Igiena sănătoasă a somnului


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Igiena sănătoasă a somnului este una dintre cele mai eficiente modalități de prevenire a privării de somn. Aceasta include obiceiuri de viață pozitive care vă ajută să obțineți un somn de calitate.

Expune-te luminii naturale

Expunerea la lumină naturală ajută la normalizarea producției de melatonină a corpului, hormonul somnului. Aceasta va regla ceasul intern al corpului.

Faceți activitate fizică regulată

Exercițiile fizice regulate vă vor ajuta să vă simțiți obosiți noaptea. Țintește cel puțin 20 până la 30 de minute în fiecare zi. Încercați să vă antrenați cu cel puțin 5 până la 6 ore înainte de culcare. Exercițiile fizice prea târziu în timpul zilei s-ar putea să te încurce cu capacitatea ta de a dormi noaptea.

Evitați cofeina mai târziu în timpul zilei

Dacă beți băuturi cu cofeină, luați ultima ceașcă înainte de prânz. Efectul cofeinei poate dura 6 ore.

Evitați alcoolul înainte de culcare

Deși se știe că alcoolul favorizează somnolența, acesta vă poate perturba calitatea somnului. Evitați să beți prea mult alcool înainte de culcare.

Evitați ecranele electronice înainte de culcare

Poate fi tentant să vizionați un film sau să navigați pe social media chiar înainte de culcare. Cu toate acestea, lumina albastră de pe ecran vă poate stimula creierul. De asemenea, reduce producția de melatonină. Pentru a evita aceste efecte, evitați utilizarea electronice cu 30 de minute până la 1 oră înainte de culcare.

Creați o rutină calmantă înainte de culcare

O rutină liniștitoare de culcare vă va ajuta corpul și mintea să se pregătească pentru somn. Aceasta poate include activități relaxante precum: o baie caldă, meditația, cititul.

Un mediu de somn plăcut

Este mai probabil să dormiți de calitate dacă dormitorul dvs. este confortabil și relaxant. Pentru a crea un mediu ideal de somn: Opriți aparatele electronice, inclusiv televizoarele și smartphone-urile. Păstrați în dormitor o temperatură mai răcoroasă.. Folosiți o saltea și o pernă confortabile. Acoperiți sunete puternice cu un ventilator, umidificator sau aparat de zgomot alb.

Urmați un program de somn consistent

Treziți-vă și mergeți la culcare la aceeași oră în fiecare seară, chiar și atunci când nu aveți de lucru. Acest lucru vă va ajuta corpul să mențină un program regulat.

Evitați alimentele care perturbă somnul

Unele alimente durează ceva timp pentru a fi digerate. Procesul digestiv vă poate ține treaz, deci este bine să evitați aceste alimente chiar înainte de culcare. Aceasta include: mese grele alimente grase sau prăjite, mese picante, alimente acide, bauturi carbogazoase. Dacă ți-e prea foame să dormi, alege o gustare ușoară, cum ar fi biscuiți sau cereale. De asemenea, încercați să mâncați ultima masă cu câteva ore înainte de culcare.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend