Eşti la risc să ai deficit de B12?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Următoarele grupuri se numără printre cele mai susceptibile de a avea un aport inadecvat de riboflavină.

Sportivi vegetarieni
Exercițiile fizice produc stres în căile metabolice care utilizează riboflavina. Academia de Nutriție și Dietetică, Dieteticienii din Canada și Colegiul American de Medicină Sportivă afirmă că sportivii vegetarieni sunt expuși riscului de deficiență de riboflavină din cauza nevoii lor crescute de acest nutrient și pentru că unii vegetarieni exclud din alimentația lor toate produsele de origine animală (inclusiv laptele, iaurtul, brânza și ouăle), care tind să fie surse bune de riboflavină. Aceste asociații recomandă ca sportivii vegetarieni să consulte un dietetician sportiv pentru a evita această potențială problemă.

Femeile însărcinate și care alăptează și copiii lor
Femeile însărcinate sau care alăptează și care consumă rar carne sau produse lactate (cum ar fi cele care trăiesc în țările în curs de dezvoltare și unele vegetariene din Statele Unite) sunt expuse riscului de deficiență de riboflavină, care poate avea efecte negative asupra sănătății atât a mamelor, cât și a copiilor lor. Deficitul de riboflavină în timpul sarcinii, de exemplu, poate crește riscul de preeclampsie. Dovezile limitate privind beneficiile suplimentelor de riboflavină în timpul sarcinii, atât în țările dezvoltate, cât și în cele în curs de dezvoltare, sunt mixte.

Aportul de riboflavină în timpul sarcinii are o asociere pozitivă cu greutatea și lungimea copilului la naștere. Sugarii mamelor cu deficiență de riboflavină sau cu un aport alimentar scăzut (mai puțin de 1,2 mg/zi) în timpul sarcinii prezintă un risc mai mare de deficiență și de anumite malformații congenitale (cum ar fi defectele tractului de ieșire a inimii). Cu toate acestea, aportul matern de riboflavină nu are nicio asociere cu riscul de fisuri orofaciale la sugari.

La femeile bine hrănite, concentrațiile de riboflavină în laptele matern variază între 180 și 800 mcg/L, iar concentrațiile de riboflavină din laptele matern cresc în timp. În țările în curs de dezvoltare, în schimb, nivelurile de riboflavină din laptele matern variază între 160 și 220 mcg/L.

Persoanele care sunt vegane și/sau consumă puțin lapte
La persoanele care consumă carne și produse lactate, aceste alimente contribuie cu o proporție substanțială de riboflavină în alimentație. Din acest motiv, persoanele care locuiesc în țările în curs de dezvoltare și care au un aport limitat de carne și produse lactate prezintă un risc crescut de deficit de riboflavină. Veganii și cei care consumă puțin lapte în țările dezvoltate sunt, de asemenea, expuși riscului de insuficiență de riboflavină.

Persoanele cu deficiență de transportor de riboflavină
Deficiența transportorului de riboflavină este o tulburare neurologică rară. Ea poate debuta între copilărie și vârsta adultă tânără și este asociată cu pierderea auzului, paralizie bulbară (o boală a neuronilor motori), dificultăți respiratorii și alte simptome. Boala este cauzată de mutații în genele SLC52A3 sau SLC52A2, care codifică transportatori de riboflavină. Ca urmare, acești pacienți nu pot absorbi și transportă riboflavina în mod corespunzător, astfel încât dezvoltă deficiență de riboflavină. Deși nu există niciun tratament pentru deficitul de transportor de riboflavină, suplimentarea cu doze mari de riboflavină poate fi un tratament salvator pentru această populație, în special atunci când este inițiat la scurt timp după apariția simptomelor.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend