Prevenția durerii de spate


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Ați putea evita durerile de spate sau preveni reapariția acestora prin îmbunătățirea condiției fizice și prin învățarea și practicarea unei mecanici corporale adecvate.

Pentru a vă menține spatele sănătos și puternic:

  • Faceți exerciții fizice. Activitățile aerobice regulate cu impact redus – cele care nu vă solicită sau nu vă zgâlțâie spatele – pot crește forța și rezistența spatelui dumneavoastră și permit mușchilor dumneavoastră să funcționeze mai bine. Mersul pe jos și înotul sunt alegeri bune. Discutați cu medicul dumneavoastră despre ce activități ați putea încerca.
  • Construiți puterea și flexibilitatea musculară. Exercițiile pentru mușchii abdominali și cei ai spatelui, care vă întăresc nucleul, ajută la condiționarea acestor mușchi astfel încât să funcționeze împreună ca un corset natural pentru spatele dumneavoastră.
  • Mențineți o greutate sănătoasă. A fi supraponderal încordează mușchii spatelui. Dacă sunteți supraponderal, reducerea greutății poate preveni durerile de spate.
  • Renunțați la fumat. Fumatul crește riscul de dureri lombare. Riscul crește odată cu numărul de țigări fumate pe zi, așa că renunțarea la fumat ar trebui să ajute la reducerea acestui risc.
  • Evitați mișcările care vă răsucesc sau vă încordează spatele. Folosiți-vă corpul în mod corespunzător:

Stați în picioare inteligent. Nu vă aplecați. Mențineți o poziție neutră a bazinului. Dacă trebuie să stați în picioare pentru perioade lungi de timp, așezați un picior pe un scăunel jos pentru a lua o parte din încărcătura de pe partea inferioară a spatelui. Alternați picioarele. O postură bună poate reduce stresul asupra mușchilor spatelui.
Stați inteligent pe scaun. Alegeți un scaun cu un suport bun pentru partea inferioară a spatelui, cotiere și o bază pivotantă. Plasarea unei perne sau a unui prosop rulat în partea de jos a spatelui vă poate menține curbura normală a acestuia. Păstrați-vă genunchii și șoldurile la nivel. Schimbați-vă frecvent poziția, cel puțin la fiecare jumătate de oră.
Ridicați inteligent. Evitați să ridicați greutăți, dacă este posibil, dar dacă trebuie să ridicați ceva greu, lăsați picioarele să facă treaba. Țineți spatele drept – fără răsuciri – și îndoiți doar la genunchi. Țineți sarcina aproape de corp. Găsiți un partener de ridicare dacă obiectul este greu sau incomod.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend