Somn, stres sau hormoni? Ceață cerebrală în timpul perimenopauzei


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Adesea, când oamenii se gândesc la perimenopauză, le vin în minte perioadele neregulate și bufeurile. Dar unele femei pot observa un alt simptom: ceață cerebrală.

Citești o scrisoare și brusc îți dai seama că gândurile tale au luat-o razna și că trebuie să o iei de la capăt. Sau aveți un gol atunci când încercați să vă amintiți numele cuiva sau vă treziți că stați într-o cameră și vă întrebați ce ați venit să luați acolo.

Vestea bună este că aceste mici scăpări cognitive nu sunt, probabil, ceva de care trebuie să vă faceți griji pe termen lung.

Tulburările de somn și stresul pot face parte din ceața cerebrală

Acele momente în care ești mai puțin concentrată și un pic uitucă nu se datorează probabil doar schimbărilor hormonale. Calitatea somnului, poate legată de transpirațiile nocturne din timpul perimenopauzei, ar putea contribui cu siguranță. Stresul crescut care însoțește uneori această etapă a vieții ar putea, de asemenea, să vă facă să vă simțiți agitată și distrasă. Acești factori pot interfera cu concentrarea și memoria.

Faptul că nu dormiți suficient vă poate face să vă simțiți irascibilă și leneșă. Acesta poate fi motivul pentru care nu vă puteți aminti cum o cheamă: nu ați fost suficient de atent atunci când v-a spus numele ei în primul rând.

Stresul poate avea un efect similar, îndepărtându-vă gândurile de la sarcină, pentru că sunteți preocupat, îngrijorându-vă de altceva.

Ce puteți face pentru a vă simți mai puțin încețoșat?

Dacă acest lucru vi se pare a fi cazul dumneavoastră, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă ajuta să ridicați ceața și să vă reangajați creierul.

  • Încetiniți. Antrenați-vă să recunoașteți când sunteți distras și luați-vă un moment să respirați și să vă concentrați din nou asupra sarcinii pe care o aveți de îndeplinit. Dacă tocmai ați asimilat informații noi, încercați să găsiți un moment de liniște pentru a da creierului dvs. o șansă de a procesa ceea ce ați învățat.
  • Gestionați-vă stresul. Utilizarea meditației conștiente sau a altor strategii de reducere a stresului vă poate ajuta, de asemenea, să vă relaxați și să fiți mai prezent. Acest lucru vă poate ajuta să absorbiți noile informații și să vi le reamintiți mai ușor.
  • Faceți exerciții fizice regulate. Activitatea fizică este benefică nu numai pentru corpul dumneavoastră, ci și pentru mintea dumneavoastră. Un studiu a constatat că doar trei zile pe săptămână de exerciții fizice de intensitate moderată par să crească dimensiunea hipocampusului, o parte a creierului implicată în memorie și învățare.
  • Îmbunătățiți-vă obiceiurile de somn. Dacă vă confruntați cu o calitate slabă a somnului, lucrați la strategii care vă pot ajuta să vă odihniți mai mult noaptea. Îmbunătățiți-vă igiena somnului prin schimbări, cum ar fi oprirea dispozitivelor electronice aproape de ora de culcare și stabilirea unui program de somn regulat. Consultați medicul dumneavoastră dacă strategiile de acasă nu dau rezultate.
  • Folosiți trucuri de memorie. Ați folosit vreodată mici trucuri pentru a vă aminti lucruri atunci când studiați pentru un test la școală? Aceleași trucuri mentale vă pot ajuta și acum. De exemplu, inventați un mnemonic sau o rimă pentru a vă ajuta să vă amintiți informații. Sau încercați să folosiți indicii vizuale sau verbale. Repetarea informațiilor sau a instrucțiunilor către dumneavoastră sau către altcineva este o altă modalitate de a vă ajuta creierul să stocheze mai eficient informațiile.


Când să căutați ajutor

Cele mai multe mici scăpări de memorie nu reprezintă nimic de care să vă faceți griji. Dacă schimbările datorate perimenopauzei – inclusiv perioadele neregulate, probleme de somn din cauza transpirațiilor nocturne sau ceață cerebrală – vă deranjează, discutați cu medicul dumneavoastră despre posibilele soluții.

De asemenea, este important să vă sunați medicul dacă:

  • schimbările de memorie apar brusc sau sunt însoțite de halucinații, paranoia sau iluzii
  • scăderile de memorie ar putea să vă pună în pericol siguranța, cum ar fi afectarea șofatului sau uitarea alimentelor care se gătesc pe aragaz.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend