Mituri despre somn – puiul de somn din timpul zilei e nesănătos


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

În general, experții recomandă oamenilor să evite siestele pentru a asigura un somn mai bun. Cu toate acestea, dacă cineva a ratat somnul în timpul nopților anterioare, un pui de somn tactic poate ajuta la rambursarea unei părți din datoria acumulată de somn.

În jur de 20 de minute este o durată bună a somnului. Acest lucru oferă organismului timp suficient pentru a se reîncărca. Persoanele care dorm mult mai mult decât atât ar putea însemna că intră într-un somn profund, iar odată trezite se simt amețite.

Somnul în timpul zilei este relativ comun în Statele Unite, dar a face o “siestă” este norma în unele țări. În mod firesc, corpul nostru tinde să scadă în energie la începutul după-amiezii, așa că poate că ațipitul în jurul acestei ore este mai natural decât evitarea somnului până seara.

La urma urmei, marea majoritate a mamiferelor au un somn polifazic, ceea ce înseamnă că dorm pentru perioade scurte pe parcursul zilei.

Într-o revizuire amplă a efectelor somnului, autorii explică faptul că siestele de după-amiază la persoanele care nu sunt private de somn pot duce la “îmbunătățiri subiective și comportamentale” și îmbunătățiri ale “stării de spirit și ale nivelurilor subiective de somnolență și oboseală”. Ei au descoperit că persoanele care trag un pui de somn au performanțe îmbunătățite în sarcini, cum ar fi “adunarea, raționamentul logic, timpul de reacție și recunoașterea simbolurilor”.

Totuși, nu toate siestele sunt egale. Există o mare variație, cum ar fi momentul zilei, durata și frecvența somnului. Un autor explică:

“Studiile epidemiologice sugerează o scădere a riscului de disfuncție cardiovasculară și cognitivă prin practicarea unor sieste scurte de mai multe ori pe săptămână.”

Autorul recunoaște, de asemenea, că sunt necesare mult mai multe cercetări pentru a înțelege modul în care factorii asociați cu somnul influențează rezultatele în materie de sănătate. Medical News Today a analizat recent relația dintre somn și bolile cardiovasculare într-un articol special.

De asemenea, este important de reținut că, dacă o persoană se confruntă cu o oboseală severă în timpul zilei, acest lucru ar putea fi un semn al unei tulburări de somn, cum ar fi apneea de somn.

Oamenii de știință vor trebui să efectueze mai multe cercetări înainte de a putea pune în sfârșit la culcare toate miturile și misterele legate de somn.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Tags: somn

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend