Gât înțepenit și dureros dimineața? Cum să remediezi această problemă


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

În unele zile poate te simți incredibil de bătrân. Nu în ceea ce privește vârsta sau cunoștințele despre muzica modernă, ci în ceea ce privește felul în care îți simți corpul. Sunt dimineți în care totul pare ruginit și scârțâie.

Știți la ce mă refer: rigiditatea și durerile surde care apar după ce te trezești. Aceste senzații dispar adesea în aproximativ cinci sau zece minute. Unele dimineți sunt mai rele decât altele, iar uneori te poți trezi fără nicio rigiditate.

De ce apare rigiditatea de dimineață?


“Nu se știe de ce apare rigiditatea matinală, mai ales pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, dar singurul punct comun este că apare după perioade lungi de inactivitate”, spune Dr. William Docken, reumatolog la Brigham and Women’s Hospital, afiliat la Harvard. “Acesta este motivul pentru care vă simțiți adesea atât de înțepenit când vă treziți, deoarece somnul este momentul în care sunteți inactiv pentru cel mai lung timp continuu.”

Cu toate acestea, orice perioadă prelungită de ședere poate provoca, de asemenea, rigiditate, cum ar fi privitul la televizor, lucrul la calculator sau mersul în mașină.

Un remediu simplu pentru rigiditate

Pentru a întrerupe perioadele lungi de ședere, setați un cronometru pe telefon sau pe calculator care să vă amintească să vă mișcați la fiecare 20-30 de minute. Plimbați-vă prin casă sau prin cartier, faceți câteva treburi casnice sau chiar un set rapid de fandări sau marș pe loc timp de un minut.

O altă opțiune este următoarea rutină A-B-C. Cele trei mișcări se concentrează pe principalele zone rigide: umeri, spate și picioare. Faceți acest lucru dimineața pentru a vă relaxa, în timpul pauzelor de la ședințe sau ori de câte ori vă simțiți puțin “bătrân”.

A: Ridicări de brațe

Stați în picioare, cu picioarele împreunate. Pe măsură ce inspirați, întindeți brațele în lateral și în sus, spre tavan. Pe măsură ce expirați, lăsați-vă brațele înapoi în jos, în lateral. Repetați de cinci până la 10 ori.

B: Îndoiți spatele

Stați în picioare, cu picioarele ușor depărtate. Așezați-vă mâinile pe partea inferioară a spatelui, cu vârfurile degetelor îndreptate în jos. În timp ce inspirați, rotiți umerii înapoi și ridicați ușor pieptul spre tavan, arcuindu-vă spatele până la punctul de confort. Ar trebui să priviți tavanul din fața dvs. (Aveți grijă să nu vă întindeți prea mult gâtul.) Țineți timp de trei până la cinci respirații. Eliberați pe o expirație. Faceți trei până la cinci repetări.

C: Poziția scaunului

Stați în picioare cu picioarele la o distanță egală cu lățimea umerilor și brațele în jos, pe lângă corp. Ridicați brațele deasupra capului. Pe măsură ce expirați, îndoiți șoldurile și genunchii și coborâți în poziție ghemuită (cât mai jos posibil), păstrând spatele drept. Țineți timp de câteva secunde și ridicați-vă în timp ce coborâți brațele pentru a termina o repetență. Repetați mișcarea până când faceți între cinci și 10 repetări. De asemenea, puteți ridica brațele doar până la înălțimea pieptului sau țineți mâinile pe coapse, astfel încât să vă concentrați doar pe partea inferioară a corpului.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend