Iată de ce exercițiile fizice în aer liber pot proteja creierul de simptomele demenței


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Un nou studiu constată că exercițiile aerobe pot ajuta la combaterea modificărilor din creier asociate cu demența. Dar orice fel de exercițiu fizic este asociat cu un risc scăzut de a dezvolta boala Alzheimer.


Activitatea fizică poate ajuta la prevenirea bolii Alzheimer, dar noile cercetări constată că exercițiile fizice aerobe pot ajuta în special la încetinirea micșorării hipocampului, partea creierului care se ocupă de memorie.
Publicat în Journal of Alzheimer’s Disease, acest studiu a comparat funcția cognitivă și dimensiunea creierului între 2 grupuri de adulți sedentari în vârstă cu probleme de memorie.
„Am vrut să știm dacă exercițiile fizice împiedică sau îmbunătățesc funcția neurocognitivă la vârstnicii care au probleme de memorie, având astfel un risc crescut de boală Alzheimer”, a spus dr. Rong Zhang, care a condus studiul clinic. „Am vrut, de asemenea, să știm dacă exercițiul ar reduce atrofia creierului și acumularea de amiloid, care sunt ambii biomarkeri ai Alzheimerului”. Amiloidul reprezintă o acumulare de proteine care are loc în boala Alzheimer.
Este primul studiu randomizat și controlat care investighează efectul exercițiilor fizice asupra structurii creierului, funcției și plăcii amiloide la persoanele în vârstă cu probleme de memorie.

Exerciţiile în aer liber sunt esenţiale

Studiul a urmărit dovedirea acestei teorii la persoanele cu vârsta de 55 de ani și peste, cu insuficiență cognitivă ușoară.
Un grup a efectuat exerciții aerobice timp de aproximativ o jumătate de oră, de 4 până la 5 ori pe săptămână, în timp ce un alt grup a făcut doar antrenament de flexibilitate.
Deși ambele grupuri și-au păstrat abilitățile cognitive pentru memorie și rezolvarea problemelor, imagistica creierului a arătat că persoanele din grupul de exerciții fizice cu acumulare de amiloid au pierdut puțin mai puțin volum în hipocampus. Acesta este o regiune a creierului care se deteriorează pe măsură ce demența progresează.
Constatarea că atât exerciţiile aerobice cât şi cele de flexibilitate au prevenit declinul cognitiv este similară cu studiile anterioare la adulţii în vârstă normali din punct de vedere cognitiv, a spus Zhang. „Ceea ce este surprinzător este faptul că exercițiile aerobe, nu de flexibilitate, au redus atrofia hipocampului la cei care au deja mult amiloid în creier.”

El a speculat că exerciţiile aerobice poate fi superioare altor forme de exerciţii deoarece cresc funcția vasculară sau anumiți factori care încurajează creșterea și supraviețuirea neuronilor, ceea ce poate reduce efectele nocive ale plăcilor amiloide asupra neuronilor din hipocampus.

„Încă nu înțelegem pe deplin cum exercițiile fizice scad riscul de demență, dar știm că comportamentele sănătoase pentru inimă, cum ar fi exercițiul fizic, duc la o sănătate vasculară mai bună și, prin urmare, la o sănătate creierului mai bună. Din păcate, exercițiile fizice nu pot preveni sau vindeca complet demența.

Fii activ pentru o memorie mai bună

Un studiu recent efectuat la Centrul Medical al Universității Rush (https://n.neurology.org/content/92/8/e811) a constatat că adulții în vârstă activi își pot păstra mai multe abilități cognitive decât cei mai puțin activi, chiar dacă au leziuni cerebrale sau biomarkeri legați de demență.

Asocierea dintre activitate și scorurile înregistrate la testele cognitive a rămas în picioare chiar și atunci când cercetătorii s-au adaptat la gravitatea leziunilor cerebrale ale unui participant. Relația a fost, de asemenea, consecventă la persoanele care au avut demență și la cele care nu au.
Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că participanții care au arătat o mai bună capacitate de mişcare și coordonare au o memorie și o cogniţie mai clare.

Demența nu este o parte normală a îmbătrânirii

Demența nu este o parte naturală sau inevitabilă a îmbătrânirii deși vârsta este cel mai mare factor de risc și cel mai mare predictor dacă cineva va avea Alzheimer.
Deși riscul crește odată cu înaintarea în vârstă, chiar și la cei de 85 de ani și peste, doar 1 din 3 are Alzheimer.
Dar chiar și cei cu risc genetic mai mare de boală pot lua măsuri pentru a-și reduce riscul.
Există dovezi puternice conform cărora alegerile de stil de viață mai bune ne pot reduce riscul de demență. Dovezile studiilor clinice, cum ar fi acesta despre exerciții fizice, arată că, dacă schimbați un factor de risc, reduceți riscul.
Urmând recomandările precum efectuarea de exerciții fizice, dieta sănătoasă și gestionarea tensiunii arteriale, putem reduce semnificativ riscul.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend