Semnele deprivării de somn în funcție de câte ore ai de când nu ai mai dormit


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Nu există o cronologie universală pentru privarea de somn. Cu toate acestea, etapele generale sunt determinate de câte ore de somn ați pierdut. Simptomele privării de somn tind să se înrăutățească în fiecare etapă. Iată ce s-ar putea întâmpla cu corpul tău în timpul lipsei de somn:

Etapa 1: După 24 de ore

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

Este obișnuit să pierzi 24 de ore de somn. De asemenea, nu va cauza probleme majore de sănătate, dar vă puteți aștepta să vă simțiți obosiți și fără energie. Potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), privarea de somn 24 de ore are același efect asupra corpului cu o concentrație de alcool din sânge de 0,10%. Este mai mare decât limita de a conduce în mod legal. A rămâne treaz 24 de ore poate provoca simptome precum:

  • somnolenţă
  • iritabilitate
  • furie
  • risc crescut de stres
  • vigilență scăzută
  • concentrare afectată
  • ceața creierului
  • oboseală
  • tremurături
  • coordonare redusă
  • risc crescut de greșeli sau accidente
  • pofte alimentare
  • cearcăne, edeme suborbitale

Etapa 2: După 36 de ore

După 36 de ore lipsă de somn, simptomele devin mai intense. Somnolența devine excesivă. Este posibil să începeți să aveți atacuri de somn fără să realizați. Microsomnul durează de obicei până la 30 de secunde. Diferitelor părți ale creierului dvs. le va fi greu să comunice între ele. Acest lucru vă afectează grav performanța cognitivă, provocând simptome precum:

  • memorie afectată
  • dificultăți de învățare a informațiilor noi
  • modificări de comportament
  • afectarea procesului decizional
  • dificultăți în procesarea indicilor sociali
  • timp de reacție lent
  • erori crescute

De asemenea, este mai probabil să experimentați efecte fizice precum:

  • apetit crescut
  • inflamație crescută
  • afectarea funcției imune
  • oboseală extremă

Etapa 3: După 48 de ore

Pierderea somnului timp de 48 de ore este cunoscută sub numele de lipsa extremă de somn. În acest moment, este și mai greu să rămâi treaz. Este mai probabil să aveți microsomnii. S-ar putea chiar să începeți să halucinați. Acest lucru se întâmplă atunci când vedeți, auziți sau simțiți lucruri care nu sunt de fapt acolo. Alte efecte posibile includ:

  • depersonalizare
  • anxietate
  • niveluri sporite de stres
  • iritabilitate crescută
  • oboseală extremă

Etapa 4: Treaz 72 de ore

După 3 zile de pierdere a somnului, dorința de a dormi se va agrava. Este posibil să aveți microsomnii mai frecvent și mai lungi. Privarea de somn vă va afecta semnificativ percepția. Halucinațiile ar putea deveni mai complexe. Este posibil să aveți și:

  • iluzii
  • gândire dezordonată
  • depersonalizare

Etapa 5: Treaz timp de 96 de ore sau mai mult

După 4 zile, percepția dvs. asupra realității va fi sever distorsionată. Pofta de somn se va simți, de asemenea, de nesuportat. Nevoia de somn devine atât de mare încât nu ești capabil să interpretezi realitatea, se numește psihoză privării de somn. De obicei, psihoza privării de somn dispare odată ce dormi suficient.

Cât durează recuperarea

Este posibil să vă recuperați de lipsa de somn dormind mai mult. Puteți începe prin a vă culca devreme, mai degrabă decât a dormi până târziu. De asemenea, este o idee bună să vă odihniți cel puțin 7-8 ore în fiecare noapte. Acest lucru vă va ajuta corpul să revină la timp. Poate dura câteva zile sau săptămâni pentru a-ți reveni după o criză de lipsă de somn. Doar 1 oră de pierdere a somnului necesită 4 zile pentru recuperare. Cu cât ați fost mai mult timptreaz, cu atât va dura mai mult pentru a reveni pe drumul cel bun.

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend