Păturile cu greutate ajută la insomnie?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Insomnia este o tulburare de somn care afectează aproximativ 10% dintre adulții din Statele Unite. Se caracterizează prin dificultăți în a adormi, a rămâne adormit și/sau a se trezi prea devreme, de cel puțin trei ori pe săptămână, pentru o perioadă de trei luni sau mai mult. Contrar unor convingeri conform cărora insomnia se va ameliora de la sine în timp, dovezile sugerează că aceasta va persista dacă nu este tratată în mod activ. Într-un studiu, 37,5% dintre pacienții cu insomnie au raportat că insomnia lor era încă o problemă cinci ani mai târziu.

Care sunt opțiunile de tratament utilizate în mod obișnuit pentru insomnie?


Poate că cea mai frecventă intervenție non-farmacologică utilizată pentru insomnie este igiena somnului. Aceasta descrie o serie de obiceiuri bune de somn pe care trebuie să le adoptați (cum ar fi păstrarea liniștii în dormitor pe timp de noapte) și pe care trebuie să le evitați (oprirea dispozitivelor electronice înainte de a merge la culcare).

Din păcate, după cum știu mulți pacienți, igiena somnului nu este un tratament foarte eficient pentru insomnie atunci când este implementat de unul singur. Atunci când igiena somnului este utilizată ca parte a unei abordări multimodale, cum ar fi terapia cognitiv-comportamentală pentru insomnie, aceasta poate fi o completare eficientă a altor strategii importante. În timp ce terapia cognitiv-comportamentală pentru insomnie este recomandată ca fiind tratamentul standard de aur de către Academia Americană de Medicină a Somnului și Colegiul American al Medicilor, găsirea unui clinician cu expertiză în medicina comportamentală a somnului poate fi o provocare – chiar și prin telemedicină.

Abordările integrative de tratament sunt populare

Mulți oameni sunt interesați să urmărească alte opțiuni de tratament pentru insomnie care nu implică medicamente pe bază de prescripție medicală. Din ce în ce mai multe dovezi sugerează că o serie de abordări pot fi benefice, inclusiv practicile bazate pe mindfulness și practicile de mișcare minte-corp, cum ar fi yoga. Unii oameni pot utiliza suplimente alimentare precum valeriana, melatonina, mușețelul și canabisul, deși dovezile sunt mai limitate în ceea ce privește eficacitatea acestora. Ar trebui să îi spuneți întotdeauna medicului dumneavoastră dacă luați suplimente alimentare, deoarece acestea pot interacționa cu alte medicamente eliberate pe bază de rețetă.

O opțiune integrativă pentru persoanele cu insomnie și o tulburare psihiatrică


Insomnia este o problemă comună pentru persoanele cu o tulburare psihiatrică, posibil din cauza suprapunerii neurobiologice. De exemplu, o persoană cu insomnie are de 10 ori mai multe șanse decât o persoană fără insomnie să aibă și depresie. În rândul pacienților care primesc îngrijire psihiatrică, compresia și greutatea au fost folosite în scop terapeutic. S-a emis ipoteza că efectele de calmare (și, posibil, de promovare a somnului) ale unei astfel de abordări pot fi similare cu cele experimentate cu acupresura sau masajul.

O echipă de cercetători de la Institutul Karolinska din Stockholm, Suedia, a efectuat un studiu pentru a determina dacă o pătură cu lanț metalic cu greutate ar putea îmbunătăți simptomele insomniei în comparație cu o pătură ușoară cu lanț de plastic. Aceștia au recrutat pacienți ambulatoriali cu simptome ridicate de insomnie care erau tratați pentru una dintre mai multe tulburări de dispoziție: tulburare depresivă majoră, tulburare bipolară, tulburare de anxietate generalizată sau tulburare de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD).

Participanții au fost repartizați aleatoriu să primească fie o pătură cu lanțuri metalice cu greutate, fie o pătură ușoară cu lanțuri de plastic cusute, care aveau aceeași formă și dimensiune ca și lanțurile metalice de pe pătura cu greutate. Cei care au primit o pătură cu lanț metalic ponderat au încercat mai întâi o pătură de 8 kilograme. Dacă aceasta era prea grea, li s-a oferit apoi o pătură de 6 kilograme. Pe parcursul unei perioade de patru săptămâni, somnul lor a fost evaluat cu ajutorul unor sondaje și al unui dispozitiv bazat pe încheietura mâinii numit actigraf.

Ce au învățat cercetătorii?


Participanții care au folosit pătura cu lanț metalic cu greutate au raportat că severitatea simptomelor de insomnie a scăzut semnificativ, în timp ce cei care au folosit pătura ușoară nu au înregistrat îmbunătățiri atât de notabile. În plus, simptomele depresive și simptomele de anxietate au scăzut mult mai mult în cazul celor care au folosit pătura cu greutăți decât în cazul celor care au folosit pătura ușoară. Această constatare secundară este în concordanță cu alte lucrări care arată că intervențiile concepute pentru a trata insomnia pot avea un impact semnificativ asupra stării de spirit.

Aceste constatări promițătoare sunt temperate de datele care arată că nu au existat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește parametrii cheie ai insomniei, cum ar fi timpul petrecut treaz după ce a adormit, atunci când somnul a fost urmărit în mod obiectiv cu ajutorul actigrafului. Alte cercetări efectuate la copii nu au reușit, de asemenea, să demonstreze că păturile cu greutăți modifică semnificativ rezultatele somnului atunci când sunt măsurate cu ajutorul unui actigraf.

Ar trebui să cumpărați o astfel de pătură?


Deși aceste constatări sunt intrigante, sunt necesare mai multe cercetări. Este important de reținut că există un efect placebo foarte real pentru simptomele insomniei. Acest lucru înseamnă că, dacă sunteți o persoană care crede că o pătură ponderată ar putea avea un efect pozitiv asupra somnului dvs. din această seară… ei bine, este foarte posibil să o facă. Pentru adulții sănătoși, păturile ponderate sunt considerate sigure atâta timp cât individul poate ridica pătura atunci când este necesar. Deoarece somnul este o experiență atât de subiectivă, costul unei pături cu greutate poate fi un ban bine cheltuit – atâta timp cât nu uitați că există și alte opțiuni disponibile pentru tratarea insomniei, cu mult mai multe date de cercetare care să le susțină eficiența.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 50.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

🔥 ULTIMA ȘANSĂ! 🔥

Suntem la ultimul tiraj în care această carte este oferită la 0 lei în loc de 55. Profită de ocazie și ia cea mai populară carte care te învață cum să-ți menții sănătatea! Peste 100.000 de oameni au luat-o deja Gratis!


Send this to a friend