Să o iei mai ușor pe măsură ce îmbătrânești? Greșit


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Aproape toată lumea știe că exercițiile fizice sunt bune pentru tine. Unii oameni pot chiar enumera motivele pentru care vă menține mușchii și articulațiile puternice și pentru care combate anumite boli. Dar câți oameni vă pot spune povestea de ce și cum a fost integrată activitatea fizică în biologia umană?

O echipă de biologi evoluționiști și de cercetători biomedicali de la Harvard încearcă să o spună (uneori la propriu) într-un nou studiu publicat în PNAS. Lucrarea prezintă dovezi evoluționiste și biomedicale care arată că oamenii, care au evoluat pentru a trăi multe decenii după ce au încetat să se mai reproducă, au evoluat, de asemenea, pentru a fi relativ activi în ultimii lor ani.

Cercetătorii spun că activitatea fizică mai târziu în viață deplasează energia de la procesele care pot compromite sănătatea și către mecanismele din organism care o prelungesc. Aceștia presupun că oamenii au evoluat pentru a rămâne activi fizic pe măsură ce îmbătrânesc – și, în acest fel, pentru a aloca energie proceselor fiziologice care încetinesc deteriorarea treptată a organismului de-a lungul anilor. Acest lucru protejează împotriva bolilor cronice, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2 și chiar unele tipuri de cancer.

“Este o idee larg răspândită în societățile occidentale că, pe măsură ce îmbătrânim, este normal să încetinim, să facem mai puțin și să ne retragem”, a declarat biologul evoluționist de la Harvard?Daniel E. Lieberman, autorul principal al lucrării. “Mesajul nostru este invers: Pe măsură ce îmbătrânim, devine și mai important să rămânem activi din punct de vedere fizic”.

Echipa de cercetători, din care fac parte Aaron Baggish și I-Min Lee de la Harvard Medical School, consideră că lucrarea este prima explicație evoluționistă detaliată a motivelor pentru care lipsa de activitate fizică pe măsură ce oamenii îmbătrânesc crește riscul de îmbolnăvire și reduce longevitatea.

Baggish, în vârstă de 47 de ani, care este, de asemenea, cardiologul echipei New England Patriots și U.S. Soccer, și Lieberman, în vârstă de 57 de ani, sunt colegi de alergare de mult timp și au discutat adesea ideile care au stat la baza lucrării în timpul alergărilor de dimineață de la 5 la 10 mile.

Studiul folosește verișorii maimuțelor umane ca punct de plecare. Cercetătorii subliniază că maimuțele, care trăiesc de obicei doar 35-40 de ani în sălbăticie și care rareori supraviețuiesc după menopauză, sunt considerabil mai puțin active decât majoritatea oamenilor, sugerând că în evoluția umană a existat o selecție nu doar pentru a trăi mai mult, ci și pentru a fi mai activi din punct de vedere fizic.

“Am evoluat, practic, din cartofi de canapea”, a declarat Lieberman, care a observat de două ori cimpanzei sălbatici în Tanzania și a fost surprins de cât de mult timp din ziua lor este petrecut “stând pe fund, făcând digestie”.

Acest lucru este deosebit de strident atunci când este pus în contrast cu vânătorii-culegători contemporani, care fac în medie aproximativ 135 de minute de activitate fizică moderată sau viguroasă pe zi. Acest nivel de mișcare – de aproximativ șase până la zece ori mai mult decât media americanilor – poate fi una dintre cheile pentru care vânătorii-culegători care supraviețuiesc în copilărie tind să trăiască aproximativ șapte decenii, cu aproximativ 20 de ani peste vârsta la care oamenii încetează în general să mai aibă copii. Dovezile fosile indică faptul că aceste durate de viață prelungite erau obișnuite în urmă cu 40.000 de ani, contrar credinței că durata de viață a oamenilor până de curând era scurtă.

Echipa a subliniat faptul că beneficiul cheie al activității fizice pentru sănătate este extinderea duratei de sănătate umană, care este definită ca fiind anii de viață petrecuți în condiții de sănătate bună.

Cercetătorii au examinat două căi prin care activitatea fizică pe tot parcursul vieții realocă energia pentru a îmbunătăți sănătatea. Prima implică tratarea excesului de energie departe de mecanismele potențial dăunătoare, cum ar fi stocarea excesivă a grăsimilor. De asemenea, echipa a identificat modul în care activitatea fizică alocă energia pentru procesele de reparare și întreținere. Lucrarea arată că, pe lângă faptul că arde calorii, activitatea fizică este stresantă din punct de vedere fiziologic, provocând daune organismului la nivel molecular, celular și tisular. Cu toate acestea, răspunsul organismului la aceste daune este, în esență, de a se reface mai puternic.

Acest lucru include repararea rupturilor în fibrele musculare, repararea leziunilor cartilajului și vindecarea microfraturilor. Răspunsul determină, de asemenea, eliberarea de antioxidanți și antiinflamatoare legate de exercițiu și îmbunătățește fluxul sanguin. În absența activității fizice, aceste răspunsuri sunt activate mai puțin. S-a demonstrat că procesele de reparare celulară și a ADN-ului reduc riscul de diabet, obezitate, cancer, osteoporoză, Alzheimer și depresie.

“Punctul cheie de reținut este că, deoarece am evoluat pentru a fi activi pe tot parcursul vieții noastre, corpul nostru are nevoie de activitate fizică pentru a îmbătrâni bine. În trecut, activitatea fizică zilnică era necesară pentru a supraviețui, dar astăzi trebuie să alegem să facem exerciții fizice, adică să facem activitate fizică voluntară de dragul sănătății și al condiției fizice”, a declarat Lieberman.

Echipa de cercetare, din care fac parte și studenții absolvenți Timothy Kistner și Daniel Richard, speră ca studiul să facă acest mesaj mai greu de ignorat.

Nivelurile de activitate fizică au scăzut la nivel mondial pe măsură ce mașinile și tehnologia înlocuiesc munca umană. Un studiu recent al laboratorului lui Lieberman a arătat că americanii se implică în mai puțină activitate fizică decât în urmă cu 200 de ani.

Sfatul cercetătorilor? Ridicați-vă de pe scaun și faceți mișcare.

“Cheia este să faci ceva și să încerci să faci să fie plăcut, astfel încât să continui să faci asta”, a spus Lieberman. “Vestea bună este că nu este nevoie să fiți la fel de activ ca un vânător-culegător. Chiar și cantități mici de activitate fizică – doar 10 sau 20 de minute pe zi – reduc substanțial riscul de mortalitate.”

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 50.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

🔥 ULTIMA ȘANSĂ! 🔥

Suntem la ultimul tiraj în care această carte este oferită la 0 lei în loc de 55. Profită de ocazie și ia cea mai populară carte care te învață cum să-ți menții sănătatea! Peste 100.000 de oameni au luat-o deja Gratis!


Send this to a friend