Ce suplimente sunt utile pentru sănătatea ochilor?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Următoarele suplimente s-au dovedit a fi benefice pentru unii oameni.

  1. Luteină și zeaxantină
    Luteina și Zeaxantina sunt carotenoide. Carotenoizii sunt pigmenți găsiți în plante și în retină. Completarea acestor pigmenți ajută la creșterea densității lor în retină. De asemenea, absorb lumina albastră și ultravioletă de mare energie, care vă poate deteriora ochii.
  2. Zinc
    De asemenea, găsit în mod natural în ochi, zincul este un puternic antioxidant care protejează împotriva deteriorării celulelor. Atentie insa, când luați zinc, absorbția cuprului este redusă. Se recomandă combinarea zincului cu suplimente de cupru.
  3. Vitamina B1 (tiamina)
    Vitamina B1 este esențială pentru sănătatea ochilor. Există dovezi că vitamina B1, administrată împreună cu alte vitamine, vă poate reduce riscul de a face cataractă, dar este nevoie de mai multe cercetări.
    Cunoscută drept una dintre vitaminele B „anti-stres”, vitamina B1 reduce inflamația.
    Sursa de încredere indică, de asemenea, că poate fi eficientă în tratarea uveitei, o afecțiune inflamatorie a ochilor care poate duce la orbire.
  4. Acizii grași omega-3
    Dieta majorității persoanelor nu conține suficienti acizi grași omega-3, a căror sursă principală este peștele. Celulele fotoreceptoare din retină conțin o cantitate mare de acid gras omega-3. Se crede că acidul docosahexaenoic (DHA), un tip de acid gras omega-3, ajută la dezvoltarea celulelor retiniene. De asemenea, se crede că are un rol în reducerea inflamației și în ajutarea celulelor retinei și a corneei să se vindece și să se regenereze după deteriorarea cauzată de expunerea la lumină și de îmbătrânire.
    Nivelurile scăzute de acizi grași omega-3 sunt asociați cu sindromul ochiului uscat și retinopatie, o boală care provoacă leziuni progresive ale retinei. Surse de încredere au arătat, de asemenea, că sugarii a căror formulă conține DHA dezvoltă o vedere mai bună decât sugarii cărora nu li s-a administrat DHA.
  5. Vitamina C
    Mai multe studii de amploare arată că vitamina C reduce riscul de a obține unele tipuri de cataractă. Două dintre aceste studii au constatat, de asemenea, că o combinație de suplimente de vitamine C și E a redus riscul de cataractă și a încetinit progresia cataractei.

În plus față de dietă și suplimente, există și alte lucruri pe care le puteți face acasă pentru a promova sănătatea ochilor:

Folosiți un umidificator în casa dvs. dacă casa dvs. este uscată. Este posibil să trebuiască să-l utilizați doar sezonier sau poate că va trebui să-l utilizați pe tot parcursul anului, în funcție de clima în care locuiți.
Beți multa apa. Deși recomandările variază în funcție de greutate, adulții ar trebui să bea, aproximativ, între 1,5 litri (6 ¼ cesti) și 2 litri (8 1/3 cesti) de lichid pe zi.
Păstrați-vă ochii umezi cu lacrimi artificiale.
Schimbați periodic cuptorul sau filtrele de aer condiționat.
Evitați mediile cu aer praf sau murdar.
Utilizați comprese reci, castraveți sau pungi de ceai verde sau negru umezite și răcite pe ochi. Unii oameni preferă ceaiul de galbenele.

Sfaturi pentru sănătatea ochilor


Nu fumați. Fumatul afectează vasele de sânge din ochi și poate duce la cataractă, degenerescență maculară și alte probleme de vedere.
Protejați-vă ochii de lumina ultravioletă. Purtați ochelari de soare când sunteți în aer liber și evitați să priviți direct la lumini puternice.
Mențineți o greutate sănătoasă și un stil de viață activ.
După vârsta de 60 de ani, obțineți un examen ocular dilatat în fiecare an.
Asigurați-vă că dieta dvs. conține o mulțime de legume cu frunze verzi, spanac, porumb, portocale, ouă, morcovi galbeni. Aceste alimente conțin niveluri ridicate de substanțe nutritive.

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!


Sursa.

 

Sprijinul tău = LOVE

Îți mulțumesc că citești articolele și le distribui pentru a fi parte din această misiune măreață - facem împreună educație pentru sănătate. În continuare îți arăt cum te poți implica mai mult:
1. Nu uita să te abonezi la newsletterul gratuit. Sunt deja aproape 200.000 de membri care primesc sfaturi, articole, recomandări, noutăți. Găsești caseta de abonare un pic mai jos.
2. Nu uita să dai LIKE paginii de Facebook Dr. Vasi Rădulescu. Mă găsești și pe profilul personal, Instagram, TikTok, YouTube.
3. Dacă vrei să susții munca mea, poți lua unul dintre pachetele de cărți de mai jos. Cele pentru copii au ilustrații și povești frumoase, iar cele pentru oamenii mari gravitează în jurul sănătății. Orice pachet beneficiază de transport gratuit și reducere foarte mare, pentru a fi accesibil oricărui cititor. Prețul final este de doar 100 de lei la fiecare pachet.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend