Exercițiile fizice pot ameliora simptomele de anxietate, arată un studiu


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Atât exercițiile fizice moderate, cât și cele intense ameliorează simptomele anxietății, chiar și atunci când tulburarea este cronică, arată un studiu condus de cercetătorii de la Universitatea din Göteborg.

Studiul, publicat acum în Journal of Affective Disorders, se bazează pe 286 de pacienți cu sindrom de anxietate, recrutați din serviciile de îngrijire primară din Göteborg și din partea de nord a comitatului Halland. Jumătate dintre pacienți trăiau cu anxietate de cel puțin zece ani. Vârsta lor medie era de 39 de ani, iar 70% erau femei.

Prin tragere la sorți, participanții au fost repartizați la sesiuni de exerciții fizice de grup, fie moderate, fie intense, timp de 12 săptămâni. Rezultatele arată că simptomele lor de anxietate au fost ameliorate semnificativ, chiar și atunci când anxietatea era o afecțiune cronică, în comparație cu un grup de control care a primit sfaturi privind activitatea fizică, conform recomandărilor de sănătate publică.

Majoritatea indivizilor din grupurile de tratament au trecut de la un nivel inițial de anxietate moderată sau ridicată la un nivel scăzut de anxietate după cele 12 săptămâni de program. În cazul celor care au făcut exerciții fizice la o intensitate relativ scăzută, șansa de îmbunătățire în ceea ce privește simptomele anxietății a crescut de un factor de 3,62. Factorul corespunzător pentru cei care au făcut exerciții fizice la o intensitate mai mare a fost de 4,88. Participanții nu aveau cunoștință de antrenamentul fizic sau de consilierea pe care o primeau persoanele din afara propriului grup.

A existat o tendință semnificativă a intensității pentru îmbunătățire -; adică, cu cât făceau exerciții fizice mai intens, cu atât mai mult se îmbunătățeau simptomele de anxietate.”

Malin Henriksson, doctorand la Academia Sahlgrenska, Universitatea din Göteborg, specialist în medicină generală în regiunea Halland și primul autor al studiului

Importanța exercițiilor fizice intense


Studiile anterioare privind exercițiile fizice în depresie au arătat îmbunătățiri clare ale simptomelor. Cu toate acestea, a lipsit până în prezent o imagine clară a modului în care persoanele cu anxietate sunt afectate de exercițiile fizice. Studiul de față este descris ca fiind unul dintre cele mai mari de până acum.

Ambele grupuri de tratament au avut sesiuni de antrenament de 60 de minute de trei ori pe săptămână, sub îndrumarea unui fizioterapeut. Sesiunile au inclus atât antrenamente cardio (aerobice), cât și de forță. O încălzire a fost urmată de un antrenament în cerc în jurul a 12 stații timp de 45 de minute, iar sesiunile s-au încheiat cu o perioadă de relaxare și întindere.

Membrii grupului care au făcut exerciții la un nivel moderat trebuiau să atingă aproximativ 60 la sută din ritmul cardiac maxim -; un grad de efort evaluat ca fiind ușor sau moderat. În grupul care s-a antrenat mai intens, scopul era să atingă 75 la sută din ritmul cardiac maxim, iar acest grad de efort a fost perceput ca fiind ridicat.

Nivelurile au fost validate în mod regulat cu ajutorul scalei Borg, o scală de evaluare stabilită pentru efortul fizic perceput, și confirmate cu ajutorul monitoarelor de ritm cardiac.

Este nevoie de tratamente noi și simple


Tratamentele standard de astăzi pentru anxietate sunt terapia cognitiv-comportamentală (CBT) și medicamentele psihotrope. Cu toate acestea, aceste medicamente au în mod obișnuit efecte secundare, iar pacienții cu tulburări de anxietate frecvent nu răspund la tratamentul medical. Timpii lungi de așteptare pentru TCC pot, de asemenea, să înrăutățească prognosticul.

Studiul de față a fost condus de Maria Åberg, profesor asociat la Academia Sahlgrenska din cadrul Universității din Göteborg, specialist în medicină generală în cadrul organizației de asistență medicală primară din regiunea Västra Götaland, și autor corespondent.

“Medicii din asistența medicală primară au nevoie de tratamente care să fie individualizate, să aibă puține efecte secundare și să fie ușor de prescris. Modelul care implică 12 săptămâni de antrenament fizic, indiferent de intensitate, reprezintă un tratament eficient care ar trebui să fie disponibil în asistența medicală primară mai des pentru persoanele cu probleme de anxietate”, spune Åberg.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 50.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

🔥 ULTIMA ȘANSĂ! 🔥

Suntem la ultimul tiraj în care această carte este oferită la 0 lei în loc de 55. Profită de ocazie și ia cea mai populară carte care te învață cum să-ți menții sănătatea! Peste 100.000 de oameni au luat-o deja Gratis!


Send this to a friend