Ești la risc pentru prehipertensiune?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Ce este prehipertensiunea?


În stadiul 1 de hipertensiune arterială, cunoscută și sub numele de prehipertensiune, valoarea sistolică este de 120 mmHg-139 mmHg sau valoarea diastolică este de 80 mmHg-89 mmHg.

Prehipertensiunea arterială este un semn de avertizare că este posibil să aveți hipertensiune arterială în viitor. Hipertensiunea arterială crește riscul de atac de cord, accident vascular cerebral, boală coronariană, insuficiență cardiacă și insuficiență renală. Nu există un tratament pentru hipertensiunea arterială, dar există un tratament cu dietă, obiceiuri de viață și medicamente.

Știm că, începând de la 115/75 mmHg, riscul de atac de cord și de accident vascular cerebral se dublează pentru fiecare salt de 20 de puncte al tensiunii arteriale sistolice sau pentru fiecare creștere de 10 puncte a tensiunii arteriale diastolice la adulții cu vârsta cuprinsă între 40 și 70 de ani.

Cine este la risc pentru prehipertensiune?


Aproape jumătate dintre toți adulții cu vârsta de peste 18 ani au prehipertensiune sau hipertensiune arterială, măsurată prin media a două sau mai multe măsurători la două sau mai multe vizite la medic.

Potrivit Asociației Americane a Inimii, 59 de milioane de persoane din SUA au prehipertensiune.

Persoanele cu prehipertensiune arterială pot avea un risc mai mare pentru alți factori de risc de boli cardiovasculare (CVD). Acești factori de risc – cum ar fi colesterolul ridicat, obezitatea și diabetul – se observă mai mult la persoanele cu prehipertensiune decât la cele cu tensiune arterială normală.

Este prehipertensiunea arterială un rezultat al îmbătrânirii?
S-ar putea să vă întrebați dacă hipertensiunea arterială apare odată cu îmbătrânirea, dar experții spun că nu.

Unele populații din întreaga lume au o creștere minimă a tensiunii arteriale odată cu îmbătrânirea. În unele părți din Mexic, în Pacificul de Sud și în alte părți ale lumii, oamenii au un aport foarte scăzut de sare. În aceste zone, creșterea tensiunii arteriale legată de vârstă este mică în comparație cu cea din SUA.

Există tratament pentru prehipertensiune?


Prehipertensiunea arterială este un semn de avertizare. Înseamnă că aveți un risc mai mare de hipertensiune arterială. În funcție de tensiunea arterială și de factorii de risc pentru boli de inimă, este posibil să fie nevoie doar de câteva ajustări ale stilului de viață. Iată câteva strategii care să vă ajute să gestionați prehipertensiunea:

  • Slăbiți dacă sunteți supraponderal. Excesul de greutate crește riscul de hipertensiune arterială. Cu toate acestea, pierderea în greutate poate reduce tensiunea arterială ridicată. Studiile arată că o pierdere modestă în greutate poate preveni hipertensiunea cu 20% la persoanele supraponderale cu prehipertensiune.
  • Faceți exerciții fizice în mod regulat. exercițiile fizice vă ajută să pierdeți în greutate. Exercițiile fizice ajută, de asemenea, la scăderea tensiunii arteriale.
  • Mâncați multe fructe, legume, cereale integrale, pește și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Studiile arată că tensiunea arterială ridicată poate fi scăzută și prevenită cu ajutorul dietei DASH. Această dietă este săracă în sodiu și bogată în potasiu, magneziu, calciu, proteine și fibre.
  • Reduceți cantitatea de sare/sodiu din alimentație. O dietă bogată în sodiu (sare) poate crește tensiunea arterială. O dietă săracă în sodiu poate scădea tensiunea arterială ridicată – sau o poate preveni. Încercați să consumați mai puțin de 2.300 miligrame de sodiu zilnic (aproximativ 1 linguriță de sare de masă).
  • Consumați alimente cu conținut scăzut de grăsimi saturate și trans și colesterol. Dietele bogate în grăsimi saturate (carne și produse lactate bogate în grăsimi), grăsimi trans (unele margarine, gustări și produse de patiserie) și colesterol (organe, produse lactate bogate în grăsimi și gălbenușuri de ou) pot duce la obezitate, boli de inimă și cancer.
  • Consumați o dietă bazată pe plante sau vegetariană. Adăugați în dieta dumneavoastră alimente din soia bogate în proteine. Creșteți porțiile de fructe și legume, adăugând câte o porție pe rând. Puteți adăuga o porție de fructe la prânz. Apoi adăugați o porție de legume la cină.
  • Beți doar cu moderație. Consumul de alcool în exces poate crește tensiunea arterială. Limitați consumul de alcool la cel mult două băuturi pe zi pentru bărbați și o băutură pe zi pentru femei.


Este important să vă verificați regulat tensiunea arterială. Cunoașteți-vă cifra tensiunii arteriale. Anunțați-vă medicul dacă numărul tensiunii arteriale este mai mare.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend