebui să se angajeze în cel puțin 150 de minute de activitate aerobică de intensitate moderată sau 75 de minute de activitate aerobică de intensitate viguroasă în fiecare săptămână pentru a îmbunătăți sau menține sănătatea fizică.

Dar beneficiile exercițiilor fizice nu sunt doar fizice. O serie de studii au arătat că exercițiile fizice pot stimula starea de spirit și pot contribui la ameliorarea anxietății și a depresiei. Astfel de efecte au fost atribuite în parte eliberării de endorfine declanșate de exercițiile fizice.

Endorfinele – adesea denumite “hormoni ai stării de bine” – sunt peptide produse de creier care se leagă de receptorii opiacee ai creierului, reducând percepția durerii și declanșând sentimente de euforie.

“Nivelul de β-endorfină plasmatică este de obicei ridicat în timpul exercițiilor fizice intense”, spun Saanijoki și colegii săi, “dar nu a fost stabilită o legătură plauzibilă între concentrațiile de endorfine circulante și răspunsurile dispoziției la exercițiile fizice acute”.

Exercițiul moderat vs. cel intens
Pentru studiul lor, cercetătorii au căutat să determine dacă există sau nu diferențe în eliberarea de endorfine ca răspuns la exercițiile aerobice convenționale și la HIIT, care este o formă de exerciții fizice care cuprinde scurte explozii de activitate foarte intensă, întrerupte de perioade scurte de activitate mai puțin solicitantă.

Echipa a înrolat în studiu 22 de bărbați sănătoși, toți cu vârste cuprinse între 21 și 36 de ani.

În două zile separate, bărbații au efectuat 1 oră de exerciții aerobice de intensitate moderată și 1 oră de HIIT. Cu ajutorul tomografiei cu emisie de pozitroni (PET), cercetătorii au măsurat eliberarea de endorfine a fiecărui subiect după fiecare sesiune, precum și după o perioadă de odihnă.

De asemenea, a fost evaluată starea de spirit a fiecărui participant după terminarea fiecărei sesiuni de exerciții fizice.

Cercetătorii au constatat că HIIT a dus la o creștere semnificativă a eliberării de endorfine la bărbați. Acest lucru a avut loc în zone ale creierului asociate cu durerea, recompensa și emoția, inclusiv talamusul, insula, cortexul orbitofrontal, hipocampul și cortexul cingular anterior.

Mai mult, echipa a constatat că HIIT a provocat sentimente negative la bărbați, ceea ce a fost, de asemenea, asociat cu o creștere a eliberării de endorfine.

“La intensități foarte mari ale exercițiilor fizice, eliberarea de endorfine pare să fie legată de creșterea sentimentelor negative și a durerii și poate fi necesară pentru a gestiona provocarea solicitantă din punct de vedere emoțional și fizic”, explică Saanijoki. “Cu toate acestea, astfel de sentimente negative pot descuraja continuarea exercițiilor fizice”.

După o activitate aerobică de intensitate moderată, bărbații au raportat sentimente de plăcere și euforie, despre care au constatat că au corespuns cu eliberarea de endorfine.

“La intensități moderate de antrenament, senzațiile plăcute provocate de posibila eliberare de endorfine pot promova exercițiile fizice obișnuite”, notează Saanijoki.

În general, cercetătorii consideră că studiul lor fac lumină asupra modului în care diferite intensități de exerciții fizice influențează eliberarea de endorfine.

“Rezultatele noastre evidențiază faptul că intensitatea exercițiilor fizice afectează eliberarea de endorfine și că sistemul opioid al creierului este implicat atât în senzațiile pozitive, cât și în cele negative provocate de exercițiile fizice efectuate la diferite intensități”, spune Saanijoki.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend