Există 9 beneficii pentru sănătate dacă renunți la cafea


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Știu…să renunți la cafeaua de dimineață înseamnă să renunți la o bucurie a vieții, sau pur și simplu nu crezi că poți supraviețui unei zile fără cana aceea mare de cafea pe care o bei fără să conștientizezi imediat ce te trezești. Deși consumul de cafea are multe beneficii, există părți bune și dacă renunți la ea:

1. Reduci simptomele anxietății. Cafeaua activează răspunsul de luptă sau fugi și îți poate da simptome precum palpitații, agitație, chiar sentimente de panică. Reduci cafeaua, reduci și un factor care poate declanșa astfel de senzații

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

2. Un somn mai bun, fiindcă reduci starea de alertă provocată de cofeină

3. Mai puține drumuri la toaletă. Dacă nu știai, cafeaua are efect laxativ și diuretic slab

4. Multe femei susțin că nu au mai avut dureri ale sânilor după ce au renunțat la cafea, deși nu există studii concrete care să ateste legătura între cafeină și durerea de sâni

5. Pielea ta va îmbătrâni mai târziu. Cafeaua încetinește procesul de producere a colagenului, responsabil de reînnoirea pielii, care va deveni tot mai lent oricum cu cât înaintezi în vârstă, așa încât, dacă renunți la cafea, ajuți la încetinirea procesului de îmbătrânire

6. Eviți dependența. La fel ca drogurile, cofeina modifică anumite compoziții chimice ale creierului dacă o bei în mod regulat în timp. Poți deveni dependent și de cofeină și, în timp, ai nevoie de tot mai multă pentru a-i simți efectele.

7. Ajuți la o mai bună absorbție a nutrienților. Cantități mari de cofeină îți împiedică organismul să absoarbă vitamine și minerale așa cum ar trebui. De fapt, dacă iei un supliment de multivitamine cu ceașca de cafea de dimineață, cofeina poate împiedica să îi obții beneficiile.

8.  Dinți mai puternici și mai albi. Cafeaua, băuturile carbogazoase și ceaiul sunt trei dintre cele mai frecvente surse ale cofeinei. Toate îți pot păta dinții cu aciditatea și culoarea lor. Cofeina îți dă și senzația de gură uscată. Saliva este o apărare primară împotriva bacteriilor, deci cu cât ai mai puțină, cu atât este mai mare riscul de apariție a cariilor dentare.

9. Tensiunea arterială crește când bei cofeină. De asemenea, se crede că are un efect asupra vaselor de sânge, provocând vasoconstricție, adică reduce calibrul normal al vaselor, necesar pentru a menține tensiunea arterială normală. Dacă reduci cofeina, scazi riscul de creștere a tensiunii arteriale și potențiale complicații împreună cu aceasta.

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend