Pentru a vă sprijini sănătatea generală, inclusiv sănătatea ficatului, este important să urmați o dietă hrănitoare și bine echilibrată și să evitați anumiți factori de stil de viață, cum ar fi consumul excesiv de alcool și consumul de droguri. În plus, studiile arată că adăugarea anumitor alimente și băuturi în dieta dvs. poate fi benefică în special pentru ficat. Aceste opțiuni pot fi, de asemenea, mai accesibile decât băuturile la modă tip detox.

Iată câteva alimente care vă ajută ficatul:

  • Cafea. Această băutură delicioasă poate crește nivelul de antioxidanți din ficat și poate reduce riscul de boli ale ficatului
  • Ceai. Ceaiurile populare, cum ar fi ceaiul negru și cel verde, pot îmbunătăți nivelul enzimelor hepatice în rândul persoanelor cu boli hepatice și pot lupta împotriva stresului oxidativ.
  • Fructe de padure. Fructele sunt ambalate cu antioxidanți, care s-au dovedit a vă proteja ficatul de daune în diferite studii pe animale .
  • Suc de sfeclă roșie. Această băutură colorată conține compuși sănătoși, cum ar fi nitrații și antioxidanții, care vă pot ajuta să vă protejați ficatul de daunele oxidative. De asemenea, cercetările sugerează că sucul de sfeclă roșie poate crește enzimele naturale de detoxifiere a ficatului.
  • Nuci. Nucile sunt bogate în grăsimi sănătoase și substanțe nutritive, cum ar fi vitamina E. Studiile arată că suplimentarea cu vitamina E poate ajuta la scăderea riscului de boli hepatice.
  • Pește gras. Studiile arată că suplimentarea cu acizi grași omega-3, care se găsesc în mod natural în peștii grași, poate reduce grăsimea hepatică și poate îmbunătăți funcția enzimelor hepatice.

Mai jos sunt câteva plante și suplimente care pot stimula sănătatea ficatului:

  • Ciulinul de lapte. Această plantă conține compuși precum silibine, silicristină și siliandină, toate acestea putând ajuta regenerarea ficatului, reducând inflamația și îmbunătățind sănătatea ficatului în rândul celor cu afecțiuni hepatice.
  • Ginseng. Această plantă are proprietăți antiinflamatorii și poate ajuta la protejarea împotriva afectării ficatului la persoanele cu boli hepatice grase nealcoolice.
  • Curcumă. Această plantă delicioasă are puternice proprietăți antiinflamatorii. Poate reduce inflamația ficatului și semnele de afectare a ficatului la persoanele cu afecțiuni hepatice.
  • Ghimbir. Studiile arată că suplimentarea cu ghimbir poate reduce semnificativ semnele de inflamație hepatică și grăsimi hepatice la persoanele cu boală hepatică grasă nealcoolică, în comparație cu un tratament placebo.
  • Rădăcină de lemn dulce. Studiile arată că suplimentarea cu rădăcină de lemn dulce poate reduce semnele de afectare hepatică și inflamație la persoanele cu afecțiuni hepatice grase nealcoolice.
 Apasă LIKE pentru a primi sfaturi, articole, recomandări. Toate gratuit!
 

susținerea ta = ❤️


De peste 8 ani fac educație pentru sănătate, investind mii de ore și bani mulți pentru conceperea materialelor și păstrarea site-ului în condiții bune. Tot conținutul este accesibil oricând, gratuit, fără nicio reclamă. Scriu cu pasiune, blândețe și dragoste, dând mai departe toate cunoștințele mele acumulate în peste 15 ani de pregătire și practică medicală. Dacă vrei să mă susții, să știi că poți lua o carte din magazinul oficial al comunității. Am scris 7 de beletristică, dar și 5 pentru copii, cu ilustrații minunate. Doar o frântură din prețul lor îmi rămâne mie și mă ajută să continui munca la toate proiectele. Susținerea ta chiar poate face o diferență.



Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.