O dietă fără gluten te poate scăpa de durerile menstruale?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Menstruația provoacă durere lunară pentru multe femei. Deși ameliorarea durerii și tratamentele hormonale pot fi eficiente, ele au adesea efecte secundare nedorite. Dovezi anecdotice sugerează că o schimbare a dietei pentru a reduce aportul de alimente care conțin gluten ar putea fi răspunsul pentru unele femei. Medical News Today a vorbit cu tinere care au încercat această abordare și explorăm și știința din spatele revendicărilor.

O schimbare a dietei?

„După ce am părăsit școala, am obținut un loc de muncă în Germania, îngrijind doi băieți”, ne-a spus Eve. „Unul dintre ei, care avea boală celiacă, a trebuit să evite glutenul în dieta sa. Deoarece chiar și o cantitate mică de gluten l-ar putea îmbolnăvi grav, întreaga gospodărie nu folosea ingrediente care să conțină gluten. ”

„Eram atât de ocupată să mă îngrijesc de băieți încât fusesem acolo cu câteva luni înainte să-mi dau seama că abia îmi observasem perioadele menstruale”, a continuat Eve. „Mama lor este medic, așa că am întrebat-o dacă dieta fără gluten ar fi putut opri durerea.” „A spus că nu a reușit să găsească nicio cercetare clinică despre asta, dar că fata care lucrase pentru ei înainte de mine a observat același lucru – fără dureri menstruale și perioade mult mai scurte și mai ușoare”.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


În timp ce se afla în Germania, Eva a urmat o dietă fără gluten împreună cu familia, dar a mâncat normal din casă: „Nu evitam grâul în totalitate […], dar cu siguranță mâncam mult mai puțin decât de obicei. Dar pentru acele 6 luni, nu am avut aproape nici o durere menstruală. ”

Paige *, în vârstă de 21 de ani, ne-a spus o poveste similară: „Durerea mea menstruală a fost atât de gravă, am fost trimisă pentru o ultrasunete pentru a verifica dacă am endometrioză. Din fericire, nu am asta. ” Apoi a încercat să-și reducă aportul de gluten. „Ca studentă”, a reflectat ea, „este ușor să trăiești din paste și pâine, dar am găsit alternative, cum ar fi orezul, quinoa și pâinea de secară”. „Diferența a fost uimitoare”, a spus Paige. „Perioadele mele sunt mult mai ușoare și nu am efectele secundare îngrozitoare – pete, sângerări grave și creștere în greutate – pe care le-am avut atunci când am încercat pilula contraceptivă.”

Ce spune știința?

„Există puține dovezi științifice care să sugereze că durerea menstruală este afectată de grâu sau gluten în dietă”, a spus Sally King, „dar știm că o dietă antiinflamatoare poate reduce durerea menstruală și pierderea de sânge”. „Și dietele cu conținut inflamator ridicat, cu multe alimente procesate, cofeina, alcoolul și carnea, cu siguranță pot agrava durerea și alte simptome ciclice”, a menționat ea.

“Mi se pare că perioadele mele menstruale sunt mai grave dacă am mâncat junk food sau prea mult alcool”, a spus Paige. „Dar reducerea glutenului în dieta mea obișnuită a ajutat cu siguranță foarte mult”. Unii cercetători au observat deja o legătură între gluten, grâu și inflamație, așa că Dr. Cohen a fost de acord că acesta ar putea fi motivul pentru care schimbarea dietei a funcționat. „Am văzut asocieri între dietă și durerea menstruale”, a spus ea pentru MNT. „Un studiu a constatat că o dietă vegetariană cu conținut scăzut de grăsimi a redus durerile menstruale, dar a fost un studiu mic, așa că nu putem trage concluzii ferme”, a avertizat ea.

„Problema studiilor de dietă este că sunt foarte greu de controlat pentru alți factori; de aceea se fac atât de puține în acest domeniu “, a continuat să explice Dr. Cohen. „Vreau să fiu doctor, așa că m-am gândit că voi încerca să experimentez pe mine”, a spus Eve. „Când m-am întors din Germania, am încercat să mănânc normal, cu o cantitate echitabilă de paste și pâine. Am avut cea mai dureroasă perioadă vreodată – durerea a durat 4 zile și m-a copleșit complet. ” Revenirea la o dietă cu conținut scăzut de gluten a văzut-o din nou aproape fără durere, a spus ea pentru MNT. Cu toate acestea, o dietă fără gluten poate să nu funcționeze pentru toată lumea.

Dr. Cohen a spus că, în calitate de medic, nu le poate spune pacienților să meargă fără gluten pentru a combate durerea menstruală fără mai multe dovezi științifice, deoarece restricționarea dietei ar putea avea alte efecte neașteptate asupra sănătății. Pentru Eva, „[nu] este greu să tai complet grâul și glutenul, dar voi experimenta cât de mult pot mânca și dacă funcționează doar în anumite perioade ale lunii”, a spus ea. „Le-am spus surorilor mele și câtorva prieteni care suferă de dureri să reducă glutenul și chiar au descoperit că face diferența”, ne-a spus ea.

O cauză care stă la baza durerii menstruale trebuie exclusă înainte ca o persoană să încerce să-și schimbe dieta și ar trebui să ia astfel de decizii numai după consultarea medicului. Cu toate acestea, reducerea grâului sau a glutenului ar putea merita o încercare, potrivit dr. Cohen. „Deoarece durerea se datorează inflamației, iar produsele din grâu provoacă inflamații la unii oameni, ar putea ajuta”, a spus ea.

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend