Te-ai lăsat de fumat? Iată câteva trucuri


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.
  1. Bea apă rece cu paiul, îți va înlocui obiceiul de tras din țigară. Mănâncă ceva ușor, dar ai grijă să alegi alimente naturale, ca să eviți creșterea în greutate.
  2. Recompensează-te și fă-ți o listă cu lucrurile bune pe care le observi de când te-ai lăsat de fumat (miroși mai bine, economisești bani, te simți în control)
  3. Spală-te des pe dinți, nu o să mai vrei să îți aprinzi o țigară după această senzație de fresh
  4. Evită alcoolul, este unul dintre principalele motive pentru care oamenii se reapucă de fumat, fiindcă îți zdruncină angajamentul față de tine când nu mai gândești clar, iar pofta e mult mai mare
  5. Alege locurile în care nu poți fuma: biblioteci, sală de cinema, restaurante unde nu ai voie să fumezi, ca să te țină departe
  6. Amintește-ți motivele pentru care te-ai lăsat. Fă-ți o listă și ține-o la îndemână când simți tentația.
  7. Fii activ în fiecare zi, te va ține motivat pentru un stil de viață sănătos și departe de ispite
  8. Ronțăie altceva, gumă de mestecat, bomboane fără zahăr, alte alegeri sănătoase
  9. Alege o persoană care să te ajute și susțină în demersul tău, să fie acolo pentru tine când simți că nu te poți abține și să te motiveze
  10. Limitează aportul de cafeină, care uneori amplifică starea de presiune și stres, mai cu seamă atunci când întrerupi nicotina, în special fiindcă mulți asociază consumul de cafea cu fumatul
  11. Vei avea stări proaste, de frustrare, anxietate, stres, de aceea mulți se reapucă de fumat. Observă-le și încearcă să-ți distragi atenția, ieși cu persoanele apropiate sau citește o carte.
  12. Stai departe de oamenii care nu îți susțin decizia, unii chiar vor încerca să te convingă să mai fumezi una, că nu contează așa mult. Roagă-i să îți fie alături sau…evită-i. Nu toți se gândesc la binele tău.
  13. Dacă ai trecut de primele 2 săptămâni, e extraordinar, dar ai o viață înainte. Rămâi ferm pe poziții și ia-o de la capăt dacă se întâmplă să cedezi, fă-ți un plan pentru a reacționa corect următoarea dată când ai vrea să cedezi.
Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend