Nu te scărpina!


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Să cedezi impulsului îți poate aduce o relaxare temporară. Cu toate acestea, atunci când te scarpini, poţi agrava mâncărimea și eczema. Unii oameni se scarpină atât de mult încât sângerează, iar asta este o pregătire pentru infecție. Atunci când a sta degeaba nu este o opțiune, încearcă aceste modalități de a obține o ameliorare rapidă a mâncărimii și de a calma pielea.

Răceşte pielea

Fă o compresă rapidă pentru a răci pielea, umezind o lavetă sau un tifon cu apă rece. Pentru o ușurare mai intensă, ia o pungă de gheață sau o pungă de legume congelate, cum ar fi mazărea sau boabe de porumb, sau pur și simplu puneți un cub de gheață sau două într-o pungă mică de plastic (pentru a prinde apa pe măsură ce se topește). Frigul ajută la amorțirea zonei, dar poate dura până la 10 minute pentru ca acest lucru să funcționeze.

Scarpină-te în oglindă

Încearcă acest lucru atunci când mâncărimea este doar pe o parte a corpului tău. Poate părea un truc magic, dar este mai mult decât o iluzie optică. Să zicem că te mănâncă brațul stâng. Uită-te într-o oglindă și concentrează-te pe brațul stâng al reflexiei tale, care este de fapt brațul tău drept. Scarpină-te acolo în timp ce priveşti, iar creierul tău primește mesajul că mâncărimea a fost rezolvată.

Acupresiune

Un studiu realizat la Universitatea Northwestern a constatat că apăsarea unui anumit punct de pe braț poate ajuta la ameliorarea mâncărimilor de eczemă oriunde pe corp. Pentru a-l găsi, îndoaie brațul stâng, plasează mâna dreaptă pe partea exterioară a cotului și pipăie partea superioară a mușchiului antebrațului. Masează ferm cu vârful degetului timp de 3 minute, în timp ce respiri adânc.

Cremă hidratantă

Renunță la loțiunile subțiri și alege o cremă sau un unguent pentru eczeme. Când faci cumpărături, căuta pe etichetă cuvinte precum “cremă barieră” și “repararea pielii”. Unele creme care funcționează foarte bine pe eczeme cu mâncărimi au un ingredient numit ceramide.

Ai un buget limitat? Vaselină de bază poate fi la fel de eficientă ca și produsele scumpe.

Uleiuri

Un studiu a constatat că uleiul din semințe de floarea-soarelui face mai mult pentru a înmuia pielea. Caută cuvântul “virgin” pe etichetă: Asta înseamnă că a fost procesat fără a-și pierde proprietățile naturale de vindecare. Oricât de bun ar fi uleiul de măsline pentru gătit, totuși, este o nepotrivire pentru mâncărimea pielii tale.

Hidrocortizon

Dacă aplici acest produs în secunda în care simți că apare o mâncărime, poţi evita ca gâdilarea și arsura să se agraveze. Dar nu exagera. Ca toți steroizii, hidrocortizonul poate avea efecte secundare. Urmează instrucțiunile de pe ambalaj fără prescripție medicală sau indicațiile medicului, dacă ai o formulă cu prescripție medicală.

Alte produse

Mentolul are un efect răcoritor care anulează mâncărimile, dar o concentrație mai mare de 1%-3% ar putea irita. Un gel, o loțiune sau un spray cu 5% lidocaină sau 1% pramoxină poate amorți zona.

Înmoaie pielea

Mai întâi, scufundă-te într-o baie caldă timp de 15 minute pentru a te rehidrata. (Adăuga fulgi de ovăz măcinați în apă din cadă pentru un plus de calmare). Apoi, tamponează ușor pielea și, fără să pierzi timpul, întinde crema hidratantă intensă sau aplică cremă cu cortizon și continuă cu o cremă hidratantă.

Bonus: Învelișuri umede

Pentru eczeme severe sau ca tratament ocazional pentru mâncărimi intense, adăugați încă un pas după baie. Aşează un singur strat de tifon sau de pânză umedă peste pielea tratată. Acopera-lcu un strat uscat – mănușile și șosetele din bumbac sunt ideale pentru mâini și picioare. Păstrează straturile câteva ore sau peste noapte pentru a ajuta pielea să rețină umiditatea, să absoarbă cremă și să rămână rece.

Antihistaminice

Medicii sugerează adesea aceste medicamente deoarece un efect secundar este că te pot face somnolent – și, prin urmare, mai puțin probabil să te scarpini. Dar acest lucru ar putea să nu fie atât de util în timpul zilei, mai ales dacă conducei. Și nu sunt sigure pentru copii. Acestea fiind spuse, administrarea de antihistaminice făcute pentru bebeluși sau copii este mai puțin probabil să îi facă pe adulți somnoroși.

Melatonină

Un alt lucru pe care îl poți face atunci când mâncărimea face ravagii noaptea este să iei un supliment cu acest hormon pe care corpul tău îl produce pentru a declanșa somnul. Dacă unghiile tale încă se “plimbă” în timp ce ațipești, ține-le tăiate scurt pentru a-ți proteja pielea sau poartă mănuși de bumbac pentru a zădărnici scărpinatul.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend