Recuperarea după lipsa de somn durează mai mult decât era de așteptat


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Se știe că somnul este esențial pentru sănătate. Acest lucru este valabil pentru practic toate creaturile vii. Cu toate acestea, noi cercetări sugerează că abilitatea de a „prinde cu ușurință” somnul pierdut mai târziu este mai mult mit decât fapt. Anchetatorii de la Universitatea Jagiellonian din Cracovia, Polonia, au examinat cu atenție modificările de funcționare asociate cu pierderea somnului la adulți. Rezultatele lor apar în revista PLOS ONETrusted Source.

Participanții au petrecut 10 zile cu privarea parțială a somnului, dormind cu o treime mai puțin decât de obicei. Aceasta a fost urmată de o săptămână completă de recuperare. Descoperirile cercetătorilor sugerează că lipsa de somn are un efect persistent asupra funcționalității. Deficitul capacității oamenilor de a gândi a avut tendința de a se acumula în mod clar pe măsură ce „restricția parțială a somnului” a progresat.

Prinderea din urmă a somnului este greu de făcut

Participanții nu și-au revenit cu ușurință după aceste deficite de somn – nici măcar după un somn suplimentar de „machiaj” în zilele următoare. Cantitatea de somn de care oamenii au nevoie variază foarte mult. Cu toate acestea, în medie, adulții au nevoie de cel puțin 7 ore în fiecare zi pentru a menține funcționalitatea maximă.

Dr. Stephanie M. Stahl este profesor asistent de medicină clinică și neurologie clinică la Școala de Medicină a Universității Indiana din Indianapolis. Dr. Stahl, care nu a fost implicat în cercetare, este specializat în medicina somnului. Într-un interviu acordat Medical News Today, ea a comentat importanța acestui studiu și a altor studii similare.

„Acest studiu se adaugă unui număr mare de dovezi că somnul insuficient are efecte dăunătoare asupra funcționării noastre în timpul zilei”, a spus ea. „Acest studiu subliniază în special faptul că chiar și o scurtă durată de a obține doar 1-2 ore sub obiectivul nostru de 7 ore și mai mult de somn a cauzat persistența afectării, chiar și după o săptămână de a obține un somn suficient.”

O lume care nu doarme niciodată

Viața modernă este din ce în ce mai rapidă, iar presiunea de a efectua, produce și realiza este mereu prezentă. Deși acest lucru poate fi bun pentru productivitatea lucrătorilor, acesta ignoră un fapt fundamental al biologiei umane: suntem creaturi diurne. Am evoluat să dormim noaptea și să fim atenți în timpul zilei. Mai mult, avem nevoie de o cantitate minimă de somn la fiecare 24 de ore.

” Privarea cronica de somn este o problema foarte putin recunoscuta in societatea noastra, a spus dr. Stahl. „Privarea de somn este o cauză foarte frecventă de concentrare slabă, neatenție și somnolență în timpul zilei, crescând [riscul] de accidente, inclusiv accidente de autovehicule.”

Problemele legate de lipsa de somn nu se termină aici. „Mulți oameni nu realizează cât de somn insuficient ne poate afecta sănătatea. Somnul insuficient poate crește [riscul] de boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer, infecție și demență ”, a remarcat dr. Stahl. „Un studiu amplu a fost publicat la începutul acestui an în Nature Communications, arătând că 6 ore sau mai puțin de somn în mod regulat [la vârsta de 50 și 60 de ani] a crescut riscul de demență cu 30%.”

Mitul „Voi recupera mai târziu”

Credința obișnuită că o scurtă schimbare a somnului nu va influența sănătatea cuiva este incorectă. Recuperarea după pierderea somnului este ceea ce a interesat cel mai mult echipa de cercetare.

În noul studiu, anchetatorii au folosit măsuri sofisticate de veghe. O astfel de măsură a fost actigrafia continuă, în care senzorii corpului monitorizau nivelurile de activitate ale participanților. Oamenii de știință au monitorizat, de asemenea, activitatea creierului EEG în fiecare zi și au folosit diferite teste ale performanței cognitive subiective și obiective. Ei au descoperit că, printre aceste măsuri, doar viteza de reacție a revenit la valoarea inițială după o săptămână de somn de recuperare.

Autorii studiului scriu: Studiul actual sugerează că recuperarea de 7 zile după 10 zile de restricție de somn este suficientă doar pentru ca viteza de reacție să revină la valoarea inițială, în timp ce celelalte măsuri comportamentale, locomotorii și neurofiziologice nu arată o astfel de îmbunătățire.

Mărimea eșantionului a fost relativ mică, totuși, astfel încât studiul a fost „oarecum slab”, potrivit dr. Stahl.

În concluzie, anchetatorii au descoperit că „consecințele neurocomportamentale ale privării cronice parțiale de somn nu pot fi depășite cu ușurință și durează mult mai mult decât ne așteptăm”. Cu alte cuvinte, nu ar trebui să presupunem că se va recupera ușor și rapid la momentul inițial după o perioadă de restricție a somnului, dormind mai mult mai târziu. S-ar putea să nu fie atât de simplu. Deficiențele capacității noastre de a gândi clar și de a funcționa optim pot avea de suferit.

Dr. Aric Prather, Este profesor asociat de psihiatrie la Universitatea din California, San Francisco. Într-un e-mail către MNT, Dr. Prather a menționat că această cercetare se adaugă dovezilor crescânde cu privire la importanța somnului. Acest studiu ofera dovezi suplimentare ca ar putea exista un cost semnificativ pentru pierderea prelungita a somnului care nu este usor de recuperat, a scris dr. Prather.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend