Există vreo dovadă că suplimentele de vitamina D pot preveni scleroza multiplă?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Cercetările efectuate de-a lungul anilor au arătat că menținerea unor niveluri adecvate de vitamina D poate avea un efect protector și reduce riscul de a dezvolta scleroză multiplă (SM). O serie de studii au arătat că persoanele care se expun mai mult la soare și au mai multă vitamina D în alimentație au un risc mai mic de SM. Prin urmare, suplimentarea cu vitamina D este considerată un important factor de risc de mediu modificabil pentru dezvoltarea sclerozei multiple.

Unele studii sugerează că, pentru persoanele care au deja SM, vitamina D poate oferi unele beneficii. Printre aceste beneficii se numără reducerea frecvenței și severității simptomelor lor, îmbunătățirea calității vieții și prelungirea timpului necesar pentru a trece de la scleroza multiplă cu recădere-remitere la faza secundară-progresivă. Dar dovezile nu sunt concludente. Suplimentarea cu vitamina D la persoanele cu scleroză multiplă pare a fi sigură, dar în doze mari poate duce la modificări ale nivelului de calciu. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina dacă este cu adevărat benefică.

Experții trebuie, de asemenea, să înțeleagă mai bine modul în care vitamina D ar putea afecta SM. Atunci când o persoană are SM, sistemul său imunitar atacă învelișul care protejează celulele nervoase (mielina). Cercetările sugerează că o legătură între vitamina D și SM ar putea fi legată de efectele pozitive pe care vitamina D le are asupra sistemului imunitar.

Legătura dintre vitamina D și SM este întărită de asocierea dintre lumina soarelui și riscul de SM. Cu cât o persoană trăiește mai departe de ecuator, cu atât riscul de SM este mai mare. Lumina soarelui este cea mai eficientă sursă de vitamina D din organism – ceea ce sugerează că expunerea la soare poate oferi protecție împotriva SM.

Institutul de Medicină recomandă 600 de unități internaționale (UI) de vitamina D pe zi pentru adulții cu vârsta de până la 70 de ani. Recomandarea crește la 800 IU pe zi pentru adulții cu vârsta de 71 de ani și peste. Recomandarea pentru femeile însărcinate sau care alăptează este de 600 IU pe zi. Cu toate acestea, Institutul de Medicină recomandă să se evite administrarea a mai mult de 4.000 IU pe zi.

Studiile de cercetare au indicat că administrarea a 400 UI sau mai mult de vitamina D pe zi scade semnificativ riscul de SM la femei.

Dacă sunteți diagnosticat cu deficiență de vitamina D, poate fi indicat să utilizați până la 50.000 UI săptămânal timp de până la trei luni, până când nivelurile de vitamina D devin normale, iar apoi să treceți la o doză de întreținere. Doza de întreținere variază, dar este de obicei între 2.000 și 5.000 UI zilnic.

Dozele foarte mari de vitamina D pe o perioadă îndelungată pot duce la toxicitate. Semnele și simptomele includ greață, vărsături, constipație, lipsa poftei de mâncare, slăbiciune și pierdere în greutate. În plus, toxicitatea vitaminei D poate duce la niveluri ridicate de calciu în sânge, ceea ce poate duce la apariția pietrelor la rinichi.

Dacă luați în considerare vitamina D pentru a vă reduce riscul de scleroză multiplă sau pentru a vă ajuta să gestionați scleroza multiplă, discutați cu medicul despre ceea ce este atât sigur, cât și util.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend