Provoacă zahărul cancer?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Zahărul hrănește fiecare celulă din corpul tău. Dar oare zahărul cauzează cancer sau îl ajută să crească și să se răspândească? E bine să ai grijă la zaharurile adăugate, dar nu din motivele pe care le crezi.

Zahărul “hrănește” celulele canceroase?

Să analizăm dovezile pentru a afla dacă zahărul determină cancerul să crească și să se răspândească mai repede.

Este adevărat că zahărul hrănește fiecare celulă din corpul nostru – chiar și celulele canceroase. Dar, cercetările arată că consumul de zahăr nu duce neapărat la apariția cancerului. Ceea ce face zahărul la nivelul taliei tale este ceea ce poate duce la cancer.

Consumul a prea multe calorii din zahăr poate duce la creșterea în greutate. Iar faptul de a fi supraponderal sau obez te expune la un risc mai mare de cancer și de alte boli.

Așadar, ar trebui să eviţi zahărul? Nu.
Celulele corpului tău folosesc zahărul pentru a menține funcționarea organelor vitale. Dar prea mult zahăr zilnic poate provoca creșterea în greutate. Și, creșterea nesănătoasă în greutate și lipsa de exerciții fizice poate crește riscurile de cancer.

Consumă cantitatea potrivită de zahăr

Deci, cât de mult zahăr este sigur de mâncat? Femeile nu ar trebui să mănânce mai mult de șase lingurițe pe zi (25 de grame), iar bărbații nu ar trebui să mănânce mai mult de nouă lingurițe pe zi (36 de grame), spune Asociația Americană a Inimii. Acest lucru echivalează cu aproximativ 100 de calorii pentru femei și 150 pentru bărbați.

Dacă eşti ca majoritatea americanilor, mănânci de fapt cel puţin dublu decât această cantitate de zahăr într-o zi – aproximativ 22 de lingurițe. Asta înseamnă 260 de cești sau 130 de kilograme de zahăr în fiecare an.

Chiar mai rău, tot acest zahăr suplimentar se descompune în aproximativ 500 de calorii pe zi. Asta înseamnă sute de calorii fără absolut niciun beneficiu nutrițional sau de combatere a cancerului.

Descoperă zahărul ascuns în alimente

Cea mai mare sursă de zahăr adăugat în dietă este reprezentată de băuturile îndulcite cu zahăr. Alte surse includ prăjituri, fursecuri, plăcinte și înghețată. Sosul pentru paste făinoase, dressingurile pentru salate și legumele la conservă au, de asemenea, zaharuri ascunse.

De aceea, este atât de important să citeşti etichetele alimentelor și să cauţi zaharurile ascunse.

Primul indiciu că un produs este bogat în zahăr este dacă cuvântul “zahăr” este listat ca prim ingredient.

Unele alimente zaharoase nu includ “zahăr” pe lista de ingrediente. Acest lucru se datorează faptului că zahărul este adesea deghizat sub diferite denumiri. Iată câteva cuvinte “zahăr” ascunse la care trebuie să fiți atenți:

fructoză (zahăr din fructe)
lactoză (zahăr din lapte)
zaharoză (obținut din fructoză și glucoză)
maltoză (zahăr obținut din cereale)
glucoză (zahăr simplu)
dextroză (formă de glucoză)

Optează pentru zaharuri naturale

Zaharurile naturale, cum ar fi melasa, nectarul de agave, mierea și siropul de arțar, sunt pline de antioxidanți care îţi protejează organismul de cancer.

Chiar dacă aceste opțiuni dulci sunt naturale, ele au aproximativ aceeași cantitate de calorii ca și zahărul obișnuit. Așadar, este important să respectii porția zilnică recomandată pentru zahăr.

Optează pentru ceai neîndulcit, apă minerală sau băuturi fără zahăr în locul celor încărcate cu zahăr. În locul zahărului, adaugă condimente precum nucșoară, ghimbir sau scorțișoară în alimentele tale, Condimentează-ţi fulgii de ovăz sau cerealele uscate de dimineață adăugând fructe proaspete sau uscate. Înlocuieşte deserturile preferate cu fructe în majoritatea zilelor.

Evită îndulcitorii artificiali

Preferi îndulcitorii artificiali în locul zahărului?

Unele studii efectuate pe animale de laborator au descoperit legături între îndulcitorii artificiali și cancer. Dar, nu există nicio dovadă care să spună că îndulcitorii artificiali provoacă în mod cert cancer. Până când se vor ști mai multe, cel mai bine este să eviţi sau să limitezi îndulcitorii artificiali.

Controlează-ţi pofta de dulce

Concluzia: zahărul, atunci când este consumat în cantități mici, se poate încadra într-o dietă echilibrată. Și, dacă ai o poftă de dulce, este mai bine să îţi iei doza de zahăr din fructe dulci în mod natural decât din alimente procesate. În acest fel, îţi vei satisface poftă și vei obține mai multe substanțe nutritive de care organismul tău are nevoie pentru a reduce riscul de cancer.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend